DIY uljni pakung za kosu + update o uljima

Moja odluka da što više kupovnih kozmetičkih proizvoda mjenjam za proizvode iz kućne radinosti (potpuno prirodnu kozmetiku) je ovaj put zahvatila i pakung/masku za kosu prije pranja. Svi dosad isprobani kupovni proizvodi ove vrste su me strašno razočarali, pa sam odlučila iskoristiti mnoga ulja koja posjedujem i napraviti unikatni pakung za kosu.

Potrebni elementi su bili:


Kemigova hladno prešana ulja ricinusa i avokada, te macerat oraha...


malo Oshadhi-evog brzo upijajućeg ulja makadamije (hladno prešanog)...


i staklena bočica sa dozerom. Ovakve možete pronaći u Kemigu za nekoliko kuna (20 ml, 30 ml, 50 ml, itd.).

Pomiješala sam ulja u omjerima 1:4 za svako, dakle četvrtina bočice za svako ulje. U kozmetici se inače preporučuje kombinirati razna ulja za njegu kože ili kose jer je često jedno ulje preslabo. Za više informacija o uljima u kozmetici i njihovoj namjeni pogledajte ovdje.


Nakon mješanja ulja, naljepite natpis na bočicu. Označavanje bočice je korisno iz više razloga: nećete zaboraviti što se nalazi u njoj, lako ćete ju razlikovati u prenatrpanom ormariću ili (ako živite s punom ukućana) ćete spriječiti neželjena otvaranja i trošenja od strane drugih osoba. Ako imate malo dijete ili više njih, sklonite bočicu na visoko mjesto jer ova vrsta bočica nema zaštitni čep.


Pakung nanosite na SUHU kosu prije pranja. Vrijeme držanja odredite sami: duži period je bolji jer će se ulja bolje upiti. Ja sam zadnji put držala sat vremena prije pranja i kosa mi je bila strašno mekana, a tjeme nije bilo iziritirano, već nahranjeno i smireno. Imajte na umu da imam seboreični dermatitis, pa je ovaj pakung sasvim siguran i za one sa osjetljivim tjemenom. I super jednostavno rješenje ako nemate poseban ručnik za "točanje" kose - uzmite neku staru majicu (najbolje su one muške, široke), provucite ju preko glave kao da ju skidate do vrha čela, te krajeve zarolajte ispod majice na prednjem dijelu glave, tik iznad čela.


Za kraj jedan kratki update o uljima: Oshadhi-evo ulja makadamije sam iskoristila do kraja, pomiješala sa uljem pšeničnih klica, te prelila u sličnu bočicu sa dozerom. Tu mješavinu koristim umjesto kreme za ruke i upravo zbog nje sam se oprostila od kupovnih krema. Ovaj način njege mi savršeno paše jer ulja odlično vlaže kožu i rade zaštitnu barijeru, dok klasični ovlaživači/kreme s glicerinom ne rade ništa nego eventualno zarobljuju vlagu u stanicama kože, što je zimi potpuno besmisleno jer je vlaga već izvučena iz stanica. Definitivno vam prepoučujem da počnete miksati ulja i nositi ih u malim bočicama sa dozerom umjesto kreme za ruke/losiona/kreme za lice/pomade za ispucale usne pogotovo tijekom zime ili putovanja. Preporoditi ćete se :D


U međuvremenu sam kupila i Kemigovo ulje makadamije u bočici od 50 ml. Zanimljivo je kako Oshadhi-evo ulje makadamije dođe 31 kn za 30 ml, a Kemigovo 22 kn za 50 ml. Navodno je Oshadhi-evo mnogo bolje, pa ću naknadno testirati i javiti vam dojmove za oba brenda ulja. Kao što sam ranije javila, Oshadhi-eva ulja možete pronaći u dućanu Bio Terra u Vlaškoj (iznad Trga bana JJ) ili na web shopu Terra Organica.


Ovih dana trošim zadnje kapi Kemigovog suncokretovog ulja, kojeg držim pod tušem i koristim nakon tuširanja na mokru kožu. Natpisi na bočici su se skroz izlizali zbog česte uporabe - zbog čega sam počela stavljati prozirnu ljepljivu traku preko svih Kemigovih natpisa. Ovo ulje sjajno vlaži kožu i zaključava vlagu u stanicama. Puno puno puta bolje od bilo kojih drogerijskih mineralnih baby ulja nakon tuširanja (da, da, znam da koristitie J&J ;))) i puno puno zdravije. Bočica od 100 ml u Kemigu dođe 17 kn, a boca od cijele litre brenda Alnatura u dm-u dođe 16 kn. Ja ga koristim skoro svaki dan u kuhinji za termalnu obradu namirnica i obroka, a postalo mi je evergreen i u kupanici za njegu tijela.


Ulja su zakon. 

10 komentara:

  1. Ulja su zakon, slažem se u potpunosti :-) ja sam radila pakung mješavinu argan, makadamija, ricinus, kokos i maslinovo i to sam znala držati čak cijelu noć na kosu... Stvarno čini čuda...

    ReplyDelete
  2. sad mi i ta sva ulja trebaju :D

    ReplyDelete
  3. I ja se slazem - ulja su zakon. :) Veliki sam fan ulja, kako u prehrani tako i u kozmetici. Sada mi je u kategoriji prehrane opsesija curekotovo ulje (iako je dobro i u kozmeticke svrhe).
    Glede njege tijela, od ljeta sam nekako "zaglavila" na divljem crnom sljezu. Kupila sam Alverde Mamagluck, kojim sam prezadovljna (i bocicom u koju je pakovano :D).
    Za kosu, zadnje sto isprobavam je neko izraelsko "arganovo ulje" koje sam dobila na dar. Iako je fino na kosu, nisam bas najzadovoljnija sastavom tako da mislim da ga i necu vise koristiti, pa mi je tako slijedece na listi za kupovinu neko fino, cisto, makadamija ulje.

    I jos da dodam - super su ti ovi novi oblacici. :)

    ReplyDelete
  4. Jesi li slučajno probala ova Alnatura iz dm-a? Jer kod nas nažalost nema Kemigovih, a ne znam je li kvaliteta tih iz dm-a zadovoljavajuća.

    Btw. čitajući tvoj blog sam dobila motivaciju za laganu promjenu navika vezanih uz preparativu, pa me sve više zanimaju domaći sapuni, pilinzi, maske i sl. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. da, kupila sam Alnatura suncokretovo (koje sam spomenula u tekstu), no nisam ga još isprobala u kozmetičke svrhe). mislim da je kvaliteta identična - hladno prešana eko ulja :)
      jako mi je drago da si dobila inspiraciju za tim promjenama :))<3

      Delete
    2. Hvala ti! Onda ga uzimam u dm-u pa će bit uljnog mackanja-trackanja. Wuhu, jedva čekam:)

      Delete
  5. Slažem se, ulja su zakon! Koristila sam ulje jojobe za skidanje šminke s očiju i koristim ulje čajevca kada mi se pojavi upaljeni prištić. Za imunitet je dobro ulje crnog kima.

    ReplyDelete
  6. Jesi tu mješavinu ulja stavila na tjeme samo ili duž cijele kose?

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata