DIY: Kokosovo i laneno ulje za njegu kose i kože

Prošlo je više od pola godine otkad sam objavila posljednji "DIY" post i strašno mi je žao što sam zanemarila DIY uratke ne samo na blogu nego u osobnoj njezi općenito. Ovog ljeta počela sam koristiti laneno ulje s ciljem obogaćivanja prehrane omega 3 masnim kiselinama koje su itekako potrebne za pravilan rad tijela, posebice za rad mozga. Nedavno sam pročitala kako se ono može koristiti ne samo za prehranu već i u njezi kose, pa sam smislila jedan jako jednostavni recept za 100% prirodni uljni pakung.


Sve što je potrebno za ovaj tretman su laneno i kokosovo ulje - kupujem uglavnom Ekozonina ulja jer imaju dobar omjer cijene, količine i kvalitete, a kokosovo ulje kupujem i u Kemigu iako mi je njihovo pakiranje u staklenoj boci jako nepraktično jer se ne može izvaditi ako nije u tekućem stanju, a ima i miris pa ometa okus pikatnim, slanim i ljutim jelima koje jako volim. Ekozonino kokosovo ulje je bez mirisa (tretirano parom da se ukloni aroma) pa je pogodno za upotrebu u kulinarstvu - te pamučna majica. Za tretmane kose uvijek biram pamučne materijale umjesto frotirnih ručnika jer se lakše peru, bolje upijaju, smanjuju statički elektricitet i drže svu kosu na okupu tijekom tretmana ili sušenja.


Omjer ulja je otprilike 1:1, no ako imate manje ili više jednog omjere odredite sami jer zbilja ne utječe puno na efekt. Prije sam koristila kokosovo ulje samostalno za ovakve tretmane i djelovalo je odlično. Od ostalih ulja koja možete koristiti tu su avokadovo, makadamijino, arganovo ili ricinusovo no ja ih ne koristim kao prije jer su avokadovo i ricinusovo preteška mirisom i djelovanjem, makadamijino nema efekta na mojoj kosi a arganovo je preskupo za tretmane od minimalno jednom tjedno. Pakung držim na kosi barem sat vremena, što duže je bolje u svakom slučaju, a najbolji efekt ću dobiti ako prespavam noć sa uljima na kosi. Doduše, ovaj zadnji način je problematičan jer je svaki položaj pomalo neudoban sa svim tim na kosi a možete i izmrljati posteljinu sa uljima. Pranje kose je obavezno iza tretmana, a svakako preporučujem izbjegavanje silikona ili proizvoda sa silikonima jer se oni i ulja nikako ne vole. Ako trebate koristiti serum za vrhove iza sušenja kose, preporučujem malo lanenog ulja umjesto silikonskog seruma i efekt će biti bolji a prirodniji.

Cijena Ekozoninih ulja je 39 kn za 300 ml kokosova ulja (za usporedbu 100 grama hladno prešanog Kemigovo ulja je također oko 40 kn) i 25 kn za 250 ml lanenog ulja u Bio&Bio i Konzumu.

Osim za uljni pakung ili pojedinačno kao serum za vrhove, ulja možete koristiti i za uklanjanje mrtvih stanica kože na tijelu. Kad radim ovaj pakung, uvijek mi ostane višak ulja, pa u mješavinu dodam mljevenu kavu. Količina ovisi o vama - ja volim nešto rjeđe peelinge jer mi je lakše baratati s njima pod tušem a i lakše se razmazuju i ispiru sa kože. Peeling radite nakon pranja sapunima ili gelovima da ne bi uklonili njegujući sloj ulja sa kože. I ne, miris se ne osjeti. :)


I za kraj - nemojte strepiti od korištenja ulja u kozmetici jer uz pravilnu upotrebu i kombiniranje sastojaka, ulja se lako ispiru sa bilo kojeg dijela tijela, ne ostavljaju neugodne mirise i iza sebe ostavljaju samo njegovanu kožu i kosu. Ja sam se do prije 4 godine užasavala bilo kakvih ulja jer sam ih poistovjećivala sa masnom kosom i kožom s kojom sam se borila od ranog puberteta. Proučavajući ulja i aktivno ih uključujući i u prehranu i u osobnu njegu shvatila sam da neka mogu i pomoći regulaciji sebuma (poput jojobinog ulja) a neka obogaćuju organizam iznutra prijeko potrebnim nutrijentima i čiste ga pri čemu se reguliraju svi procesi u tijelu. Probajte ako niste do sad pa javite iskustva. :)

Napomena: neka od ovih ulja mogu biti komedogena (tj. mogu začepiti pore) npr. kokosovo ulje, pa ako imate jako masnu kožu ili problematičnu kožu, radije birajte druge načine uklanjanja mrtvih stanica kože, posebice na licu a ulja sačuvajte za njegu kose.


6 komentara:

  1. Odličan post i odlična ideja za njegu kose. Kokosovo ulje, također Ekozonino, koristim za njegu kože tijela nakon tuširanja i odlično mi je a razmišljam da počnem i na kosi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Goga :) Meni su super kao tip proizvoda isperivi maslaci za tijelo, posebice ako imaju peeling čestice u sebi, nanose se na mokru kožu nakon tuširanja, isperu, posuši se koža s ručnikom i voila :D Štedi hrpu vremena bome.

      Delete
    2. Pritom mislim na prirodne isperive maslace, Green Girl ima jedan takav u ponudi s bananom a ne one Niveine mikseve :D

      Delete
    3. To još nisam probala. Vidiš, čovjek svašta nauči na tvom blogu ;)

      Delete
  2. I sama si radim maske od kokosovog, super post <3

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata