Koža pod povećalom: Zaštita od Sunca, beauty trendovi i druge krajnosti

Sretan Uskrs svima.

Dakle, proljeće je napokon došlo a vrijeme je potpuno poludjelo - jedan dan lijeva kiša ko' iz kabla, a drugi dan Sunce prži kao ludo i zmije padaju u nesvijest. Trenutno sam doma na jugu za praznike, a vrijeme između tovljenja jajima i pršutom kratim člancima za blog i praćenja beauty zajednice na nesretnom Facebooku. Ovaj put sam odlučila pisati o malo drugačijoj (i ujedno široj) temi, pa se unaprijed ispričavam na duljini samog posta.

Što vas čeka ako nastavite čitati moja trabunjanja?
Poneku pametnu (i manje pametnu) o koži i zaštiti iste tijekom proljeća i ljeta. Beauty trendovi boje kože - svijetla/bijela ili brončana put. Zaštita od Sunca i zaštini faktori (SPF-ovi). Preporuke proizvoda čak?


Ove godine sam osjetljivija na Sunce i ujedno pažljivija više nego prije. Početkom ožujka sam bila na pregledu kože (lica, a kasnije i tijela kod doktorice) i dobila sam savjet da zbog dugogodišnjeg izlaganja jakom Suncu, ne korištenja zaštitnih krema (na duže staze) i urođene sklonosti madežima povećam zaštitu i promjenim mišljenje u vezi Sunca, koža ali bome i vlastitog zdravlja. Prihvatih savjete doktorice, naoružah se zaštitnim kremama spf50+, prođoh brdo članaka i literature, a dogovor kod dermatologa čega sljedeći tjedan.
Pomalo zabavno sve skupa ispadne, pogotovo ako naučite hrpu novih stvari kao ja (iako sam ih trebala znati puno prije, ali d'oh!). Kremu za sunčanje treba mjenjati svake godine jer moguće izlaganje proizvoda u pakiranju može dovesti do uništenja kemikalija koje štite kožu. Uvijek treba pregledavati rok trajanja na kremi, a bilo bi najbolje da ne koristite kremu koja je bila u upotrijebi lani, pogotovo ako je stajala na visokim temperaturama. Ako je sredstvo za sunčanje stajalo u hladnjaku, može trajati oko 2 godine.

Zaštita za svakoga nije univerzalna, a biramo ju ovisno o fototipu kože. Što je koža svijetlija, to zaštitni faktor mora biti veći.


Kremu za lice sa visokim zaštitnim faktorom možete nanositi i na vrat, dekolte, ramena i ruke. Često viđam i čujem kako se kreme nanose samo na lice jer su (kao) nos i obrazi najosjetljiviji, a onda ispod tih istih lica viđam tzv. "bauštelske oznake" :)


Zaštitnu kremu ne trebamo koristiti SAMO rano ujutro i navečer, a tijekom dana (posebno između 10-16 h) trebamo nanositi kremu, čak i u hladu jer prekomjereno izlaganje može uzrokovati opekline, pjegavost, smanjenje elastičnosti i druga oštečenja kože. Dugogodišnje prekomjereno izlaganje može uzrokovati trajne loše posljedice, među kojima su i rak kože. Znam jednu gospođu na Hvaru (gdje ljetujem) koja je doslovno promijenila svoju rasu jer se već 20 godina sunča cijeli dan na istom rtiću. Ne želim niti zamišljati kakva je njena koža na dodir.

Da, tako nekako...

Preplanula koža je popularan trend, a sama sam bila njegov pobornik (ugl tijekom ljeta) dugi niz godina. Onda pomislih - kako bi bilo da se sad prestanemo natezati sa vlastitom kožom i okrenemo furati "svoj trend" svijetle, očuvane, nježne kože? Teško da će to ikad postati opće prihvaćeni mega trend kod nas s obzirom da pripadamo Sredozmenom kulturnom krugu gdje je mediteranski tip daleko egzotičniji i vizualno privlačniji od blijedoputih Skandinavaca na dalekom Sjeveru.

Mogu vam navesti određen broj poznatih lica iz Hollywooda (a i šire) koja njeguju svoj blijedi look na jako privlačan način i služe kao inspiracija u ovim teškim vremenima :)

Emma Stone, Liv Tyler i Jennifer Connelly.

 Scarlett Johansson, Evan Rachel Wood i Milla Jovovich.

A da se suprotnosti često ne privlače, pogotovo u slučaju krajnosti sa kožom dokazuje i primjer Ann Hathaway i slavnog dizajnera Valentina Garavanija:

Oduvijek sam htio biti mrkva kad odrastem.

Još jedna u nizu zanimljivih stvari u vezi sunčanja i kože koju sam pročitala je bila izjava Galina V. Cupples sa stranice huntsville.about.com u članku "Skin Care for Spring" gdje autorica navodi kako je često znala vidjeti hiperpigmentaciju i bore kod žena na lijevoj strani lica zbog tzv. "vozačkog defekta" - Sunce prodire i kroz automobilska stakla gdje nam pritom koža upija daleko više sunčevih zraka nego li smo toga svijesne.


Iako se ne možemo u potpunosti zaštiti od sunčevog zračenja, možemo se privremeno "distancirati" od istih pomoću krema sa zaštitnim faktorom, ali i drugih kozmetičkih proizvoda poput klasičnih hidratantnih krema za lice i tijelo (za obnovu kože i stanica nakon izlaganja Suncu), peelinga (ako vam nije pretjerano stalo do preplanulosti a želite se riješiti odumrlih stanica kože), BB krema sa zaštitnim faktorom (poput Skin79 krema o kojima sam pisala nedavno koje većinom imaju raspon spf zaštite od 25 do 35, PA++) i termalnih voda za osvježenje i hidrataciju kože. Na našem tržištu postoji više vrsta termalnih voda a raspon cijena im je raznolik; od Evian termalne vode - 9,90 kn za 50 ml, DM drogerije do Uriage termalne vode - 60ak kn za 150 ml, ljekarne. Ja koristim La Roche Posay i jako sam zadovoljna s njom.


I naravno, nemojte kupovati proizvode za sunčanje sa jako (ali jako) visokim faktorima zaštite, tipa SPF 130 (koje sam viđala u raspravama o azijskoj kozmetici i proizvodima sa istočnog tržišta) i onda se izlagati Suncu cijeli dan bez razmišljanja o posljednicama. U Europi je zakon promjenjen i jako visoki faktor zaštite ima na pakiranjima označenu broju 50+, što je ujedno i najveća dostupna zaštita kod nas. S obzirom da su europske kontrole SPF-u rigoroznije a time i pouzdanije, vrijedi kupovati lokalno a pritom i uložiti koju kunu više jer je ipak naša dragocjena koža u pitanju.


A vi, kako 'te? Kakvu kožu imate? Opišite mi svoju zaštitu od Sunca i proizvode koje koristite! ;)

4 komentara:

  1. Kad sunce počne jače da sija, ja nikako ne zaboravljam Misshu na lice. Ionako mi je koža tanka i osjetljiva, još kad izgori...uh.
    Ne sunčam se, mada mi je koža ljepša kad preplane, ali između rizika da izgorim (a izgorim jako brzo) i bjeline, biram drugo (btw ona tablica ne valja, moj tip kože recimo nije uključen, imam taaamnu kosu a very light tan type) i onda sam uvijek predmet poruge: Zašto ti nisi pocrnjela, vidi kako si bijela, kao sir itd itd.

    Ljudi ne shvataju da jedan dan neodgovornog sunčanja (prženja) danas može značiti ozbiljnu bolest za par godina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fkt mi je krivo što nisam našla bolju tablicu, guglala sam sve ikad al ovo je nekako najpreciznije. ako nađeš nešt detaljnije, šibni mi link na mail pliz ;)

      Delete
  2. Joj, sjećam se ove slike sa Hathaway i Valentiom - strava.

    30.000 hitova - čestitam!

    ReplyDelete
  3. I ja sam tek prošle godine počela nositi kreme sa spf-om, pa sam relativno nova u svijetu krema s UVB i UVA zaštitom, i naravno, nikako naći onu savršenu! Uvijek nešto fali, ili je masna/teška, ili se peruta, ili ne hidratizira dovoljno...koma. Pošto noću koristim Avene diacneal svakodnevno koristim E.Arden spf 50, ali mi je ona pri kraju i već me hvata panika koju uzeti dalje! Ova je ok ako se pusti dugo upiti + puder za matiranje, ali stavim na nju podlogu + tekući puder + puder u prahu osjećam se tako teško i masno! Definitivno za one koji nemaju potrebu za dodatnim ušminkavanjem (puderi, bb kreme i sl.), jer je krema dobra i hidratizira. Nije za jako masnu kožu. (Meni je trenutno mješovita i sklona nepravilnostima).

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata