Trenutni kozmetički favoriti (minimalistic/eco)

Nakon temeljite inventure odjeće, obuće, modnih dodataka, kućnih potrepština i sličnog, pristojno sam "srezala" sve viškove i nepotrebne stvari pa se tako smanjila i kozmetičku kolekciju. Posljednjih nekoliko tjedana me potpuno okupirala težnja prema što minimalističnijem životnom pristupu - koristiti ono najnužnije, ne kupovati proizvode "reda radi", svesti otpad na najmanju razinu, reciklirati sve što se da, a ono što se ne da izbjeći pri kupnji - dakle, trošiti manje i racionalnije, štedjeti i primjeniti takav pristup svemu u životu. To smatram popriličnim izazovom u modernom, konzumeristički i materijalistički nastrojenom društvu. 
Kao blogerica, uvijek sam do sad davala zadnju ušteđenu kunu na kozmetiku i isprobavala puno proizvoda no sad je vrijeme za kočenje i razmišljanje na potpuno drugi način. 
Osim problema "koliko" pozabavila sam se i s jednostavnijim problemom "što" - koje točno proizvode kupovati, u kojoj ambalaži, kojeg porijekla, itd. Kupovati provjereno, ciljano, bez zaliha, pakirano u ekološkoj ambalaži te ne koristiti više proizvoda za istu funkciju (ovo bi bila najveća kvaka jer sam do sad uvijek imala nekoliko dezodoransa, par seruma, šampona, losiona, a o dekorativi da ne pričam..).  Pritom zadržati filozofiju kupovanja prirodnog ili organskog te lišenog životinjskih sastojaka.
No dosta o tome, mislim da ste već pohvatali smisao moj novog pristupa. Pozabavila sam se i proučavanjem "zero-waste" pristupa ali o tom drugom prilikom. Kojih proizvoda sam se uhvatila kao pijan plota i koji od njih su moji ultimativni (a neki i dosta stari) favoriti pročitajte u nastavku.


DIY uljna emulzija za skidanje šminke - mješavina koju sama mučkam skoro 2 godine za redom i koja me nikad nije iznevjerila. U međuvremenu sam isprobala i micelarne otopine i maramice za skidanje ali sam od svega odustala jer je ovo nezamjenjivo. Bonus: uvijek koristim istu ambalažu (prenamjenjenu staklenu bocu na pumpu od 100 ml za doma i malu staklenu bočicu od 30 ml za putovanja), a sastojci za nju (polisorbat i biljna ulja) dolaze u staklenim bočicama koje uvijek ili recikliram ili prenamjenjim + godišnje kupim 2 do maksimalno 3 ture ulja i polisorbata jer se mješavina sporo troši, čineći kupnju i izradu povoljnom/isplativom i manje štetnom za okoliš.

Miyu prirodna kozmetika Aqua C fiziološki hidratantni sprej (200 ml, 60 kn) - najdraži tonik/sprej za lice koji ima izvrsno djelovanje na mojoj koži, a koristim ga samostalno ili najčešće u kombinaciji sa uljima ili uljnim serumima, aplicirajući ih nakon čiščenja kože (prvo sprej onda ulja na vlažno lice). Na ovaj način se ulja ili serumi mnogo lakše razmazuju i upijaju u kožu. Njezine proizvode naručujem preko Facebook stranice.

Prunus Natura ulje sjemenki divlje ruže (ili bilo koji uljni serum/potentno ulje u trenutku) - jedno vrijeme sam probala njegovati lice bez ulja i to nije dobro prošlo. Moja koža obožava ulja, a trenutno koristim već duže vremena PN ulje sjemenki divlje ruže. Više o njemu ću vam reći u sljedećem post. Sviđa mi se djelovanje, ali mislim da ću uskoro isprobati nešto drugo. Stari favorit mi je njihovo ulje sjemenki kupine koje sam spominjala u zadnjem postu o rutini njege lica, a u uži izbor za sljedeću kupnju su ušli: Elixir Beauty Oil (kojeg sam davno isprobala i s kojim sam jako zadovoljna, plus hrvatski je brend, što itekako podupirem), Dr. Stribor Ag-Au/CP serum (kojeg nisam isprobala ali sam čula hrpetinu pozitivnih dojmova o njemu iako je poprično skup) i Green People Hydrating Firming Serum (koji je negdje na sredini po cijeni ali mu je sastav itekako dojmljiv i obečavajući). Prunus Natura ulja kupujem u ljekarni Diakonia kod ZG katedrale (cijena ulja sj.div.ruže je 70 kn za 30 ml).

Kiss My Face Sensitive Side 3in1 krema za lice SPF30 - moja najdraža SPF krema IKAD. Isprobala sam i ostale varijante (Face Factor SPF 30 i 50), no ova na definitivno bolja i pametnija kupnja jer je im duplo više i formula je mnogo blaža što zaključujem po izostanku iritacije očiju pošto kremu nanosim svugdje a to se odnosi i na područje oko očiju. Pošto ju koristim tijekom cijele godine, ne moram se brinuti o isušeni lica jer odlično djeluje preko spreja i uljnog seruma te ispod šminke kao baza. Jedina mana je plastična ambalaža koju moram reciklirati te naručivanje sa interneta (via iHerb što podrazumijeva i 25 kn poštarine). No traje dugo (kupim samo dvije tube godišnje) i slaže se sa mojoj filozofijom (cruelty-free + vegan). 

Salt of the Earth dezodorans u spreju bez mirisa - ovo mi je vjerojatno najdraži proizvod sa fotke. Zbog njega nisam osjetila nikakve neugodne mirise već mjesecima, a koža na pazusima mi je manje iziritirana. Djeluje i na stopalima (s čim osobno nemam problema ali su mi oduševljene dojmove javili neki ljudi kojima sam preporučila ovaj proizvod), a čak sam ga uspjela "prodati" majci koja je inače dosta "meh" po pitanju noviteta koje hvalim i koje joj stalno uvaljujem u nadi da joj se nešto svidi. Koristiti ću ga dokle god se bude proizvodio i dokle god ga mogu naručiti preko neta, a više uopće nemam želju za isprobavanjem drugih proizvoda. Bonus: moguće je naručiti ogromno pakiranje od 1 L preko njihove UK stranicem, čime uštedite dosta novaca čak i sa poštarinom od 5 funti, a trajati će zauvijek i smanjiti količinu otpadne ambalaže. Cijena: 38 kn za 100 ml na naturisimo.com.

Što se tiče ostalih proizvoda za njegu tijela, smanjila sam upotrebu klasičnih losiona koji se mogu pronaći u standardnim dućanima i drogerijama, te prešla na ulja i prirodne maslace (shea maslac s eteričnim uljem ylang-ylanga i manjom količinom ulja konoplje mi je do sad najdraža mješavina koju radim doma). Za piling koristim korejski "Italy towel" sa eBaya (genijalna stvar koja je poprično jeftina, efikasna, u potpunosti eliminira otpad, može se koristiti jako dugo (uz redovno pranje) te je idealna za putovanja zbog malih dimenzija). Jednokratne britivice sam zamijenila za klasični metalni brijač kojeg sam ugrabila nedavno na buvljaku za 30 kn a zahtjeva samo izmjenu žileta.

Pranje zubiju: već sam vam spominjala Radius Source četkicu za zube sa izmjenivom glavom a pastu kupujem od Aromantique koja ih osobno proizvodi i pakira a kao bonus (osim činjenice da je potpuno prirodan i bezopasan proizvod) bih istaknula mogućnost povrata ambalaže pri čemu dobivate popust na sljedeću pastu za zube. Možete izabrati između 4 različite varijante tj. okusa a za jednu tubu ćete izdvojiti 65 kn (iako se čini puno ova tuba će vam jako dugo trajati, plus sastojci neće toliko štetiti vašem zdravlju kao komercijalne paste, ukoliko niste alergični na neki od sastojaka).

Ukoliko nisam doma, sve proizvode nosim u platnetnoj dm vrećici koju sam dobila u Slovačkoj.


Za njegu usana, biram Lavera Classic balzam koji dubinski njeguje usnice i drži ih nahranjenima dobar dio dana.  
Sapunotekina krema za ruke s konopljom i shea maslacem je već sad postala legendarna a potvrdit će vam i dosta mojih kolegica sa faksa koje uvijek traže kapljicu-dvije što nije nikakav problem jer ova poveća tubica traje i traje pa je i cijena (50 kn) opravdana. Miris ove kreme je posebna fantazija.
Za peeling lica koristim samo čaj od šipka i hibiskusa, a tome sam već naširoko pričala u ovom postu.


Za pranje ruku  koristim Sapunotekinu Malu vješticu koji me osvojio blagom formulom, ugodnim mirisom i činjenicom da se sporije topi od većine Sapunotekinih sapuna.
A Biobazin crni sapun koristim od glave do pete (umivanje, tuširanje, brijanje i pranje kose) u posljednje vrijeme, posebice za umivanje jer dubinski čisti bez isušivanja i za kosu (iako s ovim još eksperimentiram, mislim da je i za tu svrhu odličan). Konačne dojmove ću ostaviti kad potrošim prvi primjerak, no sad sam već dovoljno oduiševljena s njim da mogu tvrditi - ovo je najbolji sapun koji sam IKAD koristila. Treba vam, kupite ga. Posebice ako imate masnu i/ili nečistu kožu sklonu nepravilnostima poput prišića i komedona. Inače 19.90 kn u drogerijama.

Preporuka mjuze: Jessie Ware. Oduševljena sam ovom ženom.


1 komentara:

  1. Predivno :) svaka pohvala i velika podrška s moje strane, i sama se trudim isto kao i ti, i može se samo se treba priviknuti. I ne samo da se osjeća čovjek bolje, nego i svi proizvodi su toliko kvalitetniji za nas same.

    Da ne nabrajam sve prednosti ovakvog stila kupovanja i življena, sve si napisala i samo da kažem da se 100 posto slažemo :)

    I dečko je prešao na sapune i na prirodne deziće, i to bez prigovaranja, oduševljen je i sad se ne želi uopće tuširati s gelovima. :)

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata