Vege talk vol. 2


Danas čitate još jedan post iz rubrike "Vege talk" gdje vam objavljujem najnovije recepte, namirnice i ostale proizvode koje sam isprobala u posljednje vrijeme. Sama rubrika je zamišljena kao oblik (neagresivne) promidžbe vegetarijanske prehrane na kojoj sam od ljeta, te mjesto na blogu gdje mi možete slati upite u vezi hrane, namirnica, nabave, kupnje i recepata, pritom zadržavajući miran i staložen ton koji ja uvijek koristim u komunikaciji s vama. S tim na umu, očekujem jednak ton od svih vas koji me čitaju a ovaj put neću stavljati napomene koje sam stavila na početku prošlog posta - Vege talk vol. 1. Svjesna sam da neke beautyholičare ovo neće niti malo zanimati, što je sasvim okej, a pošto je ovaj blog odraz jednog dijela mene, htjela bih da dobije tu dodatnu "zelenu" notu koja čini esencijalni dio onog što uistinu jest Voodoo Blonde. Krenimo onda!

Pošto nikad nisam voljela piti tablete, bilo one ljekovite ili pak suplementne, odlučila sam malo pomoći ogranizmu i nabaviti organski prah od konoplje. Nabavila sam ga u Garden dućanu, u Teslinoj ulici ZG, a marka je Planet Bio. Svakodnevni unos jedne do dvije žlice dnevno navodno osigurava dovoljan unos svih biljnih aminokiselina, masnih kiselina, antioksidanata i proteina.



Probala sam ga konzumirati na sve moguće načine, od ubacivanja u jutarnji soya banana shake..


...do posipanja po salati koju skoro svakodnevno jedem kao prilog uz glavno jelo za ručak (matovilac mi je najdraži). Moram priznati da mi ovaj zadnji način najviše odgovara, dok npr. u pićima ima tendenciju da bude premuljast i sladak (s obzirom da mu je okus prvotno poprilično sladak). Cijena za 400 grama praha je 149 kn, a ako konzumirate jednu žlicu dnevno trajati će vam oko mjesec i pol dana.


U Gardenu sam sljedećom prilikom kupila svoj najdraži gazirani sok ikad: Ecor Pompelo Rosa (Pink Grapefruit) i isprobala još jedan novi okus - đumbir (Ginger) koji mi je bio grozan. Ako ikad odlučite isprobati Ecorove gazirance, preskočite ovaj vražiji đumbir koliko god volili sokove od đumbira. :) Cijena jednog soka je 9,90 kn, a bočicu primaju za reciklažu u svim dućanima.


Miyu mi je još davno dala savjet kako najbolje jesti zdrave male suncokretove sjemenke (koje kad se jedu sirove nisu baš najukusnija grickalica ikad) - popržiti ih na blagoj vatri, sa malo soli, bez atoma ulja. Dugo sam odgađala probati tu poslasticu za koju ona tvrdi da očarava sve ukućane i goste, pa sam ju jedne večeri uz spravljanje meksičke mješavine povrća i ruže popržila te posolila i ostala PAF oduševljena genijalnim okusom. Hvala Miyu! :D


Prije nekoliko dana sam probala i Alnaturin tofu koji sam mješala u kombinacije tjestenine i povrća te jela uglavnom za ručak. Pošto nema okusa ni mirisa, može se spraviti na koji god način vama paše, a ja ga volim pikantnijeg kao i većinu svojih jela (inače sam frik za meksičku vege kužinu). Ne jedem ga prečesto kao ni mnoge sojine proizvode (smanjila sam unos sojinog mlijeka jer je više ne pijem jutri kavu nego zeleni sencha čaj). Inače je sam tofu navodno proizveden prije mnogo godina u Kini slučajnim događajem (nekome je u sojino mlijeko upao nigari - prirodni derivat morske soli (95% magnezijevog klorida) i mješavina se koagulirala), a unatoč mnogim kontroverzama koji prate sojine proizvode općenito, za tofu se smatra da je dobar izvor B vitamina, kalcija, željeza, lako se probavlja i ima malo kalorija. Ovaj Alnaturin tofu dođe 17 kn a sadrži 250 grama proizvoda, što je dovoljno za nekoliko obroka (ovisno koliko ga jedete, meni trajte do 3-4 dana minimalno).


Zadnjih nekoliko dana pokušavam izbjegavati prežderavanje koje prati proljetne praznike i Uskrs, pa umjesto kolača i raznih slastica (koje ionako ne volim previše; sidenote: ne volim nikako mliječno bazne sladolede, kremaste kolače, masne gluposti i to - nikad ih nisam volila) jedem puno voća, posebno u verziji voćne salate: jabuka, kruška, naranča i ananas preliveni agavinim sokom za dodatnu slatkoću (koristim Alnaturin agavin sok je je 250 grama 22 kn, a u Bio&Bio je onaj druge marke 300njak grama 35 kn).


Dobar tek, sretan Uskrs svima koji slave i čitamo se do sljedećeg Vege talk posta. ;)

17 komentara:

  1. Ovakvi postovi su mi, moram priznati, najdraži i voljela bih da ih ima više! Nikako da probam tofu, ali budem ovaj tjedan čim se otvore trgovine! :D Ja isto volim začinjeniju hranu i u zadnje vrijeme sam curry počela trpat u sve :O umake, rižu, proso, bilo koje povrće, ponekad i pretjeram s muškatnim oraščićem, al pojede se :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ih voliš :) Ja više volim chilli od curry-a, on mi je nekako nedovršen a chilli ga baš udre u sridu hehe

      Delete
  2. baš volim ovakve postove! tvoj blog je uvijek pun informacija i zanimljivosti :) sretan Uskrs i tebi!

    ReplyDelete
  3. matovilac :D najbolja salata ikad!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jelda? Obožavam ga. Dobra mi je i rukola/rikola, a nisam neki ljubitelj crystal salate, dosadna je :D

      Delete
    2. matovilac je jedina salata koju jedem, najčešće u kombinaciji s rikolom. sve ostalo je baš to - dosadno :D

      Delete
  4. super su mi ovakvi postovi i voljela bih kad bi češće postavljala recepte. njam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je drago da ti se sviđaju Narcisa, potruditi ću se postati ih onda češće (recepte posebno iako ih skidam uglavnom sa Coolinarike).

      Delete
  5. Obozavam Vege talk i om-nom postove! Kao novopecenoj vegetarijanki jako mi je korisno saznati za nove proizvode, dojmove, brze i lagane recepte i najradije bih da napises svoj jelovnik kroz tjedan da mi das jos ideja :D
    Zanima me ako znas jos neke organske dodatke poput ovog praha ( malo mi je preskup, a zasad pijem centravit tablete koje bi rado zamijenila)? te imas li neke preporuke za web stranice/knjige gdje mogu pronaci jednostavne recepte? btw zbog tebe sam se navukla na cokoladni alpro! mmmm.. i ako nisi probala namaze od povrca- naturel, probaj, meni su fenomenalni!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bravo za promjenu prehrane :) Hm, jedine dodatke za koje znam a da nisu one sintetičke tablete su ti spirulina u prahu ili zelena magma. To su ti sve u obliku praha, i nisu najjeftiniji - koliko sam skužila tu ti je princip "što je skuplje to bolje". Mislim da ti kao novopečenoj vegetarijanki još uvijek nisu potrebni neki jači suplementi, eventualno ako ti fali inače B vitamina ili željeza no to bi mogla nadomjestiti prehranom. Znam da su od farmaceutskih suplemenata jako hvaljeni Twinlab, no kao što rekoh - ja ti njih ne pijem, nego sve nadomještam iz hrane ili ovih organskih praškastih tvari. Mrzim bilo kakve tablete :(( Uglavnom, probaj se raspitati po dućanima zdrave prehrane poput Gardena ili Bio&Bio ili pak biljnih ljekarni. Nemoj kupovati ništa napamet nego prouči recenzije i cijene na netu. Sretno i sori što nisam od veće pomoći.

      Delete
    2. P.S. Suplemente počni piti tek nakon 6 mjeseci, do tad su ti u tijelu (ovisno o tome što si prije jela, jel) pohranjene sve tvari koje nećeš u međuvremenu potrošiti. Tako su meni svi živi rekli, od teta u farmaciji do ekipe po health i vege forumima..

      Delete
    3. Budem se raspitala sve, cula sam za magmu ali za spirulinu nikad, idem googlat :D. Nisam znala ovo za 6mj :O mogla bi onda malo pauzirati s tim...u svakom slucaju, hvala:)

      Delete
    4. Nema na čemu :) I btw - ja ne volim muljave zelene okuse pa mi je zelena magma bila očaj, možda bi se spiruline moglo nabaviti u tabletama. Potraži uglavnom, sretno!

      Delete
  6. Haha kak si uključila informaciju o povratnoj ambalaži, stvarno si detaljna :) Meksička mješavina povrća i riža NJAM! Moram priznati da nikad nisam jela matovilac :o A možda jesam pa nisam znala da to jedem.

    ReplyDelete
  7. I od mene podrška za pisanje što više om-nom postova :) super je dobiti ideje, ili se podsjetiti na neko jelo, ja sam upravo stukla matovilac koji sam dodala sa grahom, kukuruzom i mladim lukom, prelila bučinim i maslinovim uljem :)

    Evo jedan prijedlog za fino arivo, mene nešto drže zadnjih dana: napravila sam kupus varivo i dodala slanutka i peperonccini papričicu.I mrkve i raznih začina (češnjak, peršin, kurkume). Sve zaljutim, i ovo je bilo prefino! Može se slanutak kombinirati sa raznim povrćem, ne mora biti kupus.

    I prijedlog za jedan ljuti začin koji me nedavno osvojio, kajenski papar. ima sigurno na dolcu među začinima, probaj. Jako je ljut pa ga malo stavim, ali ima neku posebnu ljutinu koja nije ista kao kod chillia, baš je drugačiji.

    ReplyDelete
  8. Informativan i dobar post koji sam pročitala čim si ga objavila, no imala sam tehničkih problema sa objavama...Ugl, nisam vegetarijanka, no nisam neki fan mesa, volim morsku ribu, školjkaše i pileća prsa, i začine-valjda sve :). Mea culpa. Volim vegetarijansku kuhinju, veganska mi je malo too much. Prosječno od 7 dana, 6 dana je bez mesa/ribe. Tofu jedem, fino. Ovaj rižoto ti odlično izgleda, no najviše si me zaintrigirala sa organskim prahom od konoplje. Čitala sam dosta o njemu i hvale ga, tako da ću ga naručiti. Btw, matovilac je i moja omiljena salata. Želim više vege postova! Go 4 it!

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata