Prirodni "detangler" za kosu na bazi jabučnog octa

U potrazi za 100% prirodnim rješenjem za zapetljanu kosu nakon šamponiranja, naletila sam na ovaj post, gdje sam pronašla recept za regenerator o kojem ću pričati danas. Da, ideja za recept nije originalna, posebice jer je trend no-poo metode čišćenja kose je svaki dan u porastu. Meni se osobno ideja odustajanja od klasičnog šamponiranja kose ne sviđa, posebice zato što danas možete bilo gdje kupiti ili napraviti svoj prirodni šampon (ja sam ljubitelj pločica za pranje kose, ali ne Lush-evih kao prije pošto su nakupine SLS-a koji dugoročno iritiraju vlasište i kosu). Zato sam odlučila dati komadiću ove metode njege kose pokušaj, a to je detangler ili sredstvo za raspetljavanje kose na bazi jabučnog octa.


Za ovu metodu vam treba dva esencijalna sastojka a to su: jabučni ocat (ne bih preporučila alkoholni ili vinski, zbog abrazivnosti) i voda (najbolja je destilirana voda, a možete ju prethodno obogatiti vibracijama kristala - o ovome više u nadolazećem iscrpnom postu o kristalima, energiji i meditaciji). Za svoj prvi pokušaj sam koristila običnu vodu iz slavine, iako ću u budućnosti isprobati i kristalnu vodu.

Kao dodatna opcija tu su eterična ulja. Nakon što miris octa ispari nakon ispiranja vodom, eterična ulja će ostaviti svoj ugodni miris, a nisu topljiva u vodi pa ih nećete u potpunosti poslati u ponore vodovodnih cijevi. Trenutno koristim eterično ulje lavande u izobilju (npr. za masažu sezamovim uljem) pa sam ga stavila u ovaj miks, a osim njega volim i ulja palmarose, paprene metvice i ružmarina cineola. Paprena metvica je najbolja za prirodne paste za zube i deziće, a ružmarin cineol djeluje pogodno na cirkulaciju pa se stavlja u uljne mješavine za poticanje cirkulacije vlasišta i kritičnih zona tijela zahvaćenih celulitom. Koristim jedino Pranarom ulja jer smatram da su najkvalitetnija na tržištu i vrijedna svoje visoke cijene.

Pratila sam uputstva sa gore navedenog bloga, pa recept glasi: 1 jušna žlica octa (15 ml) + 1 šalica vode (200-300 mL) + par kapi eteričnih ulja. Mješavina se sipa u bočicu sa raspršivačem (ja sam svoju kupila za par kuna u Kemigu, pošto imaju dobru ponudu bočica i ostalog pribora) i drži pod tušem.

Nanosi se na mokru, opranu kosu i pošprica po cijeloj kosi. Možete ju bez straha ležerno špricati posvuda jer je potpuno netoksična, pa ako nanesete na lice ili ostatak tijela ne morate se brinuti. Na netu sam čak naletila na dosta recepata za tonik za lice sa octom, no osobno nisam isprobala niti jedan. Što se detangler drže duži u kosu, to je efekt bolji. Prvi put kad sam ga koristila bila sam razočarana jer sam ga samo našpricala i odmah isprala. Drugi put sam ga drže držala (oko 5 minuta) i kosa mi je bila škripavo čista, glatka i sjajna. Svakim drugim korištenjem sam produživala vrijeme stajanja na kosi i bila sve zadovoljnija efektom. O čemu je riječ ovdje? Jabučni ocat otapa kamenac, pa kosu oslobađa od nakupina istog, čineći ju mekšom i sjajnijom. Doduše, ovaj miks vam neće nahraniti kosu, pa ako imate jako suhu kosu kojoj osim sjaja i mekoće treba njege u vidu ulja ili nekih drugih proizvoda poput maski, onda nemojte ispuštati to iz ruke. Ja trenutno koristim Earth Science Olive & Avocado Hair Masque sa iHerb-a, iako sam u potrazi za prirodnom solucijom.

Zbog niske cijene destilirane vode (5-6 kn) i jabučnog octa (ja koristim Ekozonin koji dođe 18 kn za dvije litre), ovaj recept vam neće isprazniti novčanik, a učiniti će kosu mekanom i sjajnom. Možete koristiti bilo koja eterična ulja za dodatni "unf" ovom receptu, ali nisu nužna i služe samo za neutraliziranje mirisa octa. Kad smo već kod njega, jesam li jedina kojoj taj miris uopće ne smeta? Često su se moji ukućani znali zgražati nad ti mirisom kad bih očistila cijeli stan s njim (podove, prozore, stolove, namještaj, etc.), a meni sve milo oko nosa. :D

2 komentara:

  1. Ja crkoh tražeći ocat, a da nije alkoholni... xD :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Mislim da bi trebalo biti posvuda tipa u Konzumu i Dioni po sitne novce

      Delete

 

Newsletter pretplata