DIY 2u1 maska za kosu i kožu

Volite se često njegovati maskama od glave do pete, ali su vam komercijalni preparati za njegu preskupi? Želite se njegovati prirodnim preparatima jer izbjegavate nepotrebno štetne/toksične sastojke u proizvodima sa polica dućana? E pa onda je ovaj multifunkcionalni i 100% domaći pripravak za njegu baš za vas. :) S obzirom da sam post načela kao spikerica u reklami, moram se opravdati da ovo nije nikakva reklama, već članak o maski koju sam počela nedavno koristiti na tjednoj bazi a čuda radi za volumen kose i njegu moje mješovite kože. Skoro sve sastojke većina vas ima u kuhinji, dok su ostali relativno lako dostupni i mogu se kupiti u svim većim prodavaonicama mješovite robe.


Pribor:

- keramička ili staklena posudica
- blender ili usitnjivač hrane (ako ga nemate, možete pomiješati i sastojke vilicom, no nećete dobiti finu jednoliku masu koja se lako raspoređuje)
- žličica

Sastojci:

- 1 velika zrela banana
- pola velikog avokada
- nekoliko jušnih žlica ulja po izboru - ja koristim hladno prešano maslinovo, laneno i kokosovo ulje

Ovaj recept je itekako sklon modifikacijama, pa možete umjesto avokada koristiti i njegovo ulje, iako sam ja namjerno izabrala plod da bi dobila gustu, zelenu masu koja se lakše nanosi i raspoređuje po kosi od ulja. Za kosu uvijek biram laneno, kokosovo ili konopljino ulje jer su se pokazali najboljima za njegu kose i vlasišta.

Nanosi se u debelom sloju na kosu i/ili kožu, posebice na mjestima gdje trebate dodatnu hidrataciju (kod mene su to suhi obrazi, područje oko nosa i okoloočno područje, te rub vlasišta). Kosu zamotate u vrećicu ili foliju i držite barem sat vremena, a ako koristite smjesu na koži dovoljno je držati 15 do 20 minuta za željeni efekt. Ono što me najviše oduševilo kod ove maske je što mi je kosi pružila volumen, uz neodoljivi "bouncy" efekt, a kožu je više matirala tj. upila višak sebuma, a manje nahranila iako su svi sastojci u maski hidratantni i vjerujem da ne mogu isušiti ili oštetiti bilo koji tip kože. Ako imate problematičnu kožu sklonu upalama i prištićima, savjetujem da izbjegavate kokosovo, maslinovo i avokadovo ulje jer bi mogli začepiti pore. Birajte radije konopljino, lješnjakovo i marelicino ulje koje hrane kožu a ne izazivaju neželjene promjene na njoj.

Masku strogo savjetujem iskoristiti svježu, dakle u roku od 24 sata ili manje i držati u frižideru jer će užegnuti i poprimiti će tamnu boju. Smjesa je jestiva, pa ako napravite previše možete u nju dodati razno voće, žitarice i bobice po izboru, pa napraviti hranjivu kašicu za klince ili energetski smoothie za sebe. I naravno, pošto je recept potpuno netoksičan, mogu ga koristiti i trudnice, dojilje i djeca. :)

6 komentara:

  1. Super mi je ovo, svakako ću probati. iako.. radije bi to pojela. :D koja količina je dostatna samo za lice? ovo mi se čini puno jedna banana i pola avokada, lako pojedem višak s maslinovim uljem, ali za svaki slučaj. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehhe da znaš kako sam se ja najela od ovoga :D U ovoj količini iz recepta, meni je bilo taman za kosu i lice odjednom. A za lice mislim da bi bilo dosta četvrtina avokada i pola banane, samo je problem što otvoriš obje voćke i propadnu ako ih svejedno ne pojedeš. Tako da, šejk i maska odjednom obavezno. :D

      Delete
  2. Izgleda mi bas zanimljivo, samo izmenila bih ovu masku i stavila ulje kosovo ulje, super je to sto si napomenula da moze da se izmeni. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa da, ja sam i stavila kokos ulje unutra, pomiješano sa malo ulja lana i maslinovo (iako mi ovo zadnje nije najdraže zbog mirisa, ali dobro njeguje kosu). :)

      Delete
  3. Nedavno sam stavljala masku od banane na kosu,i morala sam ju oprati 6 puta -.-'' od tada baš imam averziju prema toj maski,ali svakako mislim da se isplati probati na koži :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hm, vjerojatno bi se bolje isprala s kose da je imala više ulja u sebi, ali nisam probala pa mogu samo nagađati. Ja ulja stavljam u sve domaće pripravke, pa sve sklizne s kose/kože htjelo ili ne. Iako sam se jučer zeznula i stavila masku od kurkume na facu bez dodataka, pa sam se lijepo žutila zbog prokletih bojila (aditiva) u istoj. Morati ću kupiti organsku bez dodataka a ne ovu za jelo...

      Delete

 

Newsletter pretplata