O kristalima i meditaciji


Prije skoro par godina, za blog sam napravila video o kristalima te još jedan poseban o energiji i meditaciji, no kako su su zapisi izbrisani jer nisam bila zadovoljna kvalitetom istih + naučila sam jako puno o svemu zadnjih par godina, odlučila sam napraviti jedan megapost u kojem bi sažela svo svoje dosadašnje znanje i iskustvo (koliko god to zvučalo nemoguće). Vrlo vjerojatno čitate post koji sam pisala više dana; nadopunjavajući ga i ispravljajući da bi bio što pitkiji, detaljniji i točniji. Puno vas se javilo na Facebook kad sam najavila ovaj post i beskrajno mi je drago da vas ova tema toliko zanima. :)

Počnimo od početka - Što su kristali? Kristali su čvrsta tijela geometrijski pravilnog oblika, čiji su sastavni atomi, molekule ili ioni pravilno raspoređeni u sve 3 dimenzije. Kristali su nastali iz Zemlje - gdje su se formirali u jako dugom periodu, "pamteći" sve sile koje su ih oblikovale i utjecale na njih. I jako mali kristali mogu biti rezultat procesa starog preko 10 000 godina ili par par milijuna godina. Najčešća nalazišta kristala je kolijevka civilizacije i ujedno kolijevka kristala - Afrika. Ostali kristali, ovisno o kemijskom i fizičkom sastavku se mogu pronaći na raznim dijelovima svijeta - u Aziji, Južnoj Americi, otocima iz svih svjetskih oceana, na samim rubovima kontinenata, itd. Njihova boja, struktura, oblik i naravno upotreba je rezultat svih sila koje su ih formirale dugi niz godina. Oni su datoteke u računalu Majke Zemlje i služe kao direktna veza naše iskonske prirode i izvora kojeg smo zaboravili tijekom svog tehnološkoga ali ne i duhovnoga razvoja. Osim kristala koji se koriste za liječenje, oni postoje svugdje oko nas iako o njima ne razmišljate kao "tim kristalima" poput snijega ili snježnih pahulja, kuhinje soli koju koristite skoro svakodnevno u kulinarstvu te dijamanti na ogrlici poznate glumice na premijeri filma.

Kristali o kojima sad pričam su oni koje koristim za liječenje, oporavak, privlačenje pozitivne energije i sreće te odbijanje negativnosti i svega lošeg. Imajući ovo u vidu, kristale bi mogli podijeliti na one koji ispuštaju skrivenu energiju unutar ćelija ljudskog organizma (snaga koja se nalazi u nama) i oni koji sakupljaju Sunčevu energiju i emitiraju ju u ljudsko tijelo (snaga koju dobivamo direktno iz kristala). 
Kristalima se "bavim" (samo na sebi, doduše) otprilike 5 godina. Razlozi zašto ne primjenjujem na druge su: nisam školovani kristaloterapeut (iako sam otvorena prema tome u budućnosti) i jako sam osjetljiva na tuđu energiju, te još uvijek učim kako se zaštiti od negativne energije i stvoriti "filtere" na sebi. Ne sjećam se zašto su me privukli i zašto sam se "bacila" u to, no nije bitan uzrok već posljedica. Volim pomisliti kako su me oni sami pronašli, a ne ja njih. Sve svoje kristale sam kupila u Novoj Arci u Zagrebu (Tkalčevićeva ulica), koji inače drže i hrpu alternativnih knjiga, nakita, pribora poput visaka te tarot karti (u čemu se također planiram iskušati uskoro, pa ako itko od vas ima iskustva sa tim, molim bih da mi pošaljete mail sa osobnim iskustvom, preporukama i savjetima). Skoro sve kristale koje sam posjedovala ili trenutno posjedujem su promjera nekoliko centimetara što smatram jako korisnim prilikom meditacije ili nošenja kao privjeska oko vrata, pa najčešće biram takve veličine. Uz to su i jako povoljni te im cijena rijetko prelazi 50 kn. Osim kristala tih veličina, mogu se kupiti i velike kugle, stošci, piramide, sirove forme u raznim veličinama, kristali u rinfuzi (manji od 1 cm), itd. 

Primjetite da ih nazivam ili kristalima ili kamenjem, a razlog je tome što su oni u biti poludrago kamenje, proizašli iz iste utrobe kao braća drago kamenje (dijamanti, rubini, smaragdi itd.) - Majke Zemlje. Kristali su rude tj. minerali koji u sebi nose vibracije Zemlje, koje je moderna znanost protumačila kao svima malo poznatiji pojam - elektromagnetska frekvencija ili zračenje. Ljudska bića, kao dio ove prirode i svijeta također odašilju EM (elektro-magnetne) valove i zato su kristali kompatabilni s nama te ih osjećamo kroz vibracije. Neki ljudi ne osjećaju ništa, dok drugi da i to nerijetko u cijelom nizu snažnijih ili jačih vibracija. U kristale se vjeruje i koristi sam vjerom i namjerom, inače su za nas oni samo lijepi komadići ruda koji služe kao ukras na stolu ili u vazi. 


Na fotografiji iznad koju sam snimila prije par godina vidite moju prvu hrpicu kristala u životu: zeleni aventurin, ocean jaspis, kijanit i gorski kristal. Aventurin je bio moj prvi kristal ikad a kupila sam ga jer sam željela sreću u životu. On se inače koristi za povećavanje blagostanja, donošenje uspjeha u karijeri, za razvoj mašte i kreativnosti, te sreću u novcu i poslu. Nedugo nakon susreta sa spiritualnim prijateljem dobila sam na poklon od njega ocean jaspis i kijanit. Sa prvim se nisam "pronašla" tj. nisam osjećala vibracije od njega što je čudno jer je to jedini kamen s kojim mi se to desilo. Zato je kijanit iznimno jaki kamen kojeg sam itekako osjećala, te bi mi često ruka utrnula nakon dužeg korištenja a tijekom meditacija zapadala sam u duboki trans pa sam ga ipak držala podalje od sebe. Kijanit ili disden (koji mu je drugi naziv) je snažan kamen koji se koristi za obnavljanje energetske ravnoteže od glave do pete. Jedna od njegovih najposebniji karakteristika jest da ne zadržava energiju i ne mora se čistiti (od čišćenju i održavanju kristala ću pisati u nastavku teksta). Gorski kristal je najbolji kamen koji sam ikad imala u životu i od njega sam puno dobila. Osim meditacija u kojima bi doslovno plakala od nakupljenog stresa i negativne energije, osjećala sam toplu nježnu vibraciju od njega te bi me jako balansirao. Od svih kamenja koje vidite gore, zadržala sam samo gorski kristal jer mi ostali nisu služili nakon nekog perioda. Gorski kristal se inače naziva "kraljem svih kristala" a jedna od njegovih najboljih odlika (i razloga zašto ga toliko volim) jest da čisti drugo kamenje koji se nalaze u njegovoj blizini i može se kombinirati sa bilo kojima kristalom druge namjene. Osim toga, stimulira sve čakre, štiti od energetskih napada drugih ljudi, štiti od zračenja u okolini (električni uređaji, računala, podzemne vode, zračenja iz raznih izvora, itd.) i poništava statički elektricitet. Ako bi me pitali koji kamen odabrati, savjetovala bih vam da počnete sa gorskim kristalom jer s njim nikad ne možete pogriješiti. :)


Sljedeća fotka predstavlja drugu hrpicu kamenja koju trenutno posjedujem: crni turmalin, tigrovo oko te ružičasti kvarc ili rozenkvarc. Tigrovo oko sam kupila prije par mjeseci za stabilnost solarnog pleksusa i poboljšanje zdravlja crijeva i želuca. Iako se smatra jakim kamenom, nisam do sad osjetila puno koristi od njega, no samo zato jer nisam bila u duhovnom stanju pravilno i odgovorno ga koristiti zbog svoje nedavne bolesti.
Unatoč tome, sa ostala dva kristala imam sjajna iskustva. Prvi je rozenkvarc kojeg sam kupila prije točno godinu dana. Djeluje na srčanu čakru, a od antičkih vremena se smatra kristalom srca i ljubavi. On vas otvara za primanje ljubavi, prvenstveno one prema sebi i svom biću pri čemu privlačimo ljubav drugih ljudi. Izvrstan je za sve usamljene ljude koji se osjećaju zanemareno, nevoljeno i ostavljeno, a nosila sam ga upravo u periodu kad sam se oporavljala od prekida veze. Slučajnost ili ne (iako skoro uopće ne vjerujem u slučajnosti u životu), nakon samo nekoliko dana nošenja ovog kamena upoznala sam svog sadašnjeg dečka a rozenkvarc nisam nosila od tada i dan danas mu namigujem sa police i zahvaljujem na tom predivnom daru. :)

Prema kristalima se ponašam sa poštovanjem i pazim da ih nitko ne dira, pošto kristali mogu prenijeti vašu energiju na osobu koja ih dotiče ili oni mogu unijeti svoju (često negativnu) u njim. Pravilno rukovanje sa kristalima zahtjeva i redovita čišćenja i pražnjenja. Čišćenje/pražnjenje ovisi o tipu kristala, ali najčešće je to ispiranje 5-10 minuta pod mlazom mlake vode (neki kristali su osjetljivi na temperature vode, pa treba dodatno pripaziti oko iste ako tip kristala to zahtjeva), a druge opcije su: u posudi sa ili bez vode uz gorski kristal, mjesečina, zemlja, sol ili mirisni štapići. Punjenje se najčešće obavlja na Suncu - jedan do dva sata, iako se mogu puniti i uz druge kristale, reikiem, molitvom i u zemlji (iz koje su i potekli). Prije korištenja nije loše izreći svoje misli i/ili nakane kristalu pri čemu ih "programiramo", te ih nositi uz kožu, na posebno mjesto u tijelu ili kao nakit (privjesak oko vrata ili ruke). Čišćenje i punjenje ovisi koliko često koristite kristale, ali se generalno savjetuje ovaj ritual obavljati par puta godišnje dakle svakih par mjeseci. Neki kristale ne zahtijevaju čišćenje ili pražnjenje ili pak niti jedno ni drugo poput dijamanta ali i to ovisi o kristalu kojeg posjedujete.


Izvor slike: www.crystalsgems.com

Od kristala možete napraviti i eliksir na bazi vode, jer je voda univerzalni medij i "gradivna tekućina života". Kristal prenosi u vodu svoje vibracije, a ona se nakon uranjanja kristala u vodu koristi za piće, umivanje, tuširanje ili pranje posebnih predmeta i/ili kućanstva. S njom možete zalijevati i biljke da bi pospješili njihov rast ili jednostavno u posudu sa biljkom zakopate kristal pogodan za to. Kod spravljanja eliksira morate paziti na tip kristala jer neki sadrže spojeve koji se otapaju u vodi (poput aluminija) pa mogu naštetiti organizmu. Zato postoje dvije moguće metode izrade eliksira: direktna i indirektna metoda. Direktna podrazumijeva direktno utapanje kristala u vodu u periodu od 2 do 3 dana, nakon čega se voda koristi. Jedan od najkorištenijih kristala za ovu svrhu je šungit koji pročišćava vodu od svih štetnih tvari. Indirektna metoda podrazumijeva stavljanje manje posudice s vodom u veću posudu u kojoj se nalaze voda i kristal u vodi. Ovim činom kristali prenose vibracije preko posude u vodu, bez prijenosa štetnih tvari u istu. Zbog ovoga je iznimno bitno da se ne koriste metalne posude, već porculanske ili staklene. Drvene osobno ne preporučujem jer bi drvo lakše upilo vodu i s njom sve vibracije.
Također, postoji razlika između eliksira i kristalne vode - prvi se najčešće miješaju sa alkoholom ili octom, koji služe kao konzervansi i uz to se piju u manjim količinama (poput tinkture) dok se kristalne vode koriste u većim količinama za piće (ako se pravilno sprave, dobri su i za kućne ljubimce) ili zalijevanje biljaka. Za više o eliksirima pročitajte ovaj članak sa Witchipedie.

Također, evo jedan detaljni video o pripremi eliksira kod kuće:




Izvor slike: www.inmysacredspace.com

Kristale koristim i u meditaciji, iako moram priznati da češće meditiram bez njih, pošto se trudim biti što manje ovisna o njima, posebice o snažnim zaštitnicima od negativne energije poput crnog turmalina. Sjedeći u lotus položaju, ravnajući leđa i držeći glavu uspravnom (pri čemu izravnam čakre i otvorim vrh glave za primanje kozmičke energije), kristal držim u lijevoj ruci iako to nije pravilo. Za ovu svrhu mi je do sad bio najbolji gorski kristal s kojim sam u teškim trenucima ili tijekom dugih perioda bez meditacije iskusila plakanje u meditaciji - nakon čega se tijelo i duša čiste od nakupljenog stresa, boli i potisnutih emocija. Suze koje tada pustim su izrazito gorke, što ide u prilog dokazanog teoriji o slanoći suza i emocijama (za to: Google is your friend.) Osim takvog čišćenja, sa gorskim kristalom sam iskusila odlazak u malo dublja stanja svijesti i bolje vizualizacije/vizije tijekom meditiranja. Samim meditiranjem se bavim od srednje škole, dakle oko 10 godina, a meditacija mi pomaže u suočavanju sa stresom i nakupljenim negativnim osjećajima koje ne mogu ili podsvjesno ne želim izbaciti vani. Za početnike u meditaciji, toplo preporučujem ovaj filmić. One iskusne u meditaciji s ili bez kristala, molila bih da podijele svoja iskustva sa mnom. ;)

O ovoj temi bih mogla pisati još duplo ili troduplo duže i detaljnije, no mislim da sam napisala najosnovnije stvari. Nadam se da nisam jišta zaboravila ili krivo napisala jer ovaj post nadopunjujem i ispravljam već nekoliko dana, pa ukoliko se nešto ipak potkralo javite u komentarima. Živili!

19 komentara:

  1. hahahhahahaahhaha malo si ćaknuta, jel? ''kristali liječe'' hahahahhahaha lol alergična sam na ova pseudo-sranja. ajde, nastavi davati pare za 'kamenje koje te može izliječiti', i prestani ići doktorima, kad eto, ti ''samo treba kamen da budeš zdrav''. samo se nemoj razmnožavati, toliku nam uslugu svima napravi ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Opa, koji rafal :D Čuj, Jelena, ako ti se nije svidio post nisi morala biti tako... aha, da, "Croatia's meanest beauty blogger". Sve 5 :) P.S. Hvala na šeranju posta na Twitteru. <3

      Delete
    2. Jelena, sram te bilo! Koliko samo jedan komentar govori o osobi...

      Voodoo Blonde, hvala na divnom postu, filmic na kraju obavezno pogledam! Pozdraav :)

      Delete
    3. Nećemo se ljutiti, ipak je ovo Ze Internet, a Jelena je dobričina, samo ima zločestu tipkovnicu zvanu Zvijer koja nekad pobjegne s lanca pa mora stajati u kutiji za kaznu. :(
      Marijeta, hvala i javi dojmove eliksira ako ih napraviš ;)

      Delete
    4. barem nisam budala pa da vjerujem da svjetlucavi kamenčići 'made in china' djeluju bolje od antibiotika hahaha...e, netko mora postojat tko će glupima objasnit točno koliko su glupi ;)

      Delete
    5. Jel ovo znači da ne možemo ispijati čajeve na ljetnoj terasi držeći se za ruke? :(

      Delete
    6. LOL hahaha cijenim 'anonimne' komentare koje si ostavila na mom blogu; od glupače poput tebe takvo nešto sam i očekivala hahahahahahaha

      Delete
    7. Ali nisam ostavila nikakav komentar nigdje i ti to znaš :) Gle, Jelena, ne da mi se više, ukratko.

      Delete
  2. Nisam nikada čitala o ovome, ali razmišljala jesam. Još uvijek ne znam što misliti o tim stvarima. Nisam probala pa ne znam, ali iskreno, nekako sam skeptična. S jedne strane vjerujem, s druge ne. Mislim da postoji neka viša sila ili kako bih to već nazvala, a s druge strane mislim da si ljudi nekada umišljaju da im nešto takvo pomaže ili im pomaže zato što su si to nešto "zamislili" i tome se skroz predali/prepustili. Nemoj me samo krivo shvatiti. Vjerujem da si i sama svjesna da mnogima to nikad neće biti jasno, ja eto nisam jedna od tih, ali skeptična svakako jesam.
    Dugi niz godina me zanima Tarot iako također još nemam jasne stavove vezane uz to, ali dosta vjerujem kad je riječ o tarotu, par puta sam osjetila točnost tarota i na "koži" bližnjih. Čak sam jedno vrijeme imala tarot karte i nešto pokušavala, no bila sam premala i nije bilo vrijeme za to :D Nekad sam imala i visak koji sam voljela koristiti, ali opet, ne vjerujem baš da je istinit. Svakako bih voljela nabaviti jedan kamen koji bi me na neki način čuvao jer s takvim stvarima sam uvijek voljna pokušati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ljepota ovog svega je što možeš slobodno biti skeptična. I možete ti "ne paliti". Ili pak možeš vjerovati u to i očitovati promjene (pozitivne), ali se ne vezati, nije riječ o religijskoj pojavi, nadnaravnim silama ili nečemu sličnom. Ja sam skepticizam otklonila većima djelom čitajući članke i knjige o povezanosti elektromagnetskih sila i kristala kod ljudi, u biti dosta stvari se može znanstveno objasniti. Na ljudima je da to tumače na subjektivan način, kako im odgovara. Ja ne tvrdim da sam se liječila od ne znam kakve bolesti, već samo da sam primjenjivala kristale za opuštanje i smirivanje tijekom meditacija (ili bez njih).
      Tarot je također zanimljiva razbibriga a može biti i nešto više o toga. Osobno ne bih znala, nisam se iskušala u tome, ali planiram jer me zanima. Placebo efekt je svakako moguć, ali ovisi od osobe do osobe, ja vidim korisnost o svega o čemu sam pisala a niti malo štetnosti, pa ako me to čini čudakinjom, onda zakon jer nešto ipak mora. :D Ako tražiš kamen za zaštitu, najbolji po mom iskustvu su gorski kristal ili crni turmalin.

      Delete
  3. Da te pitam, di kupuješ kristale? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajme, sigurno se pogubilo u moru informacija u postu. U dućanu Nova Arka, Tkalčevićeva ulica u ZG, ali planiram posjetiti i Nebeski dar u Sesvetama uskoro, ako si bliže njima čekiraj, dobila sam dojam da imaju bolju i veću ponudu.

      Delete
  4. Oduvijek me zanimalo to područje, ali nikada se baš nisam potrudila guglati jer je sve tako raštrkano po netu pa mi je baš drago da sam pročitala tvoj post. I da, Maro, množi se... treba nam još tako divnih, pametnih, znatiželjnih i drugačijih cura kao što si ti, koje zbog toga tako dugo i opstaju na blogerskoj sceni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se svidio post Katarina :D I umrla sam na drugi dio komentara, i hvala još jednom uz ogromni osmjeh na licu od jedne čudakinje :D

      Delete
  5. Hvala na iscrpnom postu, uvijek je lijepo pročitati nešto o nečemu o čemu ne znam mnogo, pogotovo "iz pera" nekoga kojemo je jako stalo do teme i kojoj piše. Ja sam jedna od onih kojoj su kamenje/kristali dekoracija i ništa više, ali bolja polovica mi se malo bavila njima pa sam s nekim stvarima ipak upoznata. Da li kristali djeluju na ljjude ili ne? Nemam pravo suditi nikoga tko tvrdi da mu čine dobro i ne sudim ništa što pozitivno djeluje na ljude dokle god oni svojom praksom ne štete drugima. Zar je uostalom toliko nevjerojatno da na čovjeka utječe nešto što je došlo od Zemlje? Pa svi smo mi dio ove planete i mislim da nema osobe koja nije doživjela djelovanje energije na svojoj koži na ovaj ili onaj način. A tebi sve pohvale što radiš na sebi i trudiš se biti pozitivna za razliku od nekih drugih ;)

    ReplyDelete
  6. Pozdrav! Drago mi je da sam naisla na ovaj post. Ne znam ni sama kako, al nista nije slucajno, kao sto si i sama napisala :D
    Svoj prvi kristal dobila sam od prijateljice iz razreda jos kao dijete, u nekoj ukrasnoj "kutijici sreće". Tada jos nisam nista znala o kristalima, dozivljavala sam taj kamencic ko obican privjesak, no kasnije sam saznala da se radilo o tigrovom oku.
    Prije par godina na srednjovjekovnom sajmu naisla sam na prekrasan unikatan nakit (volim nakit jako i sama ga izrađujem), gdje sam odabrala i kupila jedan prsten za koji sam također naknadno saznala da je rozenkvarc.
    Po prirodi sam hipercenzibilna, a navodno da je bas taj dobar za srcanu cakru. Naposlijetku sam dobila ogrlicu s privjeskom od gorskog kristala, ali moram priznati da kristale nikad nisam koristila s nekakvom namjerom. Nosim ih samo ponekad kao modni dodatak.
    Inace, sto se tice reakcija pojedinaca na ovaj tvoj post, sto reci... Ima na mom blogu jedan kratki clanak o misljenjima drugih ljudi ;)
    Same cakre inace su MJERLJIVI energetski centri, sjecista unutarnjeg i vanjskog svijeta. Zaista puno toga je danas i znanstveno dokazano, mada i nije potrebno znanje kvantne fizike da bi se spoznale neke stvari. Primjerice utjecaj Mjeseca na covjeka. Kako isti utjece na plimu i oseku, tako nije tajna da utjece i na covjeka koji je u najvecem postotku upravo voda. Također, postoje studije Masaru Emota koje dokazuju da je voda po svojoj strukturi izvanredan medij s određenim sposobnostima... itd.
    Vjerujem da smo dio Jednoga i da sve ima utjecaj na sve, bilo oku vidljivo ili ne. Materijalni svijet ionako je zgusnuta energija kondenzirana do tocke opipljivosti. (Einstein) :D

    Ponekad meditiram, opet ne s posebnim ciljevima, vec samo da umirim um, da se skoncentriram. U svakom slucaju, sve je dobro sto pozitivno rezonira s tobom, sto ti cini zadovoljstvo, ugodu. Ako pratis svoju strast, ne mozes pogrijesiti :)))

    ReplyDelete
  7. Super post,mada do sada nisam imala iskustva sa kristalima ali moguće da se to promijeni nakon tvog posta.Mogu ti preporučiti za balansiranje svih sedam čakri vježbe 5 tibetanaca.Ako već nisi o njima čula =D. I možda da pročitaš i knjigu od Petera Kedlera Fontana Mladosti.U njoj je detaljno objašnjeno sve u vezi ovih vježbi.Imam ovu knjigu u PDF-u pa ako si zainteresovana javi pa ti pošaljem mailom <3

    ReplyDelete
  8. mozes li mi reci iskustvo sa crnim turmalinom? :-)

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata