ZeGeVege festival 2012.


Jučer i danas (7. i 8.9.2012.) se održao peti ZeGeVege festival održivog življenja na Trgu bana Josipa Jelačića. Pitate se što je održiv način življenja, tj. prehrane? Takav način prehrane isključuje iskorištavanje i ubijanje životinja, značajno smanjuje iskorištavanje prirodnih resursa te poštuje način života ljudi i drugih živih bića. Zove se održiv zato što ljudska vrsta, životinjske vrste, kao i cjelokupni ekosustav našega planeta jedino tako imaju izgleda za opstanak. Ako nas ne raznese neki podivljali metor ili se ispostavi da su Maye bili u pravu...


Na Festivalu su se mogle pronaći razne zdrave, vegetarijanske i veganske namirnice, slastice i dodatci prehrani iz lokalnih trgovina ili iz manjih domaćih proizvodnih pogona. Iznad šatora s izloženih namirnicama stajao je popis zamjena za mlijeko, jaja, meso, umjetne zaslađivače, razne dodatke prehrani itd. Mogli su se uočiti i štandovi sa svježim voćem i povrćem, a najviše su me razveselile velike narančaste bundeve i zeleno-žute paprike :)



Također, na štandovima se moglo pronaći i drugih stvari poput promotivnih majica, platnenih torbi, raznih peticija (među kojima je bila i ona za uvođenje zdravih obroka u javne ustanove - konkretno škole - koju sam rado potpisala), brošure, degustacije sojinog mlijeka i vege namaza...






I naši četveronožni prijatelji su mogli naći nešto za sebe, prošetati se neometano oko štandova, uživati u maženju i fotografiranju...



Posjetitelje je dočekala i izložena prirodna i organska kozmetika, uglavnom od domaćih proizvođača i iz lokalnih lanaca trgovina. Neki od njih su Melvita, Biomedis, Sapunoteka i Ulola (rado sam isprobala njihove proizvode na licu mjesta!).











Oduševio me i štand Labud laboratorija, gdje se iz daljine sjajio Čarli kao pravi dijamant! Građani su na štandu mogli pronaći i Super Jon proizvode i čavrljati sa živahnih prodavačima koji su željeli da ih slikam i šaljem fotke na mail :D



A evo što sam donjela kući u ova dva dana:


Sapunotekini Anis i kakao (2x), Mala Vještica i Mornarski sapuni. Anis i kakao sam uzela još jučer i toliko je fino i jako mirisao da mi je cijela soba ispunjena njegovim mirisom, pa sam uzela jedan i tati. Mami ide mornarski, pa vam ga neću moći recenzirati, a sebi sam ugrabila i Malu vješticu, koju također nisam do sad isprobala.


Alpro čokoladno sojino mlijeko 0,5 L, mlijeko s okusom crvenog voća 0,25 L i gratis 2x bademovo mlijeko. Čokoladno sam isprobala još neki dan i bilo mi je super, pa sam danas uzela veliko pakiranje, a crveno voće se jučer rasprodalo pa nisam stigla kupiti veliko pakiranje :( Inače, Alpro sojino mlijeko od crvenog voća je nešto NAJGENIJALNIJE ikad (čak bolje od čokoladnog) i ako ikad uhvatite priliku, PROBAJTE. Uvjeravam vas da je savršeno. Više nikad ikad neću pojesti pravi voćni jogurt. Ovo bademovo preskočite jer nema fin okus. Vjerojatno su ga zato dijelili gratis muhahah :D :D


iBi namaz od češnjaka. Mislim da je iBI njemačka marka, no uvozi ga ekipa iz Slovenije, pa nemam pojma gdje bi se mogao kupiti jer nisam pitala tete na štandu :bravoja: Tamo su se svi namazi mogli degustirati, a ovaj mi je bio najbolji od ponuđenih i ok cijenom (20 kn za 180 g). Mislim da ga neću pojesti za mjesec dana :D



Na Melvitinom štandu sam se dosta dugo zadržala jer sam dirala i mirisala sve živo, no uzela sam njihov sapun za tuširanje s mirisom pačulija jer nisam do sad naletila kremasti sapun koji 100% ne isušuje kožu, pa sam odlučila dati ovom šansu. Uz njega sam od simpatične djevojke za štandom dobila i hrpu proizvoda za isprobati - okoloočni gel, baby kremu protiv pelenskog osipa, gel za hidrataciju dehirirane kože lica i pjenu za brijanje za muškarce, koju neću dati dragom neo ću ju sama na sebi isprobati, HA. :D Žao mi je što nisam uzela niti jedan hidrolat za lice (a bilo je onih od lavande hrpu), no ionako moram uskoro po ulja u Kemig, pa ću proučiti svojstva svih hidrolata na netu.

