Prirodni netoksični makeup (sirovine i recepti)

Prirodni makeup bi mnogima od vas mogao biti mrska pomisao jer je većina nas (da, i ja također) ovisnica o svojim najdražim brendovima, proizvodima, teksturama, pakiranjima i svemu srodnom kupovnom. Spravljanje vlastite, 100% prirodne kozmetike je tlaka i zahtjeva vremena za proučavanje, čitanje i samu izradu proizvoda a uz to danas je poprilično teško pronaći nekoga tko se bavi izradom prirodne kozmetike. Srećom, imate mene i moj enciklopedijski mozak koji teško zaboravlja sve što vidi i koji je u više godina nakupio konkretnu količinu informacija vezanu za ovu temu. Stoga vam danas tipkam o sirovinama koje osobno spravljam, za koju svrhu ih koristim i na koji način možete kombinirati razne sastojke za prirodni, netoksični makeup.


O prvom sastojku sam pričala nadugo i naširoko na Blogpost i Tumblr postu, a to je - kukuruzni škrob (kod nas poznat i kao Gustin). Za samo 5 kn i 200 grama proizvoda (Dolcela marka, dostupna u svim samoposlugama, čak i najmanjima) dobiti ćete godišnju ako ne i dvogodišnju zalihu transparentnog pudera za matiranje i suhog šampona u jednom. Primjena je jednostavna: nanosite ga kao i sve pudere u prahu/kamenu za matiranje, iznad tekuće ili kremaste podloge laganim tapkanjem sintetičkim kistom. Neki od mojih najdražih kistova za tu svrhu su: H&M duo kist o kojem sam pričala u H&M postu, Real Techniques Powder Brush (čiju recenziju, uz Expert Face Brush još uvijek nisam objavila na blogu, pa ako ste zainteresirani, javite u komentarima) ili pak Ecotools kabuki na dršci kojeg sam kupila u sklopu petodijelnog Mineral Makeup Set-a. 

Kukuruzni škrob mi vrhunski matira lice a trajnost mu je barem 5-6 sati nakon čega trebam nanjeti novi tanki sloj, što meni osobno nije problem jer jedini proizvodi koje popravljam tijekom dana su: puder, korektor (ako izblijedi s lica) i ruž. Zato od ostalih očekujem vrhunsku postojanost. Također, odlično mi djeluje i kao suhi šampon a nanosim ga navečer prije spavanja ukoliko znam da sljedeći dan neću prati kosu. Imam masnije vlasište koje je podložno simptomima seboreičnog dermatitisa. posebice ljeti jer ga najviše "okida" sol iz morske vode, pa je ovaj sastojak dovoljno snažan i nezamjetan u mojoj plavoj kosi a dovoljno prirodan i netoksičan pa ne iritira vlasište kao što komercijalni šamponi za suho pranje u spreju (tipa Batiste, kojem sam bila vjerna godinama).

Ukoliko ste brineta, crnka ili crvenokosa, kukuruzni škrob možete pomiješati sa kakao prahom, ugljenom ili prahom cikle za idealnu boju.

Kakao prah i kukuruzni škrob, u kombinaciji sa cimetom, možete koristiti za izradu bronzera u prahu ili dodati tim sastojcima ulje/shea maslac ili neki gotovi losion za tijelo i napraviti vlastiti bronzer za tijelo u kremi.



Dolazimo do tekuće/kremaste podloge. Naime, ovaj recept nije 100% prirodan pošto princip miješanje kreme/losiona za lice koji inače koristite i mineralnog pudera u prahu. Ja miješam moju najdražu Kiss My Face Face & Neck Factor SPF 30 kremu sa Miyu prirodna kozmetika puderom u prahu i na taj način dobivam sinergiju preparative i dekorative koja prekriva nepravilnosti, ujednačava ten i štiti kožu od sunčevog zračenja. Link za recept se nalazi ovdje. 


Izvor fotke

Kad smo već kod praha cikle, znate da je ona najčešće korištena sirovina za prirodno rumenilo? Miješajući ju sa kukuruznim škrobom, kakao prahom ilu cejlonskim cimetom, možete se igrati sa raznim nijansama, te eventualno dodati neki mineralni higlighter za dodatni sjaj. Navedene sastojke možete miješati sa maslacima poput kakao maslaca te koristiti za izradu tekućeg rumenila ili sjajila za usne.

Za oči, tu je aktivirani ugljen u kapsulama (koje se smrve u mužaru) ili prahu - kao crno mat sjenilo ili pak pomiješan sa kokosovim uljem i aloe vera gelom za prirodni tuš u gelu. Samo oprez - jako je nepostojan, posebice ako imate osjetljive oči koje suze ili masne kapke. ;) Sa sličnim sastojcima (aktivirani ugljen, shea maslac, nerafinirana ulja i aloe vera gel) možete spraviti prirodnu maskaru.

Kao što vidite, postoji nekolicina sirovina koje možemo koristiti za izradu prirodne dekorativne kozmetike. Sve sam ove kombinacije isprobala osim praha cikle kao rumenilo i jako sam zadovoljna sam svim. Jedina zamjerka koju imam za ugljen jest izrazita nepostojanost na kapcima unatoč bazama i različitim kombinacijama i varijantama, posebice za vrijeme ljetnih vrućina. Ukoliko imate kakvo pitanje ili prijedlog, slobodno mi tipkajte u komentarima. Za više ideja o prirodnoj dekorativnoj kozmetici, posjetiti Pinterest.

0 komentara:

Post a Comment

 

Newsletter pretplata