DIY omekšivač za rublje


Pinterest.com je postao moj alfa i omega izvor za DIY bilo kakvu inspiraciju i recepte. Tamo sam do sad pronašla hrpetinu recepata svih vrsta (hrana, kozmetika, čišćenje kućanstva, hobiji, itd.). U hrpetini tih recepata pronašla sam i ovaj jednostavni recept za omekšivač koji ću danas podijeliti s vama. Iskreno, bila sam mrvicu skeptična oko učinkovitosti ovog ručno rađenog miksa, ali nakon što smo ga ja i prijateljica isprobale ostale smo jako zadovoljne. Recept je jako jednostavan i brz, a sastojci nisu egzotični, laki su za nabavku i jeftini (osim eteričnih ulja, no ovisi koja koristite).

Za ovaj recept (440 grama omekšivača) trebati će vam:

- 350 g krupne soli
- himalajska sol (potpuno opcionalno, ja sam ju dodala zbog lijepe ružičaste boje - ako ju koristite, dodajte 50 grama iste te samo 300 grama krupne soli)
- 90 g sode bikarbone (koristim samo onu bez aluminija za kozmetičke svrhe)
- 20-30 kapi eteričnih ulja po izboru (u mom slučaju: ylang ylang i lavanda)
- veća prazna posuda za miješanje i staklenka za omekšivač (za zapreminu od min. 450 grama)


U većoj, široj posudi dobro promiješajte sol i sodu bikarbonu. Nakon toga dodajte eterična ulja. Za ovaj recept koristila sam 15 kapi EU ylang ylanga i 5 kapi EU lavande. Miješavinu stavite u praznu staklenku i nalijepite oznaku na nju.


Vaš omekšivač je odmah spreman za korištenje. Dužim stajanjem na polici miris se razvija i postaje sve "zreliji" i ugodniji, kao i u slučaju prirodnih uljnih parfema. Ovaj sam recept isprobala na rublju koje je nažalost imalo neugodan miris na vlagu (što je prethodilo temeljitom no uspješnom čišćenju perilice rublja zahvaćenom plijesni sa sodom bikarbonom i octom), a rezultat je bio poprilično neutraliziran neugodan miris vlage i jako mekano rublje. Nemojte očekivati intezivan miris od ovog omekšivača pošto se radi o prirodnim eteričnim uljima, ali zato slobodno očekujte jako mekano rublje i eventualno neutralizirane mirise. Proslijedila sam prijateljici uzorak ovog miksa i bila je jako zadovoljna nakon isprobavanja na bijelom rublju.

Bitno je napomenuti da vam za jedno pranje trebaju 2-3 jušne žlice omekšivača, što znači da će vam količina od 440 grama biti dovoljna za otprilike 14 pranja. Ako se zbroji niska cijena i laka dobavljivost glavnih sastojaka, lagana i brza priprema, dug period stajanja na polici i potpuna netoksičnost recepta (kojeg mogu koristiti svi - ljudi alergični na sintetičke omekšivače, trudnice, dojilje, obitelji sa malom djecom, itd.) dolazi se do zaključka da je ovo itekako genijalna stvar. Ako isprobate, javite mi svoje dojmove. ;)

8 komentara:

  1. na vrlo sličan način perem odjeću već skoro godinu dana. komercijalne praškove i omekšivače uopće ne koristim. međutim, meni miris eteričnih ulja nestane kako se roba osuši, ostane samo neki svježi neutralni miris livade (?), ali ni traga konkretno eukaliptusu :D
    zadrži li se tebi miris eteričnog ulja nakon što se roba potpuno osuši?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jako blago. No ovisi koliko si kapi stavila i koliko su općenito jaka ta ulja. Ovaj moj ylang ylang od Aromatice je jedan od najjačih ikad (zato sam ga i iskoristila za DIY uljni parfem koji se još "toča"), no nakon par dana i u ormaru nestane u potpunosti. Meni to ne smeta, mrzim jake intezivne umjetne mirise ičega, imam jako osjetljiv njuh pa mi je ovo spas za čula.

      Delete
    2. sodu i sol stavljam u dio za prašak, a eu s malo vode u dio za omekšivač. po punoj perilici cca 5 kapi, nekad i više... al ok, zapravo ni meni ne smeta sve dok je krajnji miris ugodan/svjež :D

      Delete
  2. Ovo je odlično, definitivno ću isprobati recept i podijeliti saznanja sa svojom mamom :)

    ReplyDelete
  3. umjesto omekšivača koristim običnu bijelu kvasinu ilitiga ocat, uglavnom bez eteričnih ulja. miris octa ispari tokom sušenja i roba miriše na čisto :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čula da sam da dosta ljudi koristi i tu metodu, za rublje i za kosu. Ja nisam osobno isprobala ali vjerujem da je super jer ujedno rješava perilicu od plijesni.

      Delete
    2. I ja koristim alkoholni ocat, nakon susenja miris nestane, a roba je fino mekana. Pokusala sam dodati par kapi eu, no nema razlike u mirisu nakon susenja. Kod komercijalnih omeksivaca mi najvise smeta onaj 'film' koji cesto ostave na robi i uzasno jaki mirisi.

      Delete
    3. I ja koristim alkoholni ocat, nakon susenja miris nestane, a roba je fino mekana. Pokusala sam dodati par kapi eu, no nema razlike u mirisu nakon susenja. Kod komercijalnih omeksivaca mi najvise smeta onaj 'film' koji cesto ostave na robi i uzasno jaki mirisi.

      Delete

 

Newsletter pretplata