Bilo mi je sjajno na Festivalu ove godine i već sad se veselim sljedećoj godini! Vrijeme je bilo prelijepo, možda čak malo previše sunca (mogu misliti kako je bilo njima za štandovima), dosta posjetitelja i super program. ZeGeVege, vidimo se u 2013.-toj!

10 komentara:

  1. Hehe, nama mačkovlasnicima možeš prodat bilošta, samo stavi sliku mačke na to :D I mene je ova Sapunotekina vještica privukla, ali sam na kraju uzela kremicu za ruke s bademom, te Ulolin sapun naranča i cimet (koji i inače koristim, samo je sad bio jeftiniji nego u DMu). Počastila sam se i likerom od aronije za kraj. Odnijela sam nešto klope Udruzi Mrkvica, poslušala malo muzike, baš kul sve skupa. Posebno me oduševio štand sa besplatnim šminkanjem, masažom i friziranjem, super ideja!
    Sve u svemu, odlično osmišljen i organiziran festival. Vjerujem da je privukao i mnoge ljude koje inače ne zanima ta tematika. Nekako je sve odisalo mladim duhom, šarenilom, bilo je živahno i pozivitno. Za usporedbu, lipanjski Dani udruga, koje organizira grad, a koji su donekle slične tematike, su svake godine totalno mrtvilo. Svaki dan isti repertoar groznih izvođača (što prolaznicima i nije nešto bitno, ali nama koji svaki dan štandiramo bude mučenje), gomila udruga koja nema niti natpise na štandu pa ne znaš ni tko su, ni čime se bave, niti što zapravo žele od tebe, te na kraju nikakva promocija samog događanja. Tako da PŽovcima zbilja kapa dolje!

    ReplyDelete
    Replies
    1. genijalan komentar! slažem se sa svim (osim sa usporedbom za Dane udruge na kojima nisam bila), stvarno mladenački i jako lijepo! razgovarala sam i za otganizatoricom iz PŽ-a u vezi veganskih zamjena za jaja (crna sol) i prošetala je sa mnom i sve mi objasnila, super su! jedva čekam sljedeću godinu.

      Delete
    2. Osobno ne mogu reći da sam inače 100%tni supporter PŽovaca, jer mislim da se nekad previše fokusiraju na stvari koje se ne tiču naše neposredne okoline i zbilje, pritom zanemarujući neke lokalne, za našu sredinu bitnije probleme. (da dočaram banalnim primjerom - dupini u Japanu vs. napuštene životinje oko nas)
      Također, nekad mi je malo premilitantna ta postani-vege-meso-je-ubojstvo kampanja, i tim više me ovaj festival oduševljava - upravo zato što ljudima nudi izbor, priliku da upoznaju nešto novo, da pomalo uvedu zdrave i nature-friendly promjene u svoj život. To je IMHO puno bolja taktika, na koju će sigurno veći broj ljudi pozitivno reagirati. Na kraju dana, to će i poboljšati imidž PŽa i ostalih životinjskih udruga u HR među širim, slabije upućenim građanstvom.
      Ono što mi je žao je što im liste CF proizvođača nisu, čini se, previše aktualne ni opširne. Bila bih presretna kad bi postojala iscrpna lista proizvođača i brendova koji su lakše ili teže dostupni kod nas. Naglašavam brendova, jer je teško pratiti tko proizvodi što. Npr, Essence tvrdi da ne testira na životinjama, a nije na PŽ listi. Ne znam više što je s Alverdeom, Baleom i sličnima.
      Ispričavam se što duljim, ali evo, dolazim do poante :D Naime, to je nešto što bi ovaj blog moglo još za nijansu izdvojiti od ostalih beauty blogova u HR i šire. Neki dan si spomenula da planiraš popuniti onu crnu traku ispod bannera. Predlažem da gore bude i link na neki popis kozmetičkih brendova dostupnih u HR (a može i podsekcija sa stranim web shopovima), sa kratkim opisima gdje se mogu nabaviti i okvirno u koju cjenovnu kategoriju spadaju. Čini mi se da u HR ne postoji tolika svijest o toj problematici. Možda je to posljedica nedovoljne informiranosti, možda ljudima ne pada na pamet uopće, a možda ljudi jednostavno misle da CF kozmetika nije uopće nabavljiva kod nas, pa ni ne pokušavaju.

      Eto, još jednom posipam se pepelom što sam odužila :D

      Delete
    3. haha, ma kakav pepeo, pa ja obožavam dobivati komentare, pogotovo ovako duge i odgovarati na njih! hvala tebi što si izdvojila svoje vrijeme da napišeš sve ovo :)
      ja sam osobno protiv militantizma i agresivnog nastupa, jer definitivno volim ponavljati: ljepota je u izboru. što se tiče festivala, ja sam oduševljena i definitivno jedva čekam opet. žao mi je što nije bilo više kozmetičkih brendova, nego samo nekolicina. no dobro, i ovo je jako dobro!
      nadalje, što se tiče ovogo popisa stranica, tj. praznog prostora, tu si mi pročitala unaprijed zacrtane misli jer taman spremam objaviti materijal (pišem ga) u vezi CF kozmetike, brendova, FAQ pitanja, poneki info o vegetarijanstvu i veganstvu, etc. da se ljudi malo upoznaju i to. fantastično je kako su alternative tako LAKO dobavljive, živjeti skroz ili većinski CF NIJE muka, a dobro koje donosiš svojoj duši i biću pritom je neprocijenjivo! :)
      btw, ako te zanima Balea i Alverde, dm je to tu pojasnio: http://www.dm-drogeriemarkt.hr/cms/servlet/segment/hr_homepage/moja_marka/moja_marka_na__testu/141248/testiranje_na_zivotinjama.html

      Delete
    4. Odlično, baš mi je drago da takvo nešto slijedi. Jako se veselim :) I hvala za ovo o DMu!

      Delete
  2. Baš si navučena za Sapunoteku :D ? Moram obavezno da smislim način kako da dođem do svoh tih proizvoda o kojima govoriš a kojih nema u Bosni :(
    ZG je ipak puno veći od Banja Luke i poprilično je lakše biti i vegan i vegetrijanac . Ja nisam,to sam ti rekla,i ne bi mogla sigurno ali ponuda sasvim lijeve hrane je ograničena . Ja sam npr.rukolu tražila cijelih 6 mjeseci dok nijee stigla u Mercator a o ostalim voćkicama i povrćkicama da i ne govorim ...

    ReplyDelete
  3. Sad mi je žao što nisam išla i ja! Da barem živim u Zg-u. Nego, krasno izgleda. I moram konačno probati to sojino mlijeko koliko ga hvališ. xD
    I još nešto, obožavam pačuli, pa javi kakav je proizvod kad ga isprobaš. :)

    ReplyDelete
  4. meni je zao sto nisam mogla ici jer sam bila na moru, da je bar trajalo jedan dan duze... :(

    ReplyDelete
  5. Znam da je proslo godinu dana od ovog posta, no kako se priblizava ovogodisnji zegevege, mozes li mi molim te reci da li su cijene mlijeka, sapuna i ostalog nesto nize ta dva dana ili su standardne? Nisam u Zg a htjela bi doci pa da znam sto ocekivati. Hvala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema veze, ja sam i dalje tu :D Mislim da će cijene svega bili barem malo snižene, barem su bile snižene prošle godine. Sjećam se da su Melvita i Sapunoteka imali popust, a cijene Alpro mlijeka od litru su bile skoro duplo niže. Sličnu spiku očekujem i ove godine :)

      Delete

 

Newsletter pretplata