Indijski sapunski oraščići za eko pranje rublja

Nedavno sam u nekoliko dućana zdrave prehrane, kozmetike i inih potrepština (točnije, u bio&bio i Gardenu) naletila na ovaj proizvod koji me iznimno zaintrigirao jer nisam bila upoznata s ničim sličnim do tad.

Sapindus Mukorossi je vrsta biljke, točnije stabla koje raste na području sjeverne Indije, a tamošnje stanovništvo koristi njegove plodove za pranje rublja, nakita i za osobnu higijenu već dugi niz godina. Ekološka osvještenost i prirodnije alternative su postale jako popularne na zapadu u posljednje vrijeme, što nam svjedoče i "otkrića" ulja argana i makadamije u njezi kose. Pritom tvrtke naziva Marocannoil ili Macadamia Natural Oil zagrču novce na tim nedavnim "otkrićima" a zapravo prodaju maglu jer su ta "ulja" zapravo mješavine alkohola, parfema, silikona i inih dodataka (probala sam to na vlastitoj koži i nakon početnog oduševljena te usporedbe s pravim nebrandiranim ulje makadamije koje je jako jeftino naspram "ulja" dotičnih brendova ostala neugodno iznenađena i zaprepaštena). No dosta o marketinškim seronjima i kosi, pređimo na Sapindus Mukorossi.

U Gardenu možete pronaći malo ili "probno" pakiranje ovih oraščića po cijeni od 20ak kuna (možda su čak bili jeftiniji, no stvarno se ne sjećam). U pakiranju se nalazi 3-4 oraščića u platnenoj vrećici s opisom i uputsvima na talijanskom dotične tvrtke (nisam išla u detalje jer su me zanimali oraščići a ne sama tvrtka).


Oraščići su smeđe boje i nemaju miris. Količina od 3-4 oraščića je dovoljna za 3 pranja srednje količine rublja. Na stranici www.sapindusmukorossi.com sam pronašla informaciju da oni najbolje funkcioniraju u perilici na temperaturi od 30 do 60 stupnjeva Celzijusevih, no na većim temperaturama ne bi bili jednako učinkoviti. Sukladno tome, ovi oraščići nisu najbolje rješenje za iznimno uprljano ili smrdljivo rublje, pošto sami nemaju mirisa i ako želite dodati miris rublju možete platnenu vrećicu natopiti s nekoliko kapi eteričnih ulja.


Moje iskustvo je bilo pozitivno: nisam očekivala bilo kakav miris rublja nakon pranja i nisam ga ni dobila. Rublje je bilo čisto i iznenađujuće mekano, iako čudno na dodir pošto sam (kao velika većina vas) naviknuta na pranje kemikalijama poput sintetičkih deterdženata i omekšivača (koji su ponekad jako potrebni ovdje u Zagrebu jer je voda tvrda kao adamantium). Moje rublje je rijetko kad jako upraljano - više je ubačeno u perilicu nakon nekoliko nošenja jer pokupi miris tijela koji nije neugodan, već "iznošen" (a naša kultura nas od malena uči da je sve tjelesno nužno i loše/prljavo te da su bakterije i prljavština toliko raširene da se trebamo stalno ribati, mirisati, kupati, tuširati, dezinficirati, etc. (referenca: kolegij Medicinska antropologija ako vas zanima)).
Ovi oraščići bi se (u teoriji jer nisam sama isprobala) mogli koristiti i kao tekući sapun (zblendani u mikseru uz dodatak vode ili kroz termičku obradu), gel za tuširanje, šampon, sredstvo za pranje nakita, itd... uglavnom, kao univerzalno sredstvo za pranje SVEGA. Tajna je u kori oraščića koja u kontaktu s vodom izlučuje prirodni sapun.


Rekla bih da su oraščići Sapindus Mukorossi-a idealni za sve one koji su alergični na kemikalije u komercijalnim deterdžentima i/ili omekšivačima, za one koji žele prati odjeću svojih bebica ili malene djece na prirodniji način i za sve kojima se ova ekološka, zdrava i apsoultno cruelty-free metoda pranja sviđa. U Gardenu ili bio&bio možete pronaći i veća pakiranja s nazivom brenda "Yellow & Blue". Nisam sigurna postoji li još brendova osim ovog talijanskog i Yellow & Blue, no u konačnici nije ni bitno jer tražite proizvod a ne brend.


Ja sam zadovoljna s oraščićima i ubuduće ću ih kupovati za pranje lagano uprljanog veša i osjetljivijih tkanina.


4 komentara:

  1. Treba ovo pokušati pronaći. Zvuči baš dobro!

    ReplyDelete
  2. Zvuči dobro, budem probala!

    ReplyDelete
  3. Pokazali su mi u Dalmaciji drvo čije lišće je bogato saponinima i koje su žene nekad davno koristile za pranje... i mi svoj oraščić za trku imamo :-D

    ReplyDelete
  4. Zaintrigirao me video, ali brate 20 kn za 3 oraščića.. :S

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata