100% prirodno univerzalno sredstvo za čišćenje

Ovaj tjedna sam odlučila stati na kraj sa štetnim kemikalijama koje skoro svakodnevo koristim u kućanstvu za čišćenje prozora, štednjaka, umivaonika, tuš kabine itd. Često me od količine isparavanja tih kemikalija boli glava, a kako imam vječito bolesnu macu sa slabijim imunitetom u stanu, uvijek me strah da i njoj ne bi dodatno naštetile spomenute tvari. :( Zato sam proučila na desetke članaka na netu te počela mučkati svoja 100% prirodna sredstva za čišćenje. Prvi u nizu je univerzalni čistač na bazi jabučnog octa i vode.


Recept za ovo čudo u boci je jednostavan: treba vam prazna boca sa raspršivačem (ja sam reciklirala ambalažu Mr. Muscolo sredstva za čišćenje kuhinje, dobro ga oprala i isprala s vodom), voda (možete koristiti i destiliranu vodu i vodu iz slavine), ocat (za prozore bi bio najbolji alkoholni, no imala sam samo jabučni pa sam njega iskoristila), sok polovice limuna i eterična ulja. E. ulja su opcionalna jer samo daju ugodan miris sredstvu, a možete koristiti koja god ulja imate (ja sam koristila Pranarom ulja palmarose i paprene metvice jer su ponajbolja na tržištu). Ona su poprilično skupa (50-100 kn za 10 ml, ali traju JAKO dugo i svakako se isplate i za kućanstvo i kozmetiku). Za neutraliziranje neugodnih mirisa najbolji su citrusni mirisi poput limunske trave, slatke naranče i sl.

Omjeri bi trebali biti: 1/3 octa na ukupnu količinu vode (ovisno o spremniku) - što stavite više octa, to je sredstvo jače (btw, ja ponekad čistim površine sa čistim octom i takav način čišćenja, posebice površina zahvaćenih kamencom, je najučinkovitije). S limunom nemojte pretjerati, na litru sredstva vam je dovoljno staviti pola procijeđenog limuna, a s eteričnim uljima je također bolje biti štedljiv iako ovisi koliko želite da vam intezivno miriše sredstvo. Meni je osobno miris octa prejak, pa sam stavila čak 10 kapi ulja palmarose u litru mješavine i 2-3 kapi ulja paprene metvice. Prije svakog korištenja dobro promučkate bocu i špricajte posvuda! 

S ovim miksem sam u zadnjih par dana očistila umivaonike, pločice, štednjak, radne površine te prozore i djeluje luđački dobro. Miris octa ispari jako brzo nakon čišćenja i ostaje samo ugodan miris eteričnih ulja. Evo sredstva u akciji na prozorima u kuhinji (fotkano navečer):


Desno: papirnati ubrus prije čišćenja 1 metra kvadratnog prozorskog stakla, lijevo: ubrus nakon čišćenja.


Moram li reći koliko sam zadovoljna ovim bučkurišem? Više NIKAD ikad neću kupiti komercijalno sredstvo za čišćenje prozora i sličnih površina. Prozori su bili škripavo sjajni nakon čišćenja a ja se i dalje sama sebi čudim kako se nisam prije sjetila ovog. -.- Planiram napraviti cijeli niz ovakvih mikseva za kućanstvo: omekšivač za rublje, osvježivač prostora, sredstvo za čišćenje WC-a, tekuće sredstvo za čišćenje pećnice i štednjaka i još puno toga. Čak sam na netu pronašla odličnu ideju za 100% prirodni šampon za suho pranje kose (sreća najveća) jer koristim abnormalne količine tog proizvoda i strah me dugoročnih posljedica na kosu/kožu/zdravlje. :( Sve ćete uskoro čitati na blogu, stay tuned. ;)


5 komentara:

  1. Odličan post i odlična ideja za ekološko, prirodno i neškodljivo sredstvo za čišćenje, posebno za kućanstva s malom djecom. Bravo! :)

    ReplyDelete
  2. Odličan post :) Svakako s nama podijeli i ostale neškodljive proizvode koje otkriješ :) Ja osobno već više od godinu dana imam svoju tekućinu za čišćenje stakla i glatkih površina, a sama tekućina se sastoji od 1/3 domaće rakije :D i ostatak vode. Također sam prenamijenila jednu "prskalicu" i prezadovoljna sam učinkom :) Mislim da više nikad neću kupiti zasebno sredstvno za čišćenje stakla ;)

    ReplyDelete
  3. meni su alkoholni ocat i soda bikarbona zakon!!! nikad nisam bez njih :D
    moram priznati da ocat u kupatilu uvijek trošim nerazrijeđen ;)

    ReplyDelete
  4. Osvježivač prostora radim da nakapam vodu s nekoliko kapi eteričnog ulja. :) super i brzo!

    ReplyDelete
  5. ovo mi se jako sviđa :) mene naaajviše od svega smetaju sredstva za čišćenje kuhinjskih površina, kao "sigurna" su. :/ moš mislit... imam osjećaj da se trujem, koliko god dobro isprala radnu površinu nakon špricanja s tim sredstvom.
    nadam se da budem uspjela mamu nagovoriti na ovu zamjenu, hvala ti!

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata