Om-Nom post: Veganski doručak

Pošto već neko vrijeme nisam objavila niti jedan od Om-Nom Of The Day postova (za koje znam da neki od vas vole), danas bi bio red ustupiti mjesto jednom takvom postu i to u mrvicu izmjenjenom vidu - kao prikaz mog (skoro svakodnevnog) doručka. Prije nisam uopće imala naviku ujutro jesti išta, no u rijetkim trenutcima kad sam nešto i jela, obrok je uvijek bio vegetarijanski ili veganski, jer mi je meso strašno teško padalo na želudac jutri. Kasnije sam shvatila da su mi Čokolino (dakle, s barem pola litre kravljeg mlijeka) ili kava (također s kravljim mlijekom, nikad nisam mogla piti crnu) stvarali probavne smetnje (nadutost, plinove, česti posjeti toaletu), pa mi je jedini izbor bio veganski doručak.
Dakle, ovom prilikom ću vam pokazati što jutri jedem i pijem, te dati neke ideje i savjete ako biste željeli probati ovaj način prehrane, makar samo jutri.


Na fotografiji su prikazani: Alpro sojino čokoladno mlijeko, dvije šnite crnog kruha s masnim Omegol namazom i domaćim pekmezom od šljiva, te dvije manadarine i jedna banana.
Ovaj obrok sadrži sve što trebam to jutro da ne bih umirala od gladi do ručka, a kako sam ja jedna od onih koji vole kasnije ručak (oko 3-4), nešto me treba (uz eventualni snack) držati do tad. Često u žurbi uzmem samo bananu ili jabuku (zlatni delišes), a onda u gradu ugrabim jedno čokoladno sojino mlijeko.
Sojino mlijeko ne pijem svaki dan, čak ga konzumiram rjeđe sada nego na početku jer a) stvara ovisnost, b) nije najzdravija stvar na svijetu i c) fakin skupo je (7-8 kn za ovo malo pakiranje).
Češće u vidu pića posežem za zdravijom i povoljnom opcijom: 3-4 mandarine ili naranče zblendane s malo vode, dakle cca 3 dcl čistog prirodnog svježe cijeđenog soka.


Kao ranije spomenuti snack skoro uvijek uzimam neki orašasti plod tipa kikiriki, bademe ili orahe, no u zadnje vrijeme samo ovisna o McVities Digestive integralnim keksićima. Uvalila sam svima i svima su fini. :) (13 kn u većini dućana, uključujući dm drogerije)


Dakle jutri je bitno dobiti hrpu energije i steknuti dobro rapoloženje koje će vas pratiti cijeli dan, što naravno ne ide bez kvalitetnog dugog sna (ja inače moram spavati minimalno 8 sati, ne znam za vas). U zadnje vrijeme imam pregadnu naviku kasnog odlaska u krevet i kasnog dizanja, pa bih na tome trebala proraditi jer sam često "izbijena" cijeli dan kad dugo spavam.

Što se tiče hrane i ideja za doručak, dobro je jutri napraviti ili shake ili smoothie, pa možete probati s raznim voćem (povrće osobno ne volim osim mrkvi, no njih ionako jedem sirove kao snack - fuj gumeni bomboni!), biljnim mlijekom, muffinima (kojih je malo gnjavaža napraviti, no trebali bi potražiti koje pekare u gradu prave zdrave muffine, dakle bez raznih životinjskih masti i inih sastojaka), zatim kikiriki maslac (koji je prefin no ne preporučujem ga jesti u većim količinama!), palačinke od integralnog brašna (bolje od onih s pravim brašnom) s cimetom i bananama npr., muesli, kolači od jabuka, itd. Mogućnosti su beskrajne, no jedno je pravilo - jedite! :)


13 komentara:

  1. mogu ce je da ne podnosis laktozu (lactose intolerance)???

    ReplyDelete
    Replies
    1. da, kao i svi ljudi :D jer nam tijelo nakon prve godine života ne luči više enzim laktazu koja služi probavljanju laktoze koja se nalazi u životinjskom mlijeku (i onom od Homo sapiensa također), jer nam mlijeko biološki ne treba nakon tog perioda. Intolerancija na laktozu nije ništa neobično, to je prirodno stanje organizma nakon prve godine života gdje nam tijelo govori "ne treba mi mlijeko više, hvala". :)

      Delete
    2. Ne bih sad htjela kretati u rasprave, ali postoje ljudi kojima mlijeko ne smeta. Upoznata sam s tim da se ne bi trebalo piti mlijeko i mliječni proizvodi, na ipak reći da su svi lactose intolerantni ne stoji. :)

      Lactose intolerance je oblik stanja organizma gdje se ne smije uzimati laktoza, jer organizam nema enzim za njenu razgradnju, da nije tako, svi bi okolo hodalo da prostiš sa proljevom, svaki dan (tko konzumira mlijeko) a nije baš tako :)

      Delete
    3. ljudsko tijelo ne proizvodi LAKTAZU nakon prve godine života, koja je NUŽNA za probavu laktoze. dakle, ti ne probavljaš laktozu samo ju izmokriš vani. nitko od nas stariji od godine (eventualno divje) života nema laktazu u sebi, to je činjenica. naravno da neće svi hodati okolo s proljevom i problemima, kao što neće svi hodati okolo s začepljenim arterijama zbog povišenog koleksterola no to ne znači da nisu tolerantni na masnoće iz životinja ili laktozu iz mlijeka. kod nekih tijelo iskreno reagira i prepoznaje bazne potrebe, kod nekih ne. nismo mi krivi doduše, moderno društvo nas je tome naučilo. samo stočarstvo i konzumacija mlijeka su nova pojava stara tek 80. 000 godina (neki izvori nalažu 10.000 no sumnjam da je bilo toliko nedavno), pa se naša tijela nisu evolucijski naviknula na taj oblik hranjenja, za što bi trebalo puno puno veći vremenski period. ne blebećem bezveze, već znanje vučem iz rada "Intolerancija laktoze i krvne grupe" iz 2008. godine na FFZG-u, odsjek Entologija i k.antropologija, kolegij Uvod u antropologiju. ako ti treba materijal, iskopati ću ga pa ti proslijediti preko maila. ;)

      Delete
    4. kod mene su ustanovili tu intolerance - i cula sam sto nekih misljenja i citala hrpu knjiga o tome ... izbijegavam je koliko je moguce (iako je to skoro ne moguce - ako nisi vegan ;) )

      Delete
    5. Može, može :) pošalji mi na mail, kad uloviš vremena :)

      Delete
  2. Njam njam njam. :D
    Ja inače isto imam problema kad ujutro pijem kavu, potera me na wc (hahaha). Ali to kod mene nema veze s mlijekom. Njega obožavam i pijem stalno iako znam da ljudima uopće ne treba, al eto, fino je. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. to je zato što je kava prirodni laksativ. nema veze sa mlijekom.
      to je ujedno i jedina svrha u koju ja osobno pijem to smeće :zubo:

      ali ako uz to imaš i bolne grčeve i nadutost vrlo moguće da se radi o SIC-u. kod njega kava osobama izrazito smeta, kao i neke druge namirnice.

      Delete
  3. Čista znatiželja - kako sojino mlijeko stvara ovisnost? Prvi put to čujem.
    Inače prefin doručak :)

    ReplyDelete
  4. Ja obožavam ove tvoje postove :D

    ReplyDelete
  5. Nažalost, Omegol namaz za razliku od majoneze, nije veganski. sadrži laktozu.

    ReplyDelete
  6. Neda, sad sam pogledala i piše "može sadržavati tragove mlijeka i soje lecitina". Laktoza nije navedena službeno na sastavu, doduše. Sad je pitanje što to "može sadržavat" znači. Ako misliš da je taj navod dovoljan da prepravim natpis posta i njega samom, reci.

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata