Vege talk vol. 5


Ovaj mjesec sam vam pripremila hrpetinu ideja za klopanje, poneki članak i neke nove namirnice koje do sad nisam isprobala. Kolovoz 2013. ću dugo pamtiti kao mjesec sjajne klope, svježeg voća, povrća i divnih ručkova. :) Unaprijed nudim ispriku za lošiju kvalitetu pojedinih fotografija jer sam još uvijek lišena vlastitog aparata, pa se krpam s majkinim ili s mobitelom koji su oboje loše kvalitete.


Radna jutra sam započinjala s ovom bezglutenskom kombinacijom - Bio rižinim vaflima s tamnom čokoladom i dvije banane. Pošto mi je ured blizu Mercatora, sve sam kupovala kod njih ovaj mjesec a ove Bio vafle sam platila 10.5 kuna za 4 komada. Postoje još i varijante s mliječnom čokoladom (nije biljno mlijeko u pitanju) i s jogurtom (također ne-veganskim jogurtom), sve 10.5 kuna. Jedna čitateljica na Facebooku mi je rekla da su joj ukusniji vafli iz dm-a koji dođu 12 kuna za 4 komada. Nisam te isprobala, no planiram nakon njezinog komentara, a konkretno me ovaj doručak zasitio i bio je jako ukusan (banana + čoksa = savršeno!). Što se tiče cijena, dvije banane su oko 2.5 kune u Mercatoru a 2 komada ovih vafla (koliko mi treba za doručak) su 5.25 kuna, što iznosi 8 kuna maksimalno po doručku. To je tjedno 45 kuna za svaki radni dan ukoliko bih baš svako jutro jela istu stvar.


Gosti dolaze na pivo, a što im spremiti? Jedno od rješenja sam našla na nedavnom obiteljskom "Tost partiju" - dok su svi jeli paštete od tune ili kokoši - ja sam im ponudila i vegansku paštetu (boje i konzistencije potpuno jednaku mesnim paštetama, a bogatu biljnim proteinima): paštetu od smeđeg graha (light i pikantna verzija). Recept za light verziju sam pronašla ovdje, a pikantnu verziju sam obogatila kajenskim paprom, curry prahom i malo više papra. Grah je u kombinaciji s sokom limete dovoljno jak, pa mu ne treba puno dodataka. Neću vas lagati kad ću reći da su svi (uključujući mog oca koji je najizbirljivija osoba koju znam) bili jako zadovoljni ovim namazima koji su nestali istu večer uz litre i litre pive, a mesne paštete su ostale nepojedene. Napomena: Za ovaj namaz koristim isključivo smeđi grah (Podravkin, ako se ne varam). Probala sam raditi sa crvenim i bijelim grahom, no u prvom slučaju je bio presladak a u drugom prebljutav.


Početkom tjedna sam probala napraviti svoje prvo bademovo "mlijeko". Recept sam našla kod cimerice na FB zidu koja se okušala u istome, a glasi: namakati šalicu badema u dvostruko većoj količini vode preko noći (cca 8 sati), ujutro ih procijediti i baciti vodu, a namočene bademe zblendati u multipraktiku. Procijediti masu kroz gazu (nemojte korisititi onu tanku gazu za zamatanje kao ja :fejspalm:) ili jako tanku/finu krpicu i spremiti bijeli napitak u bocu ili posudicu. Ono što ja nisam znala je sljedeće: 1) bademovo "mlijeko" ima jako oštar orašast okus, na (vidi vraga) bademe pa će svima koji nisu isprobali domaći izmuženi badem biti jako čudna i oštra okusa i 2) morate popiti napitak u roku od jednog dana jer se mojih pola litre doslovno usirilo u fridžu nakon 24 h (prethodno sam upotrijebila samo 0.5 dcl za jutarnju kavu). Iskreno, bolje da sam samo namočila bademe u ovi i jela ih tako dodatno hidrirane (o tome više ovdje). A nešto više o bademovom "mlijeku" pročitajte ovdje.


Jedan od najvećih izazova mi je bilo pronaći sladoled koji me neke novčano oderati ko' pismo od razrednice starcima uz manjak mlijeka, želatina ili sličnih gluposti (a usput će biti i ukusan). Rješenje sam pronašla u izradi vlasitog sladoleda. Recept sam pronašla na Coolinarici, a on glasi (izgubih link): dvije očišćene banane, 1 Alnatura bourbon vanilij šećer (ekstra jak, nemojte nikako stvaljati dva komada) i 175 ml biljnog mlijeka (ja sam koristila Alnatura sojino s vanilijom). Sastojke zblendati i ostaviti barem 5 sati u zamrzivaču.


Sladoled je preukusan i zadovoljio je moju potrebu za slatkim, no ima jednu manu: užasno je tvrd i bolje bi funkcionirao na štapiću jer sam ga jedva izvukla iz posudice. Mislim da je do manjka mlijeka jer sojino "mlijeko" nema tu masnoću i teksturu, pa ću morati proraditi na ovoj sitnici. A sad matematika: ako je 250 ml Alpro sojinog mlijeka od vanilije 8 kuna, a od toga uzmemo 175 ml što ispada ugrubo 5 kuna, te ako je 1 vrećica vanilij šećera (običnog, ne ovog skupog Alnatura bourbon) cca 3 kune i dvije banane su 2.5 kune onda ovaj sladoled po porciji košta 5.25 kuna (jer je ukupna smjesa 10.5 kuna). U usporedbi sa svim sladoledima na tržištu koji ne sadrže mljeko, želatinu i sl. ovo je pun pogodak.


Neki dan sam otišla u Konzum i Lidl tijekom potrage za namirnicama, a pošto je ovaj tjedan u Lidlu bio tjedan azijske kuhinje, u ponudi su imali ovo kokosovo "mlijeko" za 9.99 kuna (400 grama). U Konzumu sam ciljano otišla po Ekozonin rižin slad, no nisam ga pronašla pa sam uzela samo laneno ulje (250 ml 28 kuna). Već par dana ga pijem ujutro natašte i time zadovoljam unos omega 3 i omega 6 masnih kiselina (nužnih za sve koji ne jedu ribu poput mene). Omega 3 masnih kiselina ovo ulje ima 45-60%, a u kombinaciji s suncokretovim uljem koje ima nešto više omega 6 masnih kiselina, sve potrebe su namirene. Naravno, ukoliko govorimo o nerafiniranim uljima. Dobar su izvor i lanene sjemenke koji ujedno sadrže i visokovrijedni biljni protein i kalcij. Više o njemu ovdje. Gunpowder zeleni čaj sam uzela s ciljem ispijanja jutri, no zezla sam se jer ova vrsta čaja sadrži najmanje teina (sličnog djelovanja kao kofein u kavu) pa uspavljuje i opušta. Oh well, dolaze hladni dani lagano pa će mi dobro doći prije spavanja. Što se tiče kokosova "mlijeka", prvi put u životu sam ga isprobala neki dan. Reakcija je bila:


Ovaj napitak je ludilo! Napokon sam našla biljno mlijeko koje mi skroz paše okusom. Konkretno ovo kupljeno u Lidlu ima jako blag okus, niti malo oštar ili orašast kao druga, već negdje u dubini se osjeti kokos, što je jako ugodno. Nema mirisa, a konzistencija je iznimno gusta i treba mu sobna temperatura (točnije 20-27 stupnjeva da se počne topiti) da ga se može piti. Ja ga stvaljam polutvrdo/polutekuće u kavu jutri i dobijem kremastu kavu što je prefino. Iako je srednje skupo (za 400 grama cca 18.90 kuna u dm-u, iako je ovo za tu količinu bilo samo 9.99 kuna - zašto nemaju to u redovnoj ponudi???), nije mi skroz nepovoljno pa ću kupovati ubuduće to iz dm-a. Gledala sam cijene na netu (i u domaćim webshopovima i stranim) i svugdje je količina od 400 grama između 18 i 20 kuna. Već ga vidim smiksanog u domaćim kremama, sladoledu, kolačima i napitcima. Zapravo, mislim da je ovo "mlijeko" savršeno za onaj moj gore sladoled jer ima dovoljno masnoće u sebi i jako je kremasto. Javim dojmove. :) Ovdje pročitajte o dobrobitima kokosovog mlijeka. P.S. Znam da je ovo mlijeko proizvedeno u Aziji koju nitko ne voli iz poznatih razloga ali žao mi je što ne postoji kokos uzgojen i izvezen iz prvog Ličkog sela...


Evo i jedan stari napitak koji sam dodatno obogatila kokosovim mlijekom: miks banane i nektarine, bez šećera i s mrvicu vode koja pomaže da napitak bude manje viskozan i da teče lakše niz grlo. Rezultat je mnogo ukusniji i zasitniji šejk jer je kokosovo mlijeko ublažilo kiselost voća (nektarine) a pojačalo kremasti okus i teksturu banane. 200 ml ovog čuda me zasiti na barem sat i pol vremena, što mi daje ideju da ga nosim u termosici kad počne faks jer će me spasiti od gladi na predavanjima, a pritom neću biti ni žedna.


I zadnja tema ovog izdanja Vege talka: Odakle pobogu svim veganima proteini? Bez straha, u pomoć svakodnevno pristižu kikiriki i kikiriki namaz, grah, slanutak, tofu, brokula, konoplja, biljna mlijeka i još puno toga. ;) Pazite na unos hranjivih tvari, jedite raznoliko i nećete izgledati kao zombi, kakvu god prehranu imali.

Disklejmer: Autorica ovog članka ne vjeruje da je salata s malo rajčice kompletan i hranjiv obrok, ne pije nikave suplemente već hranom unosi sve potrebne tvari (i grozi se bilo kakvih tabletica, a srećom nikad nije bolesna), obožava spremati obroke sebi i drugima, te blista kao Čarlijem oprana kristalna čaša.




8 komentara:

  1. genijalno, super si, hvala na novim idejama i što nam širiš vidike!

    ReplyDelete
  2. volim čitati vege postove. spremam link i odoh u nabavu čim prije.

    ReplyDelete
  3. "ali žao mi je što ne postoji kokos uzgojen i izvezen iz prvog Ličkog sela..."-LOL...dobar post, dala si mi par dobrih ideja...;) probala i ja kokosovo mlijeko iz Lidla, također oduševljena...

    ReplyDelete
  4. Vrlo helpful post!
    Ja sam nedavno prešla na vegetarijanstvo pa mi je ovo stvarno pomoglo u planiranju obroka!
    Vege paštetu dragi i ja isto radimo. I zobeno mlijeko radimo doma i to pijemo.
    Ovi frapeovi su zakon, a i sladoled, samo ću maknut bananu jer ju ne volim.
    Ja sebi doma najčešće radim frape od zobenog mlijeka i višnje, a dodam i malo zobene kaše što mi ostane od mlijeka. Ispadne super fino !
    Od svih tih zamjenskih mlijeka meni osobno su favoriti zobeno i bademovo. Super su fina !
    Hvala na savjetima ! :)

    ReplyDelete
  5. Nedostajali su mi ovi postovi... Super recept za slajić, obožavam banane! I ja sam par puta radila paštetu od graha, s tim da dodam mex začine, nekako mi to ide jedno s drugim. I volila bih probat to bademovo mlijeko, možda se okuražim pa ga napravim, a od svih mlijeka, nekako mi je zobeno najdraže. :)

    ReplyDelete
  6. Super su mi ovi postovi. Baš sam u Metrou kupila ove rižine vafle s čokoladom i stvarno su ukusni, bolji nego obični rižini vafli. I moram probati ovaj namaz od graha, ja sam neki dan na gril tavi prepekla tikvice, rajčicu, luk, papriku, patliđan, dodala grah iz konzerve i to mi je bio ručak, a ono što je ostalo sam izmiksala i napravila paštetu koju smo navečer jeli s krekerima, baš je bilo ukusno :)

    ReplyDelete
  7. imaš u mulleru kokosovo mlijeko za 15ak kuna :)

    ReplyDelete
  8. Super, moram probati kokosovo mlijeko :)
    Meni je problem kava, volim capuccino ali sa mlijekom, sa vodom mi je bezveze a nikako da nađem zamjenu za kravlje.
    Možda mi kokosovo razrjeđeno sa vodom bude ok.

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata