DIY bronzing ulje za tijelo sa sjajnim česticama

Jedan od najprodavanijih kozmetičkih proizvoda koje nam stalno guraju pod nos dućani i brendovi tijekom (a bome i prije) ljetnih mjeseci su ulja sa sjajnim česticama, po mogućnosti "suha ulja" (najčešće je riječ o jako laganim uljima koja se brzo upijaju u kombinaciji sa mineralnih uljima, iako postoje iznimke. Takvi "kokteli" nisu najsretnije rješenje za njegu kože jer mineralna ulja ostavljaju film kroz koji ništa ne može proći pa koža nije njegovana na duže staze.) Ponekad takvi proizvodi mogu stvoriti privid tamnije kože jer sadrže kozmetičke pigmente smeđih tonova ili čak kakao (u onim 100% prirodnim verzijama). Pošto nisam željela davati dodatne novce za takav proizvod, a kod kuće sam imala sve potrebne sastojke za pripremu svoje DIY verzije, napravila sam svoj i dokumentirala proces. Evo kako je ispalo;


Za mućkanje će vam trebati nekoliko osnovnih sastojaka: ulja, pigmenti ili sjajne čestice i bočica u kojoj ćete držati ulje. Detaljni popis sastojaka i alata bi bio: 1 - mali plastični ljevak (sa eBaya ili iz specijaliziranih dućana poput Kemiga), 2 - mirisno ulje (ja sam koristila jedno od mojih najdražih: ylang-ylang; sastojak nije obavezan), 3 - tamna staklena bočica za finalni proizvod (100 ml), 4 - pigmenti: higlighteri, bronzeri, brončana sjenila. Opcionalna je i mala žličica (idealna bi bila ona plastična za kavu) za usipavanje suhih sastojaka u bočicu kroz ljevak.

Količina i vrsta pigmenata ovisi o konačnom efektu - ja sam koristila podjednako brončano shimmer sjenilo, zlatni higlight i bronzer u prahu kako bi dobila ulje koje i lagano tamni kožu i ostavlja sjajne čestice na njoj. Na 90 ml ulja koristla sam 10 grama pigmenata.


Ako imate hrpu sjenila ili bronzera koje ne koristite, ovo bi mogla biti dobra prilika za reciklažu. Ukoliko nemate ulja kod kuće, bez brige - možete slobodno koristiti samo jedno bazno ulje ako vam se ne da puno trošiti ili eksperimentirati, a to je suncokretovo ulje. Hladno prešano suncokretovo ulje Uljare Hladnić iz dm-a dođe 20ak kn za 250 ml. Ostala ulja koja sam ja koristila su: ulje sjemenki chie i ulje sjemenki grožđa, koja su jako lagana i maziva ulja a i brzo se upijaju.

Proces je jednostavan: ulijte prvo ulje u bočicu, a onda polako unosite pigmente kroz ljevak te svako malo promućkajte bočicu kako bi se suhi sastojci što bolje rasporedili unutar ulja.


Ovu mješavinu možete koristiti od glave do pete: za kožu tijela, lica, ciljano samo na ruke i noge, za vrhove kose kao lagani serum sa šljokicama, itd. Ukoliko ulja nisu komedogena (a sva ulja koja sam navela u postu u pravilu nisu) i ako vam lice prethodno nikad nije reagiralo na pigmente koje koristite, onda koža lica ne bi trebala negativno reagirati na ovu mješavinu.



Ne samo da na ovaj način štedite i/ili reciklirate proizvode koje sporo ili skoro nikako ne trošite, već i koristite prirodne sastojke koji su sigurni za vašu kožu, nisu testirani na životinjama i sadrže samo biljna ulja i minerale/anorganske spojeve (pod uvjetom da su svi pigmenti upravo takvi, dakle veganski). Ovaj sam miks koristila svakodnevno tijekom boravka na moru, posebice navečer prije izlazaka. Koža mi je s njim bila nahranjena i sjajna te je naglašavao preplanulu put, a posebno lijepo izgleda na preplanulim rukama, nogama i dekolteu. ;)

3 komentara:

  1. Čitala sam te puno prije no što sam i sama počela pisati svoj blog, najviše zbog iHerb narudžbi, a kasnije sam ga i sama počela obožavati. Jako mi je drago da opet pišeš i što opet imamo prilike svašta korisnog naučiti. Gdje mi je bio ovaj post kad sam bila na ljetovanju? :) Ipak, neću zaboraviti iduće godine, ideja je genijalna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. P. S. Misliš li da bi ovo jednako dobro upalilo sa maslinovim s dodatkom mrkve? Ono baš i oboji kožu. Sama sam ga radila ove godine, par mjeseci pred ljeto i ispalo je odlično.

      Delete
    2. Hvala ti Rotte Rouge što si me čitala i nastavila čitati :) Vjerojatno sam post trebala požuriti malo prije, ali nisam imala neta tijekom ljetovanja na Hvaru... Meni je ovaj recept pao na pamet lani, no tek sam ga ove godine zbilja i napravila. Mislim da bi bilo dobro, ako ga inače koristiš, ali neće biti "suho" tj. lako upijajuće kao ovo moje pošto je maslinovo ulje dosta gusto i teško, a mrkva bi koristila više tijekom dana za ubrzano tamnjenje. Ovaj recept sa šljokicama je nekako bolji po meni za noćne izlaske zbog efekta, a kako se brzo upija i ne masti dodatno kođu ne upija se u odjeću. Svakako ga možeš koristiti kako god ti paše uglavnom :)

      Delete

 

Newsletter pretplata