DIY tučeni maslac za tijelo - kokos i zeleni čaj

Ide li vam na živce kad kupujete losion ili maslac za tijelo koji se deklarira kao "prirodni" ili "bez aditiva" a kad pročitate sastav, u njemu hrpa parabena, alkohola, umjetnih aroma i mirisa, te ostalih nepotrebnih sastojaka koji se talože u organizmu preko kože (našeg najvećeg i kudikamo najosjetljivijeg organa)? Ako je odgovor da, niste sami. No zato danas uz internet i laku dostupnost sirovina možemo napraviti vlastite proizvode lišene svih nepotrebnih sastojaka koji su toliko prirodni da ih možemo jesti. Upravo takav proizvod je ovaj tučeni losion sa samo 2 sastojka čiji sam recept našla na Pinterestu. Pinterest je pun takvih recepata, savjeta i uputa a u zadnje vrijeme visim na njemu satima. 


Sve što će vam za ovaj recept trebati su dvije sirovine: kokosovo ulje (Royal Green bez mirisa, 250 ml, bio&bio, 35.70 kn) i zeleni čaj. Ja sam odabrala Mullerovu marku čajeva - Moonlight, sa komadićima papaje i ananasa, za ekstra ugodnu aromu maslaca. Volim piti ovaj čaj i moram priznati da je dosta jak a miris mu je fantastičan. Od ostalog trebati će vam: posuda za miješanje maslaca (plastična), dva lonca - manji i veći (za otapanje maslaca "duplom metodom"), žlica za miješanje i gaza (za odvajanje komadića čaja od uljne faze).


U manju posudu stavite kokosovo ulje (svih 250 ml) i dvije velike jušne žlice čaja. U veću posudu ulijte oko litru vode (količina ovisi o veličini posuda, no dovoljno je da voda "uhvati" dno manje posude), zatim uronite manju posudu u veću i kuhajte 1 h na laganoj vatri. U originalnom receptu piše da bi trebalo poklopiti, ali ja nisam već sam ostavila otvoreno i promiješala svakih 10ak minuta. Nakon sat vremena laganog kuhanja, stavite gazu preko plastične posude i prelijete miješavinu unutra. Komadići čaja će se zadržati u gazi, a kroz nju će proći samo ulje. Čaj iz gaze slobodno bacite, a gazu operite za daljnu upotrebu. Primjetiti ćete da je ulje dobilo zanimljivu zelenu boju.


Posudu sa uljem stavite u frižider i ostavite da se hladi do stvrdnuća. Zatim uzmite električni mikser i miksajte 3-5 minuta dok ne dobijete željenu formu (trebalo bi izgledati kao na slici, kao krema za kolače).


Maslac stavite u posudicu i čuvajte na hladnom mjestu ili frižideru. Možete se mazati od glave do pete a maslac je odličan za sve - starije, mlađe, djecu, trudnice, dojilje, muškarce, osobe osjetljive na sintetičke sastojke u kozmetici, osobe sa jako suhom, perutavom kožom itd. Imajte na umu da bi kokosovo ulje moglo začepiti pore tj. biti komedogeno za neke osobe, pa ako ste do sad imali takvih problema s njim, izbjegavajte ga.

Naravno, u stvarnom životu nije sve tako bajno, pa ovaj recept ima manu; naime, tučena forma maslaca se zadržava samo pod niskim temepraturama jer je kokosovo ulje topljivo na toplini ili pod suncem pa biste ga trebali držati u frižideru. Problem je što u frižideru maslac postaje pretvrd i mora se odlamati u komadima ili kopati metalnom žlicom. S druge strane, maslac će na polici ili u toplijoj prostoriji, pogotovo tijekom ljetnih mjeseci preći u tekuću formu pa nestaje ugodna tučena forma maslaca. Ovaj bi se recept mogao poboljšati sa malo shea maslaca koji zadržava čvrstu formu i u toplijim uvjetima ili da se maslac radi samo tijekom zime, pa ću vas ažurirati oko toga. Za sad mi ovaj maslac stoji u kupaonskoj polici u otopljenoj verziji pa ga koristim umjesto losiona nakon tuširanja. :)

9 komentara:

  1. Kao narucen post!
    bas sam jucer googlala razne recepte diy losiona od shea maslaca i/ili kokosovog ulja :)
    samo taj miris prirodnog nerafiniranog shea maslaca mi je koma...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaaa ja sam mislila da sam jedina kojoj smrdi :s Kao neočišćeni kokošinjac, pravi ekstrakt prirode :D
      Evo ja u ruci držim pola kile shea i ne smrdi jer sam uzela rafinirani, namjerno, jer mi se povraća od nerafiniranog (fini nosić). Budem ga smiksala sa konopljom ili nekim drugim uljem pa isprobam maslac vol. 2 :)

      Delete
    2. Imas kakvu ideju kako da zakamufliram taj nepodnosljivi miris?

      Delete
    3. Nažalost ne. :( Taj nerafinirani ima prejak miris, možeš ga eventualno malo maskirati sa eteričnim uljima ali ne pomažu puno (probala sam). Jedina je opcija da se koristi rafinirani, ali ako već doma imaš ovaj drugi onda nema mu pomoći.

      Delete
    4. Anyway, dodala sam malo tog shea maslaca u već gotovi kupljeni losion, i sad mi je super :)

      Delete
    5. Eto ga na, baš mi je drago da si uspjela prenamijeniti ga, unatoč smradu :D

      Delete
  2. Ovo je odlično, bravo za ideju, def ću ovo napraviti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! :) Javi kako je ispalo. ;)

      Delete
  3. Ovo ću definitivno probati napraviti.

    Kao ljubiteljicu zelenog čaja, ovaj čaj me totalno raspametio. Nemam Muller prodavaonicu u svom gradu pa me zanima količina i cijena tog čaja. Hvala na informaciji. :)

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata