Bakina kolekcija parfema

Baki je prošli tjedan bio rođendan, a kako sam tek jučer stigla tu na jug kod nje, donjela sam joj i prigodan poklon - parfem (točnije toaletnu vodu). Vjerujem da većina ljudi smatra parfeme i toaletne vode klišej darom, no moja baka stvarno voli fine mirise i još više ih voli primati na dar. Kroz godine je skupila veću kolekciju bočica, no danas njena polica skriva samo neke, jako stare i vrijedne ali i one novije, dobivene na poklon zadnjih nekoliko godina.
Ja točno poznajem bakin mirisni ukus. Zapravo, mogu se pohvaliti dobrim umjećem "udaranja u sridu" s mirisima po pitanju poklona. Svaka osoba i svačiji karakter privlače određene tvari u baznim, srednjim i gornim notama. Ja sam recimo tip za cvjetno-voćne mirise i parfeme - volim sandalovinu i mošus u bazi, dok sredina i vrh moraju nositi breskve, ruže, bijele frezije, mandarine, kruške, božure i ljubičice. Neki od najdražih parfema su mi Naomi Campbell Cal Deluxe, L'Erbolario 3 Rosa, Versace Bright Crystal... ma shvaćate uglavnom. Za mene parfem ili t. voda ne mora biti skupocjen da bi bio dobar ili cjenjen, a to se odnosi i na moju baku. Često dobiva ovakve proizvode od članova obitelji koji ne poznaju njene "note". I to je takva šteta jer kad ju gledam kad se muči s nekim citrusno-cvjetnim vragom poželim joj kupiti neki fini orijentalno-cvjetni slatkiš jer ona pada upravo na takve :)

U njenoj kupaonici su me danas zatekli:


S lijeva na desno: Bvlgari Omnia Green Jade, Hugo Boss Femme, Anais Anais by Cacharel i Eau de Dali by Salvador Dali.

Krenimo redom, generacijski. Tako je najpristojnije :D Anais Anais by Cacharel je toaletna voda iz davne 1978. godine. Pretpostavljam da ju je baka dobila 80-ih ili ranih 90-ih. Dolazi u totalno retro romantičnom, pomalo pariškom izdanju od 30 ml. Radi se o jednom romantičnom no totalno kompleksnom cvjetnom miksu. Baza su mu jantar, cedar, sandalovina, mošus čak i meni neobičan i zagonetan sastojak - koža. Ostale note su satkane od 3 tone cvijeća: ruže, irisa, ylang-ylanga, cvijeta nara, ljiljana, karanfila, bijelih lopoča, cvijeta mandarine i ne-tako-čestih lavande i kozje krvi. Bakin primjerak je skoro pa nestao, no još se osjeća taj neobični cvjetni miks, u kojem najviše iskaču ylang-ylang, ruža i lavanda, uistinu neobični sastojci. Kod ove toaletne vode mi se najviše sviđa pakiranje i vjerujem da baku asocira na davno prošle godine.

Eau de Dali by Salvador Dali je baka dobila prije jedno 10ak godina od mojih roditelja za rođendan. Originalno datira iz 1993. godine. Ovo je čistokrvni citrusno-cvjetni parfem, s sandalovinom, jantarom i vanilijom u baznim notama, te cvijećem i zelenim notama u ostatku. Ovaj parfem mi je bio fenomenalan kad ga je baka tek dobila na poklon, čak sam joj ga nekad i krala dok sam bila kod nje :D Danas mi parfem miriše očajno, kao da to nije ona. Zanimljivo je kako s godinama ukus postaje rafiniraniji, a poznavanje osobe sve istančanije. Danas baki nikad ne bih kupila ovaj parfem, iako je bočica apsolutno genijalna i baš dalijevska. Znam da ga je baka do kraja "slistila", kao i većinu svojih mirisa, pa je onaj koji je dobila od mene na poklon bio itekako potreban.

Hugo Boss Femme je vjerojatno jedan od rođendanskih parfema kojeg je dobila od jednog od člana obitelji koji baš i ne zna njezin ukus. Meni neprivlačna i prejednostavna bočica datira originalno iz 2006., a preptostavljam da ju je baka dobila na poklon u posljednjih 5-6 godina. Ovaj miks je malo kompleksniji od Eau de Dali-a; u gornjim notama su ribiz, bijela frezija i mandarina, a na dnu cvijeće i jantar. Iako je kompozicijski ovaj parfem bakin tip, nešto mi kod njega ne štima. Ne znam jeli u pitanju antipatična bočica koja uopće ne pristaje mojoj baki ili sam miris, no ne bih joj ga osobno nikad kupila. Ne znam koliko je bio dugotrajan na bakinoj koži, no nije nudila puno riječi hvale za njega. Možda je on samo premladenački i lepršav za njezin ukus?

Posljednji u nizu je Bvlgari Omnia Green Jade u izdanju od 25 ml iz 2009. godine, točno iste godine kad ju je baka i dobila. Još jedan dokaz da baki više pašu toaletne vode jer u njima češće nalazi onu svježinu i romantiku koja u parfemskim vodama bude prebučna i prejaka za njezin ukus (u čemu ju apsolutno shvaćam jer imam sličan ukus, samo je njezin malo retro i damski od mog, sukladno godinama). Ovo je jako jednostavna toaletna voda - u baznim notama nosi mošus, drvo i pistačiju, srednjim cvijet kruške, jasmin i božur, a u gornim mandarinu i zelene note. Znam da baka ovaj primjerak poprilično voli, iako je meni Bvlgari kao takav antipatičan brend (jer me sve asocira na originalnu Omniu i njezin orijentalni udav u sebi). Dobila ga je za rođendan prije 3 godine i mislim da joj je dosta ostalo iako ona vodice i ruževe jedino koristi i troši ko' luda :D Slažem se da ženi u njezinim godinama i treba samo parfem/toaletna voda i malo sheer-astog ruža da zablista. Obožavam baku i činjenicu da s navršenih 80 godina i dalje drži, makar minimalno, do sebe. Takva ću ja biti u penziji, samo s tri tone preparative više (muhahaha).

A ja sam baki kupila jedan dragulj koji sam za vikend pronašla u Mulleru: Vanderbilt by Gloria Vanderbilt iz 1982., pravi retro damski otmjeni miris., kojeg nisam pofotkala jer ga je baka stavila ispred sebe na stolić u dnevnom boravku kao na oltaru.


Nakon pola sata traženja, pronašla sam ga na polici s povoljnijim parfemima i vodicama. Nemam uopće predrasudu da ovakvi proizvodi moraju biti skupocjeni da bi vrijedili. Privuklo me retro pakiranje s ugraviranim labudom, zlatnim detaljima i uskom bočicom, baš vrišti na moju baku. Čim sam ga pomirisala znala sam da je to TAJ parfem! Ovo je orijentalno-cvjetni dragulj koji u sebi krije vetiver, vaniliju, mošus, cimet i sandalovinu u baznim notama; ružu, ylang-ylang, jasmin, tuberozu i karanfil u srednjim notama i bergamot, zelene note, cvijet naranče i aldehide u gornjim notama. Početak je malo jak, s prevladavajućom ružom i ostalim cvijećem, te se nakon jako kratkog vremena stapa u otmjenu preukusnu mješavinu vanilije, ylang-ylanga, karanfila i sandalovine. Savršeno joj pristaje. Moram li napominjati da je baka bila presretna? Dok sam bila kod nje 40ak minuta, nanjela ga je čak 5 puta na sebe. Cijela soba je mirisala na Vanderbilt. 

Naknadno sam čitala njegove renzije na punmiris.com-u i oduševio me predivan opis korisnika darwin33: Kao srednjoškolac volio sam piti coctu, fino piće koje smo svi voljeli. No onda je došla coca-cola i svi smo počeli piti nju, iako smo u sebi znali da nije ništa bolja. Tako je i ovim mirisom. kad na tržištu nije bilo toliko parfema, mnoge su djevojke i žene kupovale Vanderbilt. Bio je nadasve dobar (i ostao), topao i ženstven (svoje prve osjećaje vezane uz podatnu žensku put vežem uz njega). A onda je standard porastao, otvorile su se granice i eno ga danas kako vene na policama u drogerijama, kao orhideja koju su greškom na nekom sajmu cvijeća stavili pokraj muholovke. To nam je valjda u krvi; odbaciti nešto ne zato što više ne valja, nego zato što je došlo nešto ljepše upakirano i zvučnije.

Jedva čekam bakin sljedeći rođendan da joj poklonim novog orijentalno-cvjetnog ljubimca :) Pucaju me Givenchy Organza, 5th Avenue by E. Arden, Armani Mania by G. Armani te čak Gurleainov Shalimar...

13 komentara:

  1. Mislim da bi za tvoju baku bio super Givenchy Amarige, i osobno ga volim, ali ga trenutačno ne bih nosila jer je dosta retro i cvjetni, treba ga znati nositi kako spada. Nažalost, moje bake više nisu žive, ali da jesu zasigurno bih im kupila tako nešto.

    Meni je prva asocijacija na Shalimar neki jako intimistički setting, večera za dvoje, crveni ruž i salonke sa stiletto petom, cigaršpic i neka lagana šansona u pozadini, npr. http://www.youtube.com/watch?v=1zFc7nIJnvo.

    Ali super mi je kako svi imamo različite interpretacije parfema! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Givenchy Amarige moram probati za sebe što prije, nešto mi govori da bi mi se možda svidio (iako sumnjam da bi mi bio prejak sad).

      Delete
  2. Zamisljam tvoju baku kao jednu finu sitnu sjedokosu staricu sa sik pundjom ili kratkom kosom.
    Mozda sam i ja u svojim iako mladim godinama vec pomalo baka sto se tice ukusa po pitanju parfema. Jako volim starinske parfeme.
    Za tvoju baku predlazem Lou Lou ( a tek bocica,ahhh ) i Samsaru Guerlain ( pravi prefinjeni damski orijentalac)
    Ja i sad obozavam jedan parfem G. Vanderbilt- Reverie, znas li mozda da li ga ima negdje kod vas, mozda u tom Müllleru ?
    Svidja mi se ovaj tvoj post :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. joj to mi je jako poznato ime.. nisam ga vidjela u zadnje vrijeme nigdje, no ako ugledam javljam ti odmah!

      Delete
  3. I meni je pao na pamet Lou Lou, iako mislim da je možda malo preintenzivan ako baka voli prozračne mirise... Ali Samsara već da da da! Krasan parfem i krasna orijentalna retro bočica.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. OU MAJ GAD, obožavam taj parfem! Dobila sam ga u nasljeđe od tete i imam ga još mrvicu na dnu bočice, dakle moje pitanje je: koji muller? :D
    Inače sam tukac za parfeme, iako ih volim tako da sad znam koji je moj ukus: kao kod tvoje bake :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. misliš na Vanderbilt? :) kupila sam ga u zagrebu u Mulleru na Trgu JJ-a. no uvjerena sam da ga ima većina dm-ova, pogledaj one police sa dječjim i jeftinijim parfemima. ja bih ga rado nosila, meni je predivan, no i dalje je preozbiljan za mene :/ jednog dana!

      Delete
  6. poželjela sam upoznati tvoju baku čitajući tekst :D moja baka ne voli ni parfeme,ni ruževe,no mislim kada ja jednom budem baka da ću se naoružati parfemima,maskarama i još barem ruževima :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. to sam i ja sama sebi rekla! i još brdo antiage preparativne kozmetike, posebno krema za lice, oko očiju i krema za ruke jer se na tim dijelovima najviše nadziru godine :D

      Delete
  7. Uživala sam u ovom parfemskom postu jer iznimno ljubim parfeme.:) Moja kolekcija trenutno broji tek nekih 40-ak. :( :D Zadnjih dana mirišem na Elizabeth Arden 5th avenue, i tako mi paše! Iako je iz ranga jeftinijih (makar preko neta), kvalitet je neupitan. Mislim da bi se dopao tvojoj baki (u slučaju da ga već nije i imala).

    ReplyDelete
    Replies
    1. 40?? :D svaka čast! ja ih imam 6 samo, no sve su mi sad neki bezvezni nekonkretni komadi no morati ću proraditi na kolekciji. počela sam jako istraživati parfeme u zadnjih tjedan dana i skužila da mi jako pašu i neki orijentalno-cvijetni komadi, kao i chypre cvijetni za koje nisam niti znala da se tako zove ta skupina! najnovija ljubav je Shalimar Parfum Initial. ajme koja bajka od parfema. kupujem ga prvom prilikom! za baku sam našla Givenchy Organzu (biti će luda za njim, a možda joj ukradem koji štrc-dva iako mi je možda prejak sada).

      Delete
  8. Zaboravih napisati još nešto, iako ne baš nešto od pretjerane koristi :) - prvobitna Armani Mania, pjeskareno staklo, crni čep, duža bočica...uh, kakav je to parfem bio...

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata