DIY peeling za vlasište i cirkulaciju


Napokon novi DIY post! Ovaj sam vam davno obećala na Facebooku, prije cca mjesec dana pa bi sad bilo red da objavim i recept za ovu divoticu. Često sam na netu čitala o peelingu vlasišta koji je odlično rješenje za sve koji muku muče sa opadanjem kose ili pak seborejom jer skida odumrle stanice kože i dopušta i kosi i koži da dišu, no nisam mogla pronaći informacije o tome postoji li kupovna solucija ili ona koja ne podrazumijeva odlazak u frizeraj. Pomislila sam da bi bilo fora pomiješati moja dobra stara ulja i medij za peeling koji je topljiv u vodi (zbog manje mogućnosti zapinjanja čestica u kosi poput kave ili palente), pa sam se odlučila na šećer (iako bi i sol bila OK solucija). Poznato mi je da je eterično ulje ružmarina cineola super za poticanje cirkulacije, a u kombinaciji sa biljnim uljem lješnjaka ili suncokreta se koristi kao uljni pakung za mazanje hladnim nogu i ruku. I tako sam mučkanjem došla do ručno rađenog, domaćeg, 100% prirodnog peelinga za poticanje cirkulacije i masažu vlasišta.

Potrebni sastojci su:


Prvo sam odlučila ručno usitnini šećer, a to bome nije bio lagan posao. Pošto nemam mužar u kuhinji, iskoristila sam staklenu bocu maslinovog ulja za usitnjavanje, no kasnije sam se poslužila metalnom žlicom i usitnjavala gram po gram. Mislim da mi je za 30 grama šećera trebalo skoro pola sata.


Zatim sam počela dodavati ostale sastojke u šećer: nekoliko kapljica glicerola, žlicu biljnog ulja (BU) pšeničnih klica, 5 kapi eteričnog ulja (EU) ružmarina cineola, nekoliko žlica BU suncokreta (inače se stavlja ovisno koliko želite da vam peeling bude hranjiv, ja volim staviti nešto manje da ne bude premekan ili prebogat). Bitno je da peeling na kraju ima teksturu koja vam odgovara. Ja ne volim pretekuće peelinge jer mi skliznu s kože ili iz ruke ravno u odvod vode, pa "uzalud vam trud svirači". Smjesa je na kraju ispala kašasta i više kruta nego tekuća jer sam stavila nešto manje ulja nego inače, što je super poslužilo. Sa peelingom sam jako zadovoljna iako mi nije nešto pretjerano djelovao na vlasištu (pretpostavljam da je bolje što je kosa kraća jer lakše dolazi do vlasišta), no zato je bio mrak na području kože noga i ruku jer je potaknuo cirkulaciju, izgladio kožu i jako ju omekšao.


Iako sam amater po pitanju ovakvih stvar i nisam završila fitoaromaterapeutski tečaj ili školu, ne savjetujem korištenje ove smjese na licu jer je ulja pšeničnih klica potencijalno komedogeno (može začepiti pore i izazvati prištiće), kao i kokosovo ulje ili pak maslinovo ulje koje je kod nas jako popularno, no zapravo je poprilično teško i slabo se upija u kožu. Kokosovo ulje je pak fantastično za kosu, pa za ovakve peelinge i ostale ručno rađene preparate radije iskoristite suncokretovo, jojobino ili makadamijino koja su laganija i bolje se upijaju. Ja inače obožavam suncokretovo ulje i koristim ga od glave do pete, a uz sve jako ugodno miriše. Bitno je da su ulja nerafinirana ili hladno prešana jer se na taj način čuvaju svi vrijedni vitamini u njima koji se koriste za njegu kose i kože.


Peeling stavite u staklenku, dekorirajte po želji i čuvajte od kontakta s vodom (koristite špatulicu ili žlicu za vađenje smjese) da se ne bi kvario!



6 komentara:

  1. Prošli tjedan sam se 'izmasirala' jednim mojim DIY 'projektom'. Moje seboreično vlasište jako voli uljne šutove, a kako mi je dermatolog lijepo objasnio da izlučevine koje proizvodi dotična 'bolest' začepljuju dlake oko korijena od čega one umiru (to sam dobro iskusila), odlučila sam izmasirati vlasište i riješiti se eventualnih nakupina. No, ja nisam previše razmišljala pa sam u maslinovo ulje s lavandom usula palentu :D. Dobro me izgulila i stvarno mi je bio super osjećaj nakon tretiranja, ali ta palenta se nije oprala pa mi se razmjestila po kosi onako vlažna. Izgledala sam kao da sam se poplahnula nakon što me netko izbljuvao. Srećom, kad se kosa osušila i palenta je pala, al' izgledalo je problematično u početku.
    Svakako sam za te tretmane iz kućne radinosti. U to vjerujem puno više nego u komercijalne pripravke, pogotovo ne onih velikih kompanija. I ako jesu jednako dobri, puno su skuplji...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja se trudim ne biti totalno pristrana ili ručno rađenom do kraja ili kupovnom do kraja, vjerujem da postoje super stvari u obje kategorije, samo treba tražiti. :) Sljedeći put izmasiraj vlasište šećerom ili solju jer su topivi u vodi! :D

      Delete
  2. Izgleda super! Nisam bas sigurna koliko bih ga koristila za kosu, mislim da ce se cirkulacija glave podstaci i dobrom masazom dok peremo kosu, ali mi se dopada kao piling za telo :) A gde cuvas piling? U frizideru?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne, samo na suhom hladnijem mjestu u kupaonici, pošto u sastavu nema vode pa se ne kvari lako :)

      Delete

 

Newsletter pretplata