DIY Uljna emulzija za odstranjivanje šminke

Isprobavajući razne uljne emulzije domaćih brendova prirodne kozmetike, odlučila sam uštedjeti i izrađivati sama svoje emulzije. Riječ je o zbilja jednostavnom receptu sa maksimalno 3 sastojka, a na ovaj način štedim novce, vrijeme i ambalažu te pritom kožu njegujem sa proizvodom bez štetnih sastojaka. 

Za ovaj mini projekt je potrebno: bočica od stakla ili plastike, sa ili bez pumpice (mada ja preferiram staklenu ambalažu sa pumpicom jer štedim na proizvodu. Idealno bi bilo koristiti i bočicu od tamnog stakla jer se na taj način korisne tvari u uljima čuvaju od oksidacije i propadanja.), ulja (hladno prešana tj. nerafinirana) te polisorbat 80. Polisorbat je polusintetski emulgator (zbog kojeg ova mješavina nije 100% prirodna) koji se koristi za izradu tekućih emulzija. Iako među polisorbatom 60 i 80 nema nekih velikih razlika u učinkovitosti, preporuča se 80 za kombinaciju s uljima. Cijena Kemigovog polisorbata je 45 kune, a ja ga kupujem direktno u njihovom dućanu u Bauerovoj ulici u Zagrebu.

A sad prelazimo na najzabavniji dio - ulja. Svakako preporučam korištenje isključivo hladno prešanih ulja koja imaju mnogo više hranjivih tvari koja njeguju vašu kožu, posebice ako imate zrelu, suhu ili umornu kožu sa borama, pjegicama, ožiljcima i sl. Osobno koristim maksimalno dva ulja za ovu emulziju - jedno "laganije" a drugo "teže". Od laganijih ulja (koji su manje teška i lakše se ispiru sa kože) koristim i preporučam suncokretovo ulje, jojobino ulje, ulje sjemenki marelice i lješnjakovo ulje (potonje je možda najbolje za njegu masne ili mješovite kože jer se brzo upija). Od težih, tj. malo hranjivijih ili onih koji se lakše vezuju na nečistoće i pigmente na licu preporučam ulje pšeničnih klica, kokosovo ulje, ricinusovo ulje i laneno ulje. Kod ricinusa je čest osjećaj zatezanja i isušivanja kože, no odličan je za odstranjivanje šminke, te njegu trepavica i obrva, dok laneno ulje lako okisidira nakon otvaranja pa savjetujem korištenje potonjeg dva, maksimalno tri tjedna (osjeti se užegli, intenzivniji miris kada se ulje pokvari). 
Ne savjetujem korištenje maslinovog ulja koje je teško i slabo se upija, a čujem da ga jako puno ljudi koristi u kozmetičke svrhe, bilo ono ekstra djevičansko, hladno prešano, toplo prešano ili neki bakin miks sa limunom i rogačem koje 20 godina sjedi u podrumu. :D

Omjer polisorbata ovisi o vlastitim željama - ja koristim maksimalno 30 ml na ukupno 100 ml emulzije, dakle ostalih 70 ml čine ulja. Možete staviti i manje polisorbata, no što ga ima više emulzija se lakše ispire sa lica (mada i to ovisi o uljima koja koristite). Omjer ulja bi na prosječnih 20 ml polisorbata bio dakle 80 ml. Ako koristite veći spremnik, npr. bočicu od 200 ml, samo udvostručite količinu.

Ovaj se miks nanosi na suho, našminkano lice. Utrljava se čistim rukama dok se sva šminka tj. pigmenti ne razmažu, a ispire se mlakom vodom. Nakon čišćenja možete koristiti ostala sredstva za čišćenja iako za to nema potrebe osim ako nemate jako debele nanose šminke na licu. Savjetujem nanošenje laganije noćnog seruma te okoloočne kreme na kožu iza čišćenja (ja koristim JMO Vitamin C serum te Derm E okoloočnu kremu sa hijaluronskom kiselinom kao zadnji korak njege kože nakon čišćenja sa ovom emulzijom).

I za kraj - koliko zapravo štedim koristeći ovaj proizvod? Dakle, uvijek koristim isto pakiranje pa nemam potrebe za kupovinom novog. Polisorbat od 100 ml je dovoljan za 5 upotreba po 20 ml, a kako miksam novu mješavinu svakih 30-40 dana, potrošnja je maksimalno 9 kn mjesečno. Ulja uvijek imam u smočnici i kuhinji, a Kemigova hladno prešana u prosjeku dođu 30ak kn za 100 ml. Kad se sve zbroji, na izradu ove emulzije mjesečno trošim 30 kn (kunu gore-dolje), plus ne moram se gnjaviti sa online kupnjom, naručivanjem i dostavom, već sve kupim po povratku sa placa u biljnim ljekarnama i smiksam u udobnosti vlastitog stana. :)

8 komentara:

  1. Zakon su mi ovakve umivalice iako mi se koža nakon godinu dana zasitila pa sam prešla na micelarne otopine i mlijeka za čišćenje.

    Tvoja je super i odlično radi posao ;) Ja sam najčešće koristila ulje ricinusa, marelice i jojobe, ali sam stavljala manju količinu polysorbata, oko 10-15 ml na 100 ml mješavine. Polysorbat sam 2x kupovala u riječkoj Aromedici i cijena mu je uvijek bila oko 45 kn.

    :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni micelarke nisu nikad dovoljno dobro čistile lice, a mlijeka za čišćenje sam koristila u srednjaku kad sam nosila atome šminke na licu.

      Hvala za kompliment. :) Zbilja je oduvijek bio 45 kn? Onda sam ja zabrijala jer sam bila uvjerena da dođe 20ak kn. Moj bed.

      Delete
  2. Pravim već nekoliko mjeseci, i sebi i prijateljicama :) Tako da se sjećam da sam plaćala polysorbat uvijek 45 kn, nije nikad bio 25, bar ne zadnjih godinu i pol :)

    Ja najčešće stavim suncokret i ricinus, makar ću u idući miks baš staviti i marelicu jer ju imam doma :)

    Blažena ulja, divna su za kožu :)

    ps. tek sad vidim komentar za cijenu u postu iznad :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ja sam izgleda itekako zabrijala oko cijene, sjetih se kad me Brlog poviše tebe ispravila. Blažena su ulja do neba i natrag da <3

      Delete
  3. nisam još mućkala ulja, trošim ih pojedinačno ali stvarno uživam u njima :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vidiš, ja stvarno rijetko kad koristim ulja solo, možda kad mi ponestane kreme za ruke, losiona za tijelo ili kreme za lice pa stavim neko jako lagano ulje koje se brzine upija poput lješnjakovog. Jedno vrijeme sam koristila ulje pšeničnih klica kao okoloočnu kremu no ovo proljeće mi je izazivalo milije, pa sam prešla na kremu.

      Delete
  4. Ja koristim ulje jojobe i ulje od ricinusa, pola, pola, bez polysorbata. Sve skinem cistom bijelom flanelskom krpicom koju namocim u toploj vodi, pa jos isperem lice mlakom vodom. Meni je tako super.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tako sam prije skidala šminku, no nije mi odgovaro ukjni trag na koži iza. Ovisi o tipu kože... Onda sam smiksala polisorbat s tim uljima i voila :)

      Delete

 

Newsletter pretplata