Macadamia Healing Oil Treatment & Deep Repair Masque

Kratka i tužna priča: Moja kosa je trenutno suha i oštećena zbog blajhanja što je bio jedna od mojih najgorih prošlogodišnjih odluka. Ali ja sam htjela ružičastu kosu i nije bilo ničega što bi me tada moglo uvjeriti u suprotno. Svoj sam divni (u tom vrijeme) crveni zdravi bob (obojan Manic Panic Vampire's Kiss polutrajnom bojom za kosu) zamijenila za ružičasti nered ukrašen eksperimentalnim rezom i opeklinama drugog stupnja. Nije bila moja krivnja, ali o tome možda drugi put. Nakon mazanja vlasišta maceratom nevena u maslinovom ulju, pranja blagim šamponom i puno jaukanja i suza, vlasište se oporavilo za manje od mjesec dana. Odlučila sam za više NIKAD neću blajhati kosu i pustiti svoju prirodnu, pepeljasto plavu za čijom sam gustoćom, sjajem i glatkoćom patila od prvog dana. Danas, nakon svega navedenog, kosa mi je narasla za cca 6 centimetara i na dobrom je putu prema starom bobu, ali su mi vrhovi užasno skureni pa sam odlučila posegnuti za nekom komercijalom. Obična prirodna ulja nisu djelovala pa sam odlučila posegnuti za silikonima (tužno, ali istinito). Prije toga sam potrošila svoj Paul Mitchell Super Skinny Smoothing Serum koji nije činio ništa za njegu kose, ali je divno krotio vrhove i naizgled ih činio zdravima, glatkima i sjajnima. Tražeći najjeftiniju moguću varijantu, došla sam do Macadamia proizvoda, čiji se bestselleri - Healing Oil Treatment i Deep Repair Masque mogu kupiti u mini varijantama po 10 ml i 30 grama.


Ulje za kosu dolazi u malenoj bočici veličine onih za eterična ulja i za cijenu od 36 kn dobijete 10 ml proizvoda. Maska za kosu je upakirana u vrećicu divnog dizajna i za cijenu od 30 kn dobijete izdašnih 30 ml. Oba proizvoda (ovisno o dužini i potrebama kose) bi u ovim količinama mogli testirati tjedan do max 3 tjedna. Meni su trajali skoro mjesec dana jer imam kratku kosu do brade.

U ovoj recenziji bih se htjela osvrnuti najviše na sastav ovih proizvoda te za kraj iznijeti svoje dojmove. Naime, glavna furka brenda je prirodno organsko ulje makadamije, a proizvodi tvrde da će unjeti novi život u vašu oštečenu, suhu, ispucalu ili tretiranu kosu.

Sastav ulja je svakako lošije kvalitete od sastava maske za kosu. Na prvom mjestu je Dimethicone - emolijent koji čini ovo ulje jako jako mazivim i skliskim na kosi i pod prstima. Drugo mjesto zauzima Cyclomethicone - sintetičko silikonsko ulje. Znači, ne ovo nije prirodno hladno prešano ulje makadamije s dodacima, ovo je sintetičko ulje sa dodacima.
Treće mjesto zauzima pohvalni vitamin E (Tocopheryl acetate). Na 4. i 5. mjestu su ulje sjemenki makadamije i ulje jezgre argana, no nije objašnjeno radi li se o rafiniranim i nerafiniranim uljima, što je svakako minus. S obzirom na cijenu, trebala bi biti hladno prešana ulja. Nakon toga, klasika - parfem koja je jaka komponenta u oba proizvoda jer mirišu intenzivno i nažalost sintetički, ali ne i neugodno. Benzyl Salicyate je parfemski dodatak (dakle, čak dva mirisna sastojka!), Hexyl Cinnamal je TREĆI mirisni sastojak, koji se inače nalazi kao sastojak eteričnog ulja kamilice. Butylphenyl Methypropinal je... četvrti mirisni sastojak, često smatram kao snažni iritans intezivnog cvjetnog mirisa. Zanimljivo je kako različite stranice navode različit sastav ovog ulja: kod nekih sam primjetila da imaju a kod nekih da nemaju popis bojila (!) i to: zelenih, ljubičastih, crvenih i žutih tonova. Čula sam da su se neke cure žalile da im ovo ulje oboji kosu iako kod mene to nije bio slučaj, a imam platinasto plavu na kojoj se vidi i najmanja promijena boje. Uz ovo stavljam veliki upitnik sa dodatkom mogućem minusa.

U sastavu maske za kosu su: voda, Cetearyl Alcochol (tvar koja drži masnu i vodenu fazu na okupu, što je u sastavu maske koja ima vodu i ulja - između ostalog - razumno), glicerin - za vlaženje/hidrataciju, Cetrimonium Chloride - tvar za sprečavanje statičkog elektriciteta kose (česta u maskama i regeneratorima), Quaternium-80 - polimer sa silikonskim centrom koji je čest sastojak u proizvodima za njegu suhe kose, pridonosi lakšem raščešljavanju kose i topiv je u vodi, pa se ispire i sa blagim šamponima. Za sad OK - očekivano i neinventivno što se tiče sastava. Slijedi polimer silikonske baze - Amodimethicone. Prvo ulje na popisu je ulje ricinusa za koji se ne zna jel' rafinirano ili ne, pa miris/parfem (i to bome jaki jer ova maska ima intenzivan cvjetni miris), ekstrakt alge (ovo me začudilo, no čuđenje je prošlo kad sam shvatila da se ni tu ne navodi porijeklo ekstrakta), vitamin E (Tocopheryl Acetate), ulje čajevca, ulje kamilice i ekstrakt listova Aloe Barbadensis. Nakon svega toga slijedi nesretno ulje makadamije, o čijem sam se porijeklu već odavno prestala pitati, mada za ovaj brend tvrde da koriste isključivo ORGANSKA ulja. Prati ga još manje sretno ulje argana, zatim nekoliko mirisnih komponenti (sintetičkih) i ekipa silikona pred kraj.


Uf, ovo je bio crash course kemije. Neću se ispričavati jer sam htjela do kraja kemijski rastvoriti ove proizvode da znate što točno koristite ako imate ove proizvode u svojoj kupaonici ili pak planirate kupiti. Dakle, uvidom u sastav proizvoda zaključila sam da je riječ o pretežno mirisnim proizvodima sa ogromnim sastavom silikona u sebi i samo nekoliko potencijalno dobrih ulja za koja se ne zna jesu li rafinirana (toplo prešana) ili nerafinirana (hladno prešana). Razlika je bitna jer bi hladno prešana ulja svakako opravdala cijene proizvoda (ulje: 10 ml - 36 kn, 30 ml - 84 kn i 125 ml - 257 kn, maska: 30 ml - 30 kn, 100 ml - 89 kn, 250 ml - 179 kn, 500 ml - 300 kn), posebice ako uzmemo u obzir da su cijene kod nas jeftinije nego na stranim  web shopovima poput Lookfantastic, Feelunique, BeautyBay, itd. Brend također tvrdi da linija njihovih proizvoda (posebice Macadamia Professional linija) hrani i obnavlja kosu iznutra prema van, za razliku od proizvoda koji obnavljaju kosu samo površinski. S obzirom na ogromnu količinu silikona u sastavu tih linija i s obzirom da svatko tko ima ikakvo znanje iz kemije zna da se ulja i silikoni NE VOLE, smatram da je Macadamia ugrizla samu sebe za rep. A i ja sam isto za mršavo dupe isprobavajući ove proizvode.

Što se tiče efekta koji su proizvodi izazvali na mojoj kosi, za masku mogu reći da se odlično razmazuje po kosi, "topi" u sekundi, jako zaglađuje kosu i čini ju žvakasto-mekanom, te definitivno olakšava raščešljavanje, dok je ulje jako gusto (skoro kao med), pod prstima se svakako osjećaju silikoni, a kosi daje visok sjaj. Proizvodi su izrazito intenzivnih sintetičkih mirisa (najviše se osjeća cvijeće), ostavljaju osjećaj "teške kemije" na kosi, posebice ulje i ne njeguju kosu na duže staze. Nakon samo jednog pranja kosa je bačena u kaos kao da nikad prije niste koristili proizvod za njegu. A to ide u dokaz da silikoni rade više štete nego koristi - zaglađuju kosu površinski, čineći ju naizgled zdravom, sjajnom i njegovanom i onemogućuju prodor ulja u vlasi, pri čemu je uništena svaka šansa za njegu. Mini pakiranja su jeftina za probu, no više od 30ak kuna za njih ne bih (opet) dala. Vraćam se starim favoritima kvalitetnog sastava (npr. maski za kosu brenda Earth Science sa avokadom i maslinom koja je naručena nedavno sa Vitacosta) s kojima ću biti zadovoljna i na duže staze.

Ukoliko tražite nešto za trenutni styling kose i volite intenzivno parfimirane proizvode, slobodno posegnite za ovim, no nećete puno dobiti osim teške petrokemije, lažnih obećanja i relativno visoke cijene full-size proizvoda. Ako bi me itko pokušao uvjeriti da ovi proizvodi zbilja njeguju kosu na duže staze, objasnila bi mu da je to upravo kvaka sa silikonima - super su dok ih koristite, ali kad prestanete - BUM! kosa je neviđeno oštećena i suha. Nažalost, slučaj je isti sa profesionalnim proizvodima za kosu drugih brenda, tipa Moroccanoil.

Ove proizvode (očito) više neću kupovati, dosta mi je eksperimentiranja s kosom u bilo kojem obliku i, kao što sam napisala, vraćam se starim dobrim provjerenim proizvodima. Koje je vaše mišljenje u vezi ovih proizvoda? Javite!

16 komentara:

  1. Uh, ovo stvarno ne zvuči dobro... :(
    Definitivno preskačem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako paziš na sastojke proizvoda kao i ja, preskoči radije ;)

      Delete
  2. Jedno vrijeme sam htjela probati ove proizvode, ali sam odugovlacila kupovinu i na kraju odustala. Ostala sam pri baleinim samponima, ponekad koristim i njihov regenerator, a tretmane si pravim od mjesavine ulja. Iako u zadnje vrijeme imam i gliss kur sprej za rascesljavanje, jer mi je kosa postala duga i nepodnosljiva :D no posezem rijetko za njim, bas kad ne mogu rascesljati kosu.
    Farbam izrast 3 put godisnje i iako mi vrhovi nisu za pohvalu, tjeme i dlaka su zdravi. Toliko mi je postao grozan osjecaj silikona na kosi da se ne mislim vise vracati na nista silikonsko i bar znam u kakvom mi je stanju kosa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si probala Balea Oil Repair liniu? Ja sam probala regenerator (18 kn) i jako je dobar, čak mu je sastav jako dobar s obzirom na cijenu i kvalitetniji od nekih skupljih brendova. Mada ja nisam inače sklona Balei... Rijetko se kad kod njih nađe proizvod s dobrim omjerom OK sastava i cijene. A za ovo zadnje se 100% slažem.

      Delete
    2. Jesam, uvijek imam tu liniju u kupatilu, ali iako solidna, nije me odusevila. Za tim proizvodima posezem kada mi se ne eksperimentira

      Delete
    3. A da, jeftini su pa nije bed eksperimentirati. Unatoč naizgled širokoj ponudi, kod nas se nažalost teško nalaze dobri a relativno povoljni proizvodi normalna sastava za njegu kose. O ovim organskim i prirodnim neću ni pričati, ponuda je nikakva... Često mi je žao da ne živim u SAD-u, kod njih postoji sve za svačije prohtjeve, pa sigurno i moje.

      Delete
    4. Sercom ne zivimo u tunguziji pa se ipak neki proizvodi daju naruciti sa neta, iako mi cesto bude gnjavaza, i uvijek treba kalkulirati narudzbu da ne ostanes bez proizvoda :D

      Delete
  3. Ja se nikako ne bih složila. Imala sam sličnu situaciju poput tebe, gdje mi je frizerka gotovo uništila inače jako zdravu kosu (ne bi vjerovala blajhom) i mene je ovo spasilo, a nikako ne bih mogla reći da sam se navukla samo na to jer sam masku s par kapi ulja koristila samo jedanput tjedno ili u dva tjedna. Inače mi je kosa masna i vjerojatno me to izvlači da ima neki svoj zaštitni sloj. Dakle, moj je recept malo maske, unutra dodati ulje, pomiješati i nanijeti na kosu. A što se cijena tiče, Macadamiu kupujem na internetu kada su popusti, pa sam tako naprimjer na sniženju masku od 500 ml platila malo više od 150 kuna. Kada budu velika sniženja, onda radim "zalihu". Ipak, žao mi je što sastav nije prirodniji. Apsolutno se kužiš u to više od mene!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eto vidiš, ja sam masku koristila 2x tjedno jer na pakiranju piše da se može toliko koristiti (ako se ne varam). Svakako maska daje zaštitni sloj, ali mislim da ne daje njegu na duže staze. Tako sam se i uvjerila efektom na kosi. Ako ti paše, nema potrebe da prestaneš koristiti, meni su ovi proizvodi djelovali trenutno što je za i očekivati uvidom u sastav, pa ih ne bih kupila u full size pakiranjima. ;)

      Delete
  4. Ovakva recenzija je stvarno bila potrebna svima. A toliko sam slusala kako ih samo hvale i hvale, nikad ih nisam kupila, ne znam ni sama zasto. Uvek bih nasla neki drugi proizvod na koji bih potrosila pare. Sad vise nemam ni nameru da ih kupim. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se svidjela recenzija Teodora :)

      Delete
  5. Sve pohvale za analiziranje sastava, napokon neko ko se razume u ono o čemu piše! A taman sam pomislila da sam jedina kojoj ova maska ne pruža nikakav wow efekat, samo što sam se ja zeznula i odmah kupila veliko pakovanje jer prosto nisam mogla ni da pomislim da mi neće odgovarati posle toliko pohvala, a nažalost nisam se razumela u sastav..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Tamara :) Ako ga imaš još u full size varijanti, toplo ti preporučujem da ga prodaš na oglasima (ja najviše pratim mojekrpice.hr i Oglase na Kozmetici forum.hr-a). Maska fkt pruža wow efekt, ali je meni to toliko teško, silikonasto i parfimirano da, u kombinaciji sa uvidom u sastav, ne bih uzela full size. :/ Radije 100 ml arganova ulja. :D Vjerovala sam da mi TREBAJU silikoni na ovakvu kosu, ali s njima uvijek ista priča, više štete nego koristi... Pogledaj na blogu Earth Science masku sa avokadom i maslinom, spominjala sam ju u više navrata. Ima dobar sastav i organska je, meni je MRAK, sigurno bi ti dobro djelovala.

      Delete
  6. Toplo preporučam ljubičastu liniju od Alverde, ja sam isprobala regenerator i masku (avodako i sjemenke grožđa/ avokao i shea). Nedaju instant rezultate, ali korištenjem se vidi razlika. Ja sam išla (idem) iz crne u svijetliju smeđu sličniju prirodnoj i kosa mi je užas. Nakon frizerke nisam cca tjedan mogla počešljat kosu, posušila bi ju do pola, i vezala kad je bila suha. Evo sad ide skoro treći tjedan i pod prstima je glatka, iako je naoko i dalje u 'spaljena/metla' kategoriji. Koristim preparate bez silikona i sulfata i inače, tako da sam bila oduševljena kad sam skužila tu liniju u DM-u. Koristim i kokosovo ulje prije pranja jednom tjedno, a nakon pranja stavim kap ulja sjemenki grožđa na najspaljenije djelove.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hm, čula sam jako podvojena mišljenja za tu liniju, kao i za žutu sa arganovim uljem i bademom (mislim da je to ta kombinacija). Kokosovo ulje prije pranja je meni isto super, ja ga miksam sa uljem konoplje ili lana, hladno prešanim, naravno, a ulje sjemenki grožđda bih mogla probati, hvala na ideji. ;)

      Delete
    2. Ulje sjemenki grožđa je termostabilno pa ga se može i prije feniranja korisiti. :)

      A šta se tiče Alverde ljubičaste linije, proizvodi nemaju silikona i ne daju onaj glatki i skliski osjećaj pa moguće da nekome tko je naviknut na silikonske šampone/regeneratore/serume ne odgovara. A i nismo svi isti. Ja sam probala na blef, 14-15kn pa ono, i ako mi ne bude odgovaralo, nisam dala puno love. Na koncu sam jako zadovoljna.

      Delete

 

Newsletter pretplata