DIY univerzalni balzam na bazi shea maslaca


Temu današnjeg posta sam načela jaoš JAKO davno u tadašnjem popisu najdražih proizvoda 2015. godine, što govori koliko sam dugo ovaj post stavila na čekanje.. Među proizvodima za njegu kose/kože tada našao se i ovaj DIY balzam čiji sam prejjednostavni recept pronašla na Pinterestu, u moru sličnih DIY prijedloga. Otkad sam ga prvi put napravila i upotrijebila, koristim ga svaki dan (uglavnom zimi) i do sad sam pronašla još hrpu ideja u vezi modifikacije recepta i dodanih sastojaka.

Priprema: Za 100 grama proizvoda trebati će vam 90 grama shea maslaca (ja sam koristila rafinirani pošto sam kod kuće imala veliku količinu neiskorištenog maslaca koji mi je donio prijatelj iz Njemačke. Možete koristiti i nerafinirani (dapače, zbog većeg udjela korisnih njegujući tvari) no imajte na umu da je rafinirani nešto jeftiniji i po mom iskustvu nema neugodan miris koji nerafinirani ima), 2 jušne žlice (10 grama) nerafiniranog konopljina ulja i 10ak kapi eteričnog ulja ylang-ylanga. Shea maslac sam stavila u posudicu koju sam potom uronila u drugu, veću posudu ispunjenu vodom i lagano zagrijavala i miješala maslac dok se nije u potpunosti otopi. Nakon 5-6 minuta, dok se maslac ohladi ali ne i potpuno stvrdne stavila sam konopljino ulje i ulje ylang-ylanga, dobro promiješala, prelila u posudicu i ostavila hladiti na sobnoj temperaturi sljedeća 24 sata. Kad se maslac stvrdne, spreman je za upotrebu.

Namjena: ovaj balzam možete koristiti za bilo što. Ja ga koristim kao: kremu za lice, kremu za okoloočno područje, balzam za usne, kremu za ruke i balzam za njegu zanoktica, balzam za njegu ispucale i suhe kože na stopalima (posebice na petama), serum za suhe vrhove, pakung za kosu, balzam za njegu kože nakon uboda, ozljeda i mehaničkih iritacija, umjesto losiona za tijelo, itd.

Alternativa namjena: proizvod se može koristiti i kao balzam za njegu strija, bradavica nakon/tijekom poroda i dojenja, kremu za njegu ožiljaka, njegu dječje kože, hranjivu masku nakon tretmana poput kemijskog pilinga, balzam za njegu kože/dlake kućnih ljubimaca (u tom slučaju bih savjetovala izbjegavanje eteričnih ulja i dodavanje lanenog ulja u većem omjeru pošto je odlično kao dodatak prehrani i ulje za njegu dlake životinja, posebice mačaka i pasa) i krema za njegu predmeta od (eko) kože,.

Alternativna receptura: čarolija ovog balzama je što ga možete u potpunosti prilagoditi svojim potrebama.U većem postotku bi svakako trebao biti shea maslac (kao veganska alternativa pčelinjem vosku), a neki od drugih sastojaka bi mogli biti: ulje divlje ruže, argana, sjemenki kupine, konoplje, pšeničnih klica - za njegu suhe i/ili zrele kože, ulja avokada, makadamije, lana i kokosa - za njegu kose, posebice suhih vrhova i kao pomada za obrve, trepavice i bradu kod muškaraca (nanosila bi se prije spavanja i/ili tuširanja), u raznim kombinacijama sa dodatkom kapi vitamina E - za njegu bora, ožiljaka, strija i ekstremno suhe kože. Sad mi je palo na pamet da bi mogla probati pomiješati shea maslac i još nekoliko vrsta ulja sa polisorbatom, pa stvoriti balzam za skidanje šminke koji se ispere (javiti ću vam recept ako uspije).

Ove recepture mogu koristiti apsolutno svi, posebice osobe alergične na gluten, vegani, osobe sa reaktivnom kožom kojem odgovaraju prirodne opcije njege kože i svi livin' la vida naturala entuzijasti. Lako mogu zamisliti ovaj balzam kao hit na nekom hipi okupljanju u planinama centralne Europe uz mirise štapića za meditaciju i vege gulaša koji krčka sa obližnje vatre. :)

2 komentara:

  1. Dopada mi se to sto se stvarno moze koristiti za bilo sta. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takvi proizvodi su najbolji i najisplativiji :)

      Delete

 

Newsletter pretplata