Što se jede? #1 - Vitaquell, Pukka, Sana, Omegol, Lifefood, Roo'bar


Predstavljam vam novu rubriku zvanu "Što se jede?" gdje ću brzinski recenzirati iće i piće koje svakodnevno isprobavam, a pošto sam se poprilično ulijenila sa Vege talk rubrikom gdje iscrpno pišem o novostima u vege svijetu, receptima, preporukama, dućanima i sl. nadam se da će ova nova rubrika (iako u skračenom formatu) zadovoljiti želje sviju koji žele čitati i o hrani. Na kraju svakog posta ću priložiti i recept. ;)

Mala napomena: ovo nisu jedini proizvodi koji jedem na npr. tjednom bazi, već samo najprobraniji favoriti ili zanimljivi proizvodi koje sam otkrila. Hranu kupujem najviše u: Bio&Bio, Muller-u (na prvom katu), Garden-u, Green-u, često posječujem i Mali plac u Branimir centru srijedom (uskoro će početi izlagati na otvorenom ili na Tavanu kao i lani), Interspar-u (gdje se uglavnom rotiram između redova sa vege namirnicama Interspar brenda i odjela za svježe povrće i voće) te u Bili (tamo se da pronaći hrpa zdravih namirnica po niskim cijenama ako provedete dovoljno vremena čitajući deklaracije i skenirajući police). Ostalu "dosadnu" postavu tipa salate, mahunarke, sezonsko i egzotično voće te klice kupujem na tržnicama (Dolac, Kvatrić i Britanac).

Vitaquell Cocovit veganski margarin od kokosa - kad sam izbacila mlijeko i mlječne proizvode iz prehrane, pravljenje "trivijalnih" recepata tipa pire krumpir (kojeg obožavam) je postalo.. zeznuto. Znala sam da mlijeko mogu zamijeniti sa zobenim napitkom (klik za recept) kojeg pravim doma i jako je jeftin, no margarin je bilo malo teže zamijeniti s uljima. Zato sam na blef kupila ovaj "margarin" i oduševila se. Tekstura je identična klasičnom maslacu, bez mirisa je i ima jako blagi okus u kojem jedva osjećam kokos. Rado ga mažem i na kruh sa pekmezom jutri za doručak ili popodne umjesto slastica. Gdje kupiti? Bio&Bio trgovine. Količina: 250 g. Cijena: 25,90 kn. U ponudi imaju još i dvije vrste veganskih margarina, no mislim da ću se držati ovog jer je odličan.

Pukka Supreme Matcha Green čaj - tvorci ovog čaja su nekako uspjeli dobiti snažan čaj od nekoliko vrsta zelenog čaja koji za promjenu nema gorak okus. Većinu vremena mi je pretežak jutri, pa ga najčešće pijem poslijepodne jer oživljava i energizira. Dizajn kutije je prepoznatljivo predivan kao i kod svih Pukka čajeva, a s obzirom na sastav i količinu, smatram da je cijena opravdana. Doduše, mislim da ga neću kupiti opet jer me nije oduševio ali je jedan on najkvalitetnijih zelenih čajeva koje sam ikad pila. Gdje kupiti? Bio&Bio i Green trgovine. Količina: 20 vrećica (30 g). Cijena: 39,50 kn.

Sana Hummus Classic - nekoć sam pravila svoj namaz od slanutka, no prestala sam jer mi nije bio ukusan. Nedavno sam nabavila kupovni hummus i oduševila se okus, teksturom i cijenama. Ako niste do sad čuli za hummus, to je namaz od slanutka i sezama. Mažem ga svako jutro na integralni tost, a odličan je i za sve sendviče, vege burgere ili kao umak uz grickalice. Gdje kupiti? Konzum i Bila (tamo sam ih uglavnom viđala). Količina i cijena: malo pakiranje od 100 g 10 kn, a veće pakiranje od 250 g 25 kn. U ponudi, osim Classic (koju trenutno žvačem sa tostom posipanim kajenskim paprom i uronjenim u bučino i laneno ulje), imaju i verzije: zelena paprika, čili, sa zrnima slanutka i sa bučnim sjemenkama. Ovu verziju s bučom nisam nigdje vidjela, a jako ju želim probati pa ako ju itko vidi u Zagrebu. neka javi. :)

Omegol majoneza - najbolja majoneza ikad koju kupujem već godinama. Nekoć je bila dostupna u svakoj trgovini, no sad ju viđam samo u Intersparu (drže samo manje vrećice) i Bili (veća pakiranja u tubama). Ako volite majonezu, no ne jedete životinjske proizvode - ovo je majoneza za vas. Probala sam u međuvremenu neke skuplje "fensi" majoneze od riže i sličnih čuda, no uvijek se Omegolki vraćam. Količine i cijene: 95 g - 6,50 kn i 165 grama - 13,99 kn.

Energetske pločice:  Lifefood Lifebar Plus Brazil Guarana, Roo'bar Chia & Coconut i Roo'bar Cacao Nibs - kupljene za isprobavanje tekstura i posuđivanje ideja za recepte i sastojke pošto su preskupe za svakodnevnu kupnju. Do sad mi se najviše svidjela Roo'bar Chia & Coconut pločica - mekana, ukusna i osrednje hranjiva (cca 150 kcal - što znači da vam treba 3 takve za potpun doručak).

Supermegakulekstra recept: domaće energetske kuglice od datulja, chia, kokosa i limuna (recept posuđen sa poleđine Roo'bar Chia & Coconut pločice).


Za 6 kuglica promjera 3 cm (1-2 zalogaja) potrebno je:

- 100 grama datulja
- 30 grama sjeckanog kokosa*
- 12 grama chia sjemenki*
- 1 čajna žlica limunovog soka (možete dodati i naribane korice ako želite)

Staviti sve u blender ili sjeckalicu, pričekati da se formira pasta, izrolati u kuglice rukama (možete napraviti i pločice no kuglice su jednostavnije i brže se prave), ostaviti u frižideru barem par sati te ponjeti sa sobom par komada jutri kad ste u žurbi.
* - kokos i chia sjemenke kupujem u Juice Box-u u Vlaškoj (1 kg kokosa je 70 kn, a 1 kg chia 99 kn).

24 komentara:

  1. Od kad si na ovoj vrsti prehrane i kako si se odlučila za nju? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cca mjesec dana. Još nisam 100% veganka, moram još izbaciti jaja i ponekad "čvoknem" med, no to će biti lako, s obzirom da ih sve manje i manje jedem kako pronalazim alternative i nove recepte. Sljedeći put ću pisati o genijalnom veganskom gulašu koji sam neki dan radila frendici, ubile smo se ko lude od njega zbog hrpe mahunarki, leće, krumpira i ostalog. Iskreno mi je teže preći na 100% prehranu nego što je bilo sa svejeda na vegetarijanca.
      Planirala sam preći već duže vrijeme, ali nisam imala dovoljno vremena za retrospektivu i "šamaranje". Kako mi je kozmetika postala veganska, tako sam povukla paralelu i sa hranom. A zbog više poleta u zadnje vrijeme, primjenjujem sve više i tri "R" zakon: reduce, reuse i recycle, s naglaskom na reduce. O tom ću pisati u posebnom postu uskoro kad skupim misli na jedan post. Dosta me potaknuo i aktivist Rob Greenfield kojeg pratim na netu u zadnje vrijeme.
      A što se tiče mlječnih proizvoda, nisu mi godili. Otežavali su mi prehranu, izazivali plinove, a otkad ih ne jedem primjetila sam da mi je ciklus nekako lakši. No najviše od svega, imam teoriju da su mi pogoršavali anksioznost i napadaje panike, pa sam eliminacijskom dijetom shvatila da ih se moram kloniti ako želim vratiti i kile i zdravlje. Zadnjih mjesec dana se osjećam odlično i planiram tako nastaviti. :)

      Delete
    2. *preći na 100% biljnu prehranu... pobjegla mi riječ, demmit :D

      Delete
  2. Uhh,stvarno ti se divim.
    U zadnje vrijeme mi je hrana postala jednolicna,vise neznam sta mi se jede,a sto ne. Imas neki savjet,kako da se hranim zdravo,a da opet sve jedem umjereno?
    Mogla bih nesta izbaciti,ali bas sve,sumljam.Svaka čast. (Y) :) :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. I da moj najveći porok su slatkiši. :D

      Delete
    2. Ajme znam točno na što misliš. Ja sam do nedavno imala tu fazu, ugl kupovno, prefrigano, brzo.. užas.
      Pa ja bih ti savjetovala da :
      - nosiš sa sobom uvijek nešto za gricnuti, pa će ti postati navika jesti impulzivno zdravije. Nasjeckane mrkve, čips od jabuka ili banana (čak su i kupovni dosta jeftini), oni studentski miksevi gdje upakiraju više vrsta orašastih plodova,
      - ako jedeš bilo kakve namaze slobodno isprobaj humus - em je zdrav em fin,
      - radi si voćne salate kad te uhvati želja za slatkim (btw to zna često biti od manjka magnezija u tijelu) ili natjeraj se pojesti bananu barem (dobar izvor kalija i zasitno)
      - imaj uvijek sve na dohvat ruke da refleksno posegneš za tim (kuhinjski pult, radni stol, prednji dio police frižidera
      - nikad ne idi u šoping hrane gladna jer ćeš kupiti hrpu nezdravih namirnica tipa grickalice ili nešto treće.
      - Imaj laneno ulje doma pa ga miksaj u salate, namaze, variva i sl. je super je ti on ima cca 10 puta više omega 369 spojeva od ribe. :D
      - Drži doma uvijek ove namirnice: grah (hrpa proteina), suhe mahunarke tipa leće, slanutak, grašak, krumpir (možeš od njega čuda raditi, samo nemoj frigati, to je najgore), nerafinirani šećer od recimo trske umjesto bijelog (bijeli šećer je strašno nezdrav),
      - ako moraš frigati namirnice radije to radi na kokosovom ulju bez mirisa jer je termostabilno i neće te zagaditi transzasićenim masnim kiselinama kao npr. suncokretovo,
      - spremaj si obroke unaprijed kad imaš vremena i volje tipa navečer
      - kupi si hrpu začina i eksperimentiraj s njima u svemu od sendviča do juhe/variva ili pečenog, potpuno će ti promijeniti percepciju obroka (moji favoriti: tandori i galam masala, kajenski papar, kurkuma, curry, origano, korijander, slatka paprika, limunska trava, češnjak u prahu, a za slatko: cejlonski cimet, vanilija burbon u prahu i spomenuti neraf.šećer (tipa trske).
      E da, ovo možda zvuči blesavo - ali ako ne unosiš dovoljno vode (barem litru dnevno) natjeraj se nekako. Meni pomaže bočica koju uvijek furam, a rijetko kad pijem čistu vodu, ugl čajeve ili sokove.
      Ako imaš love, investiraj u blender i sokovnik. Ja ne znam gdje bih bez njih iskreno. Ili u mali štapni mikser, možeš s njim čuda raditi tipa smoothies, sokove, umake, itd.

      Slušaj neku turbo dragu glazbu kad spremaš obrok, pretvorit će se u ritual i zabavu i cijeniti ćeš taj dio dana mnogo više, zato hrana i glazba trebaju ići zajedno i poticati radost i energiju. :)

      Delete
    3. Obozavam sirne namaze,svakako cu probat humus.
      Voce i povrce obozavam,jedva cekam ljeto,imamo svoj vrt.Nema nista bolje od prirodno uzgojenog.Gdje kupujes laneno ulje i trsku i koja je cijena?
      Preko ljeta mogu popiti puno vode,ali preko zime se stvarno moram natjerati.
      I ja kad idem u skolu,moram ponjet bocicu.Imam štapni,no ne koristim ga,jednostavno zaboravim.
      Hvala ti puno na svim savjetima. :) :*

      Delete
    4. I ja sam ih isto stalno trošila, no otkad ih ne jedem za to su mi uglavnom hummus, pašteta od graha, kupovni namazi tipa namaz od medvjeđeg luka.
      Laneno ulje kupujem ili u dućanima zdrave hrane tipa Bio&Bio ili čak u Bipi - marka je Ekozona, dođe 25 kn cca, jeftino je.
      Za vodu te razumijem - nisam ni ja uvijek bila stroga po tom pitanju, a recimo moja teta mi je priznala kako od jutra kad popije kavu jedva popije i jednu čašu vode, na što sam se zgrozila, defitinitivno bi svi na tome trebali proraditi, ipak smo mi preko 70% vode a manjak se odmah odrazi na koži (posebice podočnjacima), noktima, vlasištu, probavnom sustavu, mokraći,...
      Upotrijebi štapni, ja sam isto s njim počela, sad sam već na blenderu, sokovniku, sjeckalici itd. jer su ti alati prijeko potrebni po meni. Spasila sam se otkad imam sokovnik jer s njim radim ne samo sokove već i baze za umake za tjestenine (uglavnom od povrća), tako manje bacam hrane u koš.
      Nema na čemu :)

      Delete
    5. Pogledat cu onda u Bipi.
      Podocnjaci su uzasno izraženi,a imam anemiju,tako da je to razlog. :(
      Hoću :**

      Delete
    6. Uvijek odusevis sa postovima :). pocela sam da pijemm po 1,5 l vode dnevno na poslu- flasica i casa, jer mi se desavalo da je do kraja radnog vremena ne pijem, kako pravis cips od jabuka ili banana? djeluje ukusno

      Delete
    7. Opa svaka čast, samo nastavi :) Nadam se da si već sad primjetila pozitivne utjecaje na zdravlje. Cips od jabuka trenutno ne radim vec kupujem od Ekozone, vrecica od 50 g dođe10ak kn

      Delete
  3. Tako mi je drago vidjet da je još netko vegan, ponekad se osjećam kao da sam jedina s obzirom da su mi svi u okolini svejedi. Obožavam ovaj blog i sve što promovira. Moram ti zahvaliti na triku s hibiskusom i aha kiselinama, koža mi se preporodila. Htjela bih te samo pitat u vezi matcha čaja da li se isplati kupit s obzirom na cjenu i ako imaš najdražu marku. Pozdrav :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bok Brownie, drago mi je da je tebi drago hehe. :D Hm, ako bi ga samo htjela probati, savjetujem ti toplo ovaj čaj. Inače je po meni preskup za recimo kupovati svaki tjedan. Matcha čaj je inače jaaako skup sam po sebi (tipa u Kući zelenog čaja je 30 g ludih 170 kn!), a u Bio&Bio je 95 kn. Tako da, kad pogledaš ovih 30 grama od Pukke za 39 kn, najviše se njega isplati, iako nije čisti matcha nego ima još par vrsti.
      I drago mi je za AHA masku, dakle svatko tko mi se javio s dojmovima je oduševljen, baš sam sretna zbog toga, uf <3

      Delete
    2. Ukratko: Pukka i Yogi Tea su mi najdraže marke čajeva inače, a ovaj Pukkin Matcha je najisplativiji a i bome fin.

      Delete
    3. Hvala ti, već danas idem u nabavku :)

      Delete
    4. Nema na čemu, sretan shopping ;)

      Delete
  4. Hummus sa bučinim sjemenkama - veliki Konzum na Britancu. Vidjela jučer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ozbiljno? U taj najčešče idem, budem pogledala, hvala :)

      Delete
  5. da li ovaj margarin ima miris po kokosu? ne podnosim miris kokosa nikako hahah :D ja sam u konzumu kupila neki margarin, čini mi se da je ista marka kao i ovaj, samo s maslinama, i koristila sam ga za vegansku tortu, pokazao se odličnim, iako sam se bojala da će se masline "osjetiti"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema, napisah da nema uopće miris :) Nisam vidjela Vitaquell marku u Konzumu no može biti da im je asortiman različit u svakoj poslovnici, posebice u onim mega velikim Konzumima, neki su mi čak javili da su tamo našli hrpu drugih stvari koje prodaju u Bio&Bio tipa Soyade jogurte, ali po mnogo manjoj cijeni.

      Delete
  6. ne trebaju ti te crtice u dekliniranju. isto kao sto ne bi napisala lijep-oj mar-i ili nesto tako :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobro si primjetila i hvala na ispravku. ;) Evo sad sam išla proguglati i naletih na ovaj koristan topic: http://www.prijevodi-online.org/smf/index.php?topic=11947.0 Čovjek se uči dok je živ i razuman da griješi.

      Doduše, osnovnjak je davno bio, ne mogu se sjetiti kako su mene učili 90-ih no ne bi me čudilo da je krivo, pošto je jedna od mojih nesretnih profa pisala "becauAse" :D

      Delete
    2. Ili se kaže "hvala za ispravak"? Doma nažalost nemam nikakvih gramatičkih knjiga (to objašnjava štošta haha :D) ali guglajući vidim da postoje debate koristi li se ZA ili NA. Pitam se ovisi li to o narječju. Ispravak - imenica muškog roda, deklinira se kao takva, a vidim da se na netu piše i "hvala na ispravCI" kao da je ženskog roda.

      Delete
  7. Ovaj hummus namaz obožavam :D Ali obično kupujem veliko pakiranje i posebno mi je fina verzija sa cijelim slanutkom unutra. Također obožavam Omegol majonezu, ali trudim se da majonezu ne jedem toliko često. A maslac od kokosa, e to moram probat! :D

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata