Vege talk vol. 4


Prošlo je dosta vremena od zadnjeg Vege talk posta, točnije skoro 2 mjeseca. U ovom izdanju vam donosim neke prijedloge, lokacije i namirnice koje sam do sad isprobala i koje bi vam se mogle svijedti, bili vi svežder, vegetarijanac ili vegan. ;)


Veganski ražnjići i čevapi iz Čakovca. Ovo mi je donjela moja draga Leona (hvala :*) uz napomenu da se mogu kupiti na tržnici u Čakovcu, samo ponedjeljkom i srijedom. Ne znam detalje poputa naziva obrta ili točnog sastava, no paketić čevapa kod mene traje i do dva tjedna, ovisno koliko pojedem u jednoj turi (nikad više od 4 komada), a ražnjići su fantazija za samo jedan obrok. Mislim da im se cijena kreće oko 20ak kuna po paketu (nemojte me uzeti za riječ, pošto sam ih dobila besplatno za degustaciju) a čevapi su toliko ukusni i sočni da nikad više nećete poželjeti jesti pravo meso. :)


Već i mala djeca znaju da su orašasti plodovi dobri za naše zdravlje, a osobe koje ne unose u organizam proteine iz životinjskih izvora bi se trebali posebno pozabaviti sa ovim zdravim grickalicama. Osim nezasićenih masnih kiselina, sjajan su izbor biljnih proteina koji su ključni za zdravlje svih vegetarijanaca i posebno vegana. Zahvaljujući orašastim plodovima, nezdrave grickalice poput čipseva i smokija sam zamjenila sa pistacio, kikirikijem i sjemenkama suncokreta. Pistacio je prokleto skup i savjetujem vam da ga ne kupujete već pakiranog i brendiranog (poput onog u dućanima zdrave prehrane), već otiđite u Dionu ili Konzum u odjelu voća gdje se orašasti plodovi drže u onim plastičnim spremnicima sa ručicom na otpuštanje. Istresete u vrećicu količinu koju želite/možete platiti i pravac do blagajne. Ako kupujete sjemenke, recimo suncokreta u dućanima, izbjegnite onaj marke Seeberger iz Mullera jer su jako loše, dok su one iz Bio&Bio njihovog brenda odlične (100 grama za samo 13 kuna). Najviše volim jesti suncokretove sjemenke tako da ih mješajući zagrijem na tavi bez ulja, sa malo soli dok ne promijene boju i ohladim na tanjuriću. Ukusne kao kokice, a zdravije! Izvor fotke.

Pitali ste se gdje možete popiti vegansku kavu (sa sojinim ili drugim biljnim mlijekom) kod nas? Pronašla sam u Zagrebu solidan broj kafića sa veganskom kavom. :)


Cyber funk cafe, Masayrkova 26. Osim veganske kave, nude sjajan izbor voćnih sokova i shakeova, a moj najdraži ikad je onaj naziva Honolulu (banana, naranča i kivi... ili jabuka, glupa sam :D). U dvorištu se još nalazi i fotokopirnica, a svoje bicikle i motore možete slobodno parkirati bez lanca i bez straha od krađe. U cafe-u nude i internet te klopu (koja je na popustu 50% od 18 sati do kraja radnog dana). Izvor fotke.


Amelie, Vlaška 6. Mjesto najboljih makarona (ili makrona, koji je pravilan naziv?) u gradu. Moj favorit je onaj sa narančom a što se tiče mlijeka vidila sam da koriste samo Alpro od soje. Ugodan ambijent, jako puno turista tijekom ljeta i proljeća, ugodno osoblje i dobar izbor ostalih kolača (koje nisam probala). Izvor fotke.


Kino Europa, Varšavska ulica 3. Kultno okupljalište u centru grada, najpoznatije po svom kultnijem kinu, a usput nude i vegansku kavu. Samo nemojte pitati "kavu sa biljnim mlijekom" jer ćete zbuniti osoblje, koje iskreno meni nije najdraže na svijetu, već samo "kavu sa sojinim mlijekom" čija je cijena 12 kuna. Izvor fotke.


Velvet, Dežmanova 9. Šarolik i pomalo rustikalan cafe sa jako dobrom ponudom napitaka svih vrsta. Ako niste ljubitelj terasa u centru grada nasred Špice gdje vas vrebaju fotografi raznih magazina i razni putujući prodavači cvijeća/magazina/magle, prošetajte do Dežmanova prolaza na mrvicu privatnosti. Poseban ugođaj se osjeća tijekom zime kad kašmirasti zastori i brokatni ukrasi čine svoje kroz snježne pahulje ili kapi teške kiše. Izvor fotke.


Australski "National Health & Medical Research Council" ili skraćeno NH&MRC je prije nekoliko dana proglasilo vegansku prehranu kao valjanu opciju za Australce svih dobnih skupina, uključuji i dojenčad te trudne žene ili novopečene majke. Ne samo da je veganska prehrana valjana opcija za ljude svih dobnih skupina, već se smatra odličnom za prevenciju raznih bolesti i stanja poput pretilosti, dijabetesa, visokog krvnog tlaka ili kolesterola i čak nekih oblika raka. Amanda Benham iz organizacije Vegan Australija je ovom prilikom poručila: "Ovo je sjajna prilika za sve australice koji su se odlučili hraniti i živjeti na cruelty-free, ekološki prihvatljiviji i zdraviji način. ..." Izvor slike i članka.

Za sam kraj, jedan recept koji sam ostavila za kraj za vas je: pohane vegetarijanske bezglutenske polpete sa dinstanim gljivama u bijelom vinu.


Sastojci za jednu osobu (3 poplete i dvije šake dinstanih gljiva): 1/2 srednje velika tikvica, 2 manje mrkve, 1 jaje, heljdino brašno, sol, papar, luk, začinsko bilje, gljive, crveni luk, bijelo vino (ovo je zadnje opcionalno).

Za polpete: Naribati pola tikvice i mrkve na ribež, te iscjediti vodu iz tikvica te ih dobro posliti. Pomiješati ih natrag sa neposoljenim i naribanim mrkvama. Dodati jedno jaje i heljidno brašno (ako ga nemate, a podnosite gluten, možete koristiti i krušne mrvice) i napraviti kompaktnu smjesu. Oblikujte ih u polpete - manje kuglice i onda ih stisnete. Začini po želji, ja osobno volim koristiti dosta soli, zatim papar, curry i kurkumu.
Za dinstane gljive: Nasjeckate ih na ploške, zagrijete tavu (ja koristim i obožavam Delimano wok 28 cm sa senzorima za toplinu), stavite ulje na njega i crveni luk (koji je ukusniji i manje pače za oči od bijelog). Kad poprimi žućkastu boju, stavite gljive. Lagano miješati i dodavati začine - sol, papar, peršin i ostalo po želji, te dinstati tako još cca 5 minta.

(I ne zaboravite da je umjesto komercijalnih jeftinih biljnih ulja koje možete pronaći na policama svih dućana zdravija opcija KOKOSOVO ULJE (rafinirano, jer nema miris ili okus) jer je jedino ulje koje ne ispušta trans zasićene masti koje su jako štetne za ljudskih organizam, a ujedno ne dodaje posebne arome hrani poput maslinova ulja npr. Također ga je dobro imati uvijek pri ruci za opekotine, ekceme, dermatitse, suhu ili ispucalu kožu i kosu, te za glatku i sjajnu dlaku i organizam naših ljubimaca (link).)



20 komentara:

  1. Napokon, baš sam bila u isčekivanju još jednog vege talka :) Opširan i sa puno odličnih informacija, kopkaju me ovi ćevapčići i baš sam ih se jučer sjetila kad sam bila na roštilju kako bi bilo dobro imati ih :) Ako možeš pitati prijateljicu nekakav kontak broj ili bilo šta sa proizvođačima, bila bi jako jako zahvalna :)

    ove polpete od tikvica i mrkve sam pravila već baš si mi dala ideju na fejsu još kad si ih stavila, super su ispale :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raspitam se da kontakt, pa javim ;) Hvala što čitaš! :*

      Delete
  2. Volim ovu rubriku.
    Super izgledaju/zvuce polpete i gljive; rekla bih to i za cevapcice ali ne znam im sastav. :D Raznjici su tofu ili?
    Kako je super kada u gradu u kojem zivis kafa s biljnim mlijekom nije misaona imenica. U SA, kada pitas za istu, osoblje se rasprsi u atome od siline iznenadjenja, a kada se ponovo ti isti atomi okupe na njima vec znano mjesto, onda te pocaste facom - djes to ba piiitat!? :D Dobro, da ne pretjerujem, imali smo jedno :D mjesto, ali vise ne postoji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala što ju čitaš :) Ražnjići su tofu + povrće, da :) Meni su osobno bolji čevapi. Žao mi je što nemate sojino mlijeko u bircevima, nadam se da možete barem u dućanima kupiti, ako išta. Meni je Alpro soja mlijeko s vanilijom odlično!

      Delete
    2. U ducanima da, i ne samo sojino. :D Ali, ostalih proizvoda tipa burgera, pasteta, namaza i sl., zaista manjka. Prelosa je ponda (prosjek popravlja ni manje ni vise nego dm :D).
      Prosle godine, kada sam bila u ST, prlicno sam se iznenadila izborom, sto u trgovackim lancima, sto u nekim malim lokalnim ducanima (da ih sada ne imenujem :D).
      Ovdje je situacija definitivno losija po vegane i vegetarijance, ali eto, opet ne toliko losa (tjesim se). Imamo cak i lokalni, prilicno uspjesan obrt, izmedju ostalog, prave i odlicne bugere od soje sa sjemenkama; i iako medju proizvodima ima i potpunih promasaja, pastete su im lose konzistencije, mlijeka su im potpuno losa, zbog cjelokupnog truda im ne zamjeram toliko. :) Koncept im je super, imaju cak i online prodaju, a na podrucju naseg grada je cak i besplatna dostava. Ma divota, samo eto ne znam koliko ce se to ovdje odrzati - ja im od srca zelim da traju sto duze, jer hrabar je potez cak i pomisliti na takav jedan korak u ovakvoj sredini.
      I na koncu, ipak najvise volim napraviti skoro sve pobrojano sama, ali nekad mi je jednostavno gust kupiti gotov proizvod...
      Raspisah se previse. Bitno je da je "vege talk" jedna korisna rubrika, jer kada dodjem u ZG znam gdje cu. :D
      Pozdravljam te.

      Delete
    3. Nema veze, samo se ti raspiši! :D Hvala na komentaru :*

      Delete
  3. Super super post, volim jako tvoje vege talkove, sad znam di ću na kavu:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti barbich :* Možda me ugledaš na nekom mjestu :D

      Delete
  4. Obožavam ovu rubriku!!! :D Bilo bi licemjerno da kažem da sam vegetarijanac jer iako gotovo nikad ne jedem meso, ipak ga u nekim prilikama "moram" pojest, a to bude par puta godišnje. Ribu i jaja jedem. Užasno pazim na prehranu i imam tooooooonu kuharica i knjiga o zdravoj hrani. :)
    Samo ti nama piši svoje osvrte, ovo mi je baš super! <3

    ReplyDelete
  5. looks delicious! sve....no ti ražnjići i čevapčići su me zaintrigirali baš....:) nisam na to naišla još, ali sigurno negdje usput budem pa da isprobam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako ne nađeš, guglaj "veganski čevapi", mislim da sam naletila na par recepata ;)

      Delete
  6. oooodličan post! vrlo koristan :)

    ReplyDelete
  7. lijep blog , sve cesce navracam :D zanima me kolika je cijena macaronsa u Amelie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! 8 kn i veliki su kao ispružen dlan :)

      Delete
  8. Odlican post, jedva sam cekala vege talk :D Danas sam napravila polpete i jako su fine, hvala na receptu :)

    ReplyDelete
  9. Konačno vege post!!!! :D U potpunosti sam izbacila nezdrave grickalice i zamijenila ih suncokretovim i bučinim sjemenkama, i orašastim plodovima. Pistacijo je zaraza prava pa treba oprezno ga konzumirati jer je kaloričan :D
    Počela sam i hranu pripremati na kokokosovom ulju i stvarno ima neki totalno drugačiji okus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, super što imamo iste zdrave navike :D Hvala što čitaš :*

      Delete

 

Newsletter pretplata