Vege talk vol. 1

Znate ono kad imate puno datoteka po desktopu, pa onda jedan dan poludite i za sve napravite foldere, posložite i onda zadovoljno gledate kako je sve uredno i raspoređeno? Ili pak puko sređivanje sobe i uživanje u prohodnosti i veličini iste. :D Tako se ja osjećam kad radim ne samo to, nego i "čistim" blog te manje postove slažem u nove rubrike, poput Trenutno najdraži proizvodi, Empties ili Beauty Fail Lista. Sad uvodim još jedan novi "folder" ili rubriku - Vege talk, gdje stavljam svoje posljednje vege recepte, omiljene namirnice i neke korisne infose za sve koji se hrane vegetarijanski, veganski ili samo žele pročitati nešto drugačije.

Molila bih sve unaprijed da imaju obzira tijekom komentiranja i upita oko moje prehrane jer nikoga ne napadam sa ovim postovima, pa nemojte ni vi mene napadati. Odrasla sam osoba koja je napravila vlastiti izbor, proučila dostupnu literaturu o namirnicama i prehrani, jede raznoliko i često te je svjesna da se svakome ne sviđa tema veganstva ili vegetarijanstva jer u ljudima izaziva nepotrebni osjećaj napadanja koji je upravo to - nepotreban. I da, ja sam vegetarijanka i živim cruelty free iz etičkih razloga. Ne gledam druge koji tako ne žive mrko ili ih osuđujem jer sam dovoljno zrela da shvaćam da svatko ima svoj izbor i svoj život.


U posljednje vrijeme sam malo u gužvi, posebno za vikend kad imam tečaj crtanja po cijele dane, pa jutri volim objedovati nešto brzo. Uvijek imam sojinog mlijeka i agavinog soka kojeg koristim umjesto meda kao zaslađivač (prije negoli počnete sa tim da je med zdrav i zašto ga ne jedem, imajte na umu da znam te informacije jer me s tim kljucaju barem jednom tjedno, no moj je izbor ne jesti med jer smatram da mi ne treba), a nešto rjeđe banana (koje smažem za dan-dva :D), pa rado napravim frape koristeći te tri namirnice.



Probala sam sva moguća biljna mlijeka kod nas - raznih brendova i okusa; rižinog, bademovog, sojinog s okusima, iz raznih trgovina, domaćeg uzgoja, no najbolje mlijeko mi je ipak Alpro Natural mlijeko kojeg vidite na fotki (pola litre 20ak kuna u dućanima). Obožavam i Alpro čokoladno mlijeko koje popijem kao tekući snack jer je jako zasitno, a rijetko nalazim Alpro crveno voće iako mi je ono preprefino (žalim što nisam kupila veliko pakiranje od pola litre na zadnje ZeGe Vege festu).


Jeste li upoznati sa klicama u prehrani? Ako niste, vrijeme je da počnete jer su klice ukratko - ZAKON. Unatoč činjenici da dosta ljudi ne zna da su zapravo poprilično dostupne (dolac u Zagrebu) i jeftine (10-ak kuna za 100 grama), klice su turbomega zdrave i po meni esencijalni dodatak prehrane svakog vegetarijanca a posebno vegana. Kao što nije pametno hraniti se na burecima od sira ili blendanoj mrkvi i jabuki svaki dan,  nije ni pametno preskočiti sve bitne vitamine (posebnice one iz B skupine), folnu kiselinu, proteine i minerale. Klice imaju manju energetsku vrijednost od sjemenki, dok im je udio B vitamina, željeza i biljnih proteina viši od plodova povrća i žitarica. Znamo svi nije dobro jesti ekstrapreprađene oblike energije, nego je poželjno vraćati se "izvoru". Klice su niskokalorične, obiluju vitaminima, folnom kiselinom i neprobavljivim vlaknima. (izvor informacija i slike)


Ove blagodati prirode su i ukusne a ne samo šarene. Mogu se jesti na tonu načina, a moj najdraži je u salatama ili na sendivičima (integralni kruh + svježi kravlji sir + ljuti umak ili domaći ajvar).


Kod nas možete pronaći Klice Solina koji imaju i svoju web stranicu, a proizvodi im se u Zagrebu prodaju na glavnom placu Dolcu.




O vrstama klica, njihovom djelovanju i upotrebi pročitajte na ovom linku.

I za kraj jedan vegetarijnski recept za sve početnike - klasični, dosadni rižoto sa gljivama i vrhnjem. Moj dragi uvijek okreće očima kad samo spomenem ovo jelo haha. Sastojci su riža, gljiva, bijelo vino, vrhnje (možete kupiti i Alpro sojino vrhnje, pa će recept biti veganski), luk, biljno ulje i začini - sol, papar, muškatni oraščić, majčina dušica i bosiljak. Odrežite polovicu luka i nasjeckajte ga sitno u blenderu. Stavite tavu na blagu vatru i dok se tava zagrijava, narežite gljive.


Kad se tava dovoljno zagrijala, ulijte malo ulja, dodajte luk da se dinsta (tu znam često dodati mrvicu svježeg češnjaka za dodatnu aromu), te kad požuti dodajte gljive, zatim vrhnje (pazite da vam tu vatra nije prejaka jer vrhnje hlapi ko' ludo!) i rižu. Dodavajte začine kako želite, ja ih volim dodati na 3/4 kuhanja. Riža se kuha sa svim, pa dodavajte vodu i malo vina (cca 5 ml na cijelu smjesu, no možete i staviti više za pijaniji efekt). Kad se riža dovoljno skuha, mješajte dok sva voda ne ishlapi i postane kremasta smjesa.


Jedite sa kineskim štapićima, a ako ste nespretni s njima, običan beštek će poslužiti. Ja volim svoje štapiće. :)




18 komentara:

  1. kako smes da jedes kravlji sir ako praktikujes takav nacin ishrane?

    ReplyDelete
    Replies
    1. piše ti u tekstu da sam vegetarijanka, a ne veganka.

      Delete
  2. mljaaaaac :) klice nikada nisam probala,uvijek ih nekako zaobiđem. (a što se tiče komentiranja i osuđivanja tko što jede i kako - izluđuje me to. nisam vegetarijanka,no dosta naginjem tome i često moram slušati razno razna pametovanja i isčuđavanja svojih kod kuće)

    ReplyDelete
    Replies
    1. probaj svakako klice poriluka, tako su fine, posebno ako voliš luk i češnjak. a što se tiče komentara - ja sam već lagano navikla, što ćeš.

      Delete
  3. Sviđaju mi se ovakvi postovi, iako nisam vegetarijanka, volim čitati o zdravoj prehrani, u kojoj god kategoriji ona bila :) Danas isprobavam tvoj recept s gljivama :) Doduše nemam sve začine ali nešto ću već smisliti...Inače, ima li tih klica kupiti u supermarketima, DM-u i sl.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. samo daj :D imaš začina od Alnature u dm-u na sekciji zdrave prehrane ako se ne varam. mislim da nema, barem ne ovih Klica Solina jer njih ima samo na Dolcu, no mogla bih naći sjemenke klica pa ih uzgojiti, raspitaj se u svom gradu/mjestu gdje bi mogla naći i sretno!

      Delete
  4. ja sam vec dvije godine peskovegeterijanac,ljudi me cesto gledaju iskrivljenih ociju pa cak i ne vjeruju al Boze moj,ima nas svakakvih. Voljela bih se odreci i ribe,al mi je to jako teskoo :)

    ReplyDelete
  5. Super mi je ovaj post :).
    Pošto voliš klice, predlažem da si nabaviš easy sprouter. Super je stvar i sama si uvijek možeš napraviti svježe klice. Jednostavan je za korištenje i klice budu gotove za par dana (ovisno koliko je toplo u prostoriji).
    I možeš si raditi klice od čega želiš, samo si kupiš sjeme ili grahorice. Moj brat često namoči bademe u sprouteru par dana i onda ih posuši i jede. Kaže da su izvrsni :).
    ovo je link na easy sprouter http://www.sproutpeople.com/devices/ez/easysprout.html, mada mislim da sam ja svoj uzela preko ebaya.

    ReplyDelete
  6. Ja sam već poticala i hvalila ovakve postove, pa ću i dalje. Evo ja brojim nešto malo više od mjesec dana vegatraijanstva, s tim da sam već i prije bila upoznata sa kuhinjom i svime, pa nije nikakav šok ni problem :)

    Nadam se da negativnih komentara neće ni biti, a ako i bude, samo ignore :)

    Pixie, velika hvala na linku, ja sam baš razmišljala o sadnji klica jer su mi tako lakše dostupne :)

    ReplyDelete
  7. zaaaaaaakon!!! daj još koji recept! ;) ja nekako najčešće koristim alfa alfa klice (u sendviču ili salati), a moram priznat da za ove klice od poriluka prvi put čujem. nemam pojma kako su mi promakle, a obožavam poriluk! :D

    ReplyDelete
  8. Ja obožavam klice, trenutno imam ciklu na klijanju, sutra će biti spremna. :D Inače, klice možeš klijati u običnoj staklenki s plastičnim poklopcem. Plastičnom poklopcu izrežeš gornji dio - strop, tako da ti ostane samo navoj. Zatim uzmeš komad pamučne gaze/ili nekog drugog šupljikavog materijala i zašarafiš ga poklopcem. Ovako nešto (samo umjesto lastika imaš navoj od poklopca, puno je praktičnije nego ti lastiki.)

    http://adkjerseygirl.files.wordpress.com/2012/03/sprouts-in-jars.jpg

    Važno je da kroz dan ispireš po nekoliko puta čistom hladnom vodom (ja stavim direkt pod mlaz vode, pošto imam navoj od poklopca ništa ne mrda), okreneš tako da se voda cijedi i čekaš da proklija. :D Super jednostavno i jako fino!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moj brat je tako uzgajao klice dok nije nabavio sprouter. Kod njega u stanu je dosta hladno pa su mu klice sporo klijale. Sa sprouterom nema tih problema :)

      Delete
    2. Kod mene je toplo tako da klijaju k'o lude. :) Ako ništa drugo, za prvu ruku je super praktično.

      Ja ne mogu vjerovat koliko je to finooo... A kad se samo sjetim svog prvog susreta s njima, u kineskom restoranu. Nisam imala pojma šta je to. Gledala sam ih s nevjericom, uzela jednu i onako pažljivo i polako liznula. :) I onda sam ih sve smazala. :D

      Delete
  9. A cure, gdje nabavljate sjeme za klijanje?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na policama s ostalim sjemenjem. :) U Slo sam ih nalazila i po većim Mercatorima i Sparovima koji su imali stalak-dva sa sjemenjem. Inače ih bez problema nalazim u vrtnim centrima i trgovinama tipa Bauhaus, Obi, Merkur koji imaju vrtni dio. Traži police/stalke s običnim sjemenjem i onda kopaj. :D

      (negdje sam bila pročitala da se zapravo bilo kakvo sjemenje može klijat, ali nisam probala pa neznam iz prve ruke, ja uvijek uzimam namjensko - piše na pakiranju klice/kalčki/sprouts)

      Delete
  10. AAA vec duze vrijeme zelim probat te klice al nikad ne naidem na njih...Na Dolcu? Pa ti me zezas..Hvala Maro na informaciji <3 Kupujem odmah kad se vratim u ZG..
    Šteta što baš ne preferiram gljive,ovo izgleda fino :)

    ReplyDelete
  11. Obožavam tvoje postove o hrani, iako nisam vegetarijanka već samo pokušavam paziti što jedem, puno toga novoga (i prefinoga) sam otkrila zahvaljujući tebi. :) Zaluđena sam klicama, odlične su. :) Smijem pitati zašto ne koristiš med?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenks :D med sam prije koristila u čaju, a sad koristim agavin sok koji je slađi i bolje djeluje, pa mi čaj ne treba. neka pčelama njihove hrane, imam ja svoju ;)

      Delete

 

Newsletter pretplata