Biljna ulja u kozmetici

izvor: femina.hr

Iako se sad deklariram kao ljubiteljica ulja u kozmetici, do prije nekoliko godina niste me mogli nikako uvjeriti u blagodat istih. Moj stav je bio "aaa, fuj, ulja, masnoo", te sam bježala od svega vezano za ulje pošto su mi kosa i koža bili do prije pola godine poprilično masni. Sa promjenom stanja kože iz masne u suhu/dehriranu, počela sam polako koristiti ulja u kozmetici, polako shvaćajući koliko su zapravo genijalna. Do sad sam spomenula neka ulja, no druga, ona jednako (ako ne i više) kvalitetna i korisna nisam.

Jedno od ostalih, meni jako dragih ulja u kozmetici, je bademovo ulje.


Bademovo ulje (Prunus amygdalus Batsch) bogato je proteinima i vitaminom E koji je prirodni antioksidans, spriječava nastanak bora, a zbog brzog upijanja često se koristi kao sastojak u kremama za lice. Bademovo ulje je jedno od najčešćih ulja u preparatima za njegu kože i kose, a osim u kozmetici, korisno je i za oralnu primjenu - iznimno je bogato esencijalnom omega 3 alfa-linolenulskom kiselinom i stoga je idealno za zaštitu krvnih žila i pri povišenoj razini kolesterola u krvi. Sigurno ste do sad koristili ili barem isprobali neki kozmetički preparat sa bademovim uljem, poput Holyplantova ulja za skidanje šminke i njegu lica. I ja sam ga također koristila prošlo ljeto i bilo mi je jako dobro, samo što sam ja stavljala previše pa mi se mutio vid od ulja u očima haha. Neki od brojnih proizvoda iz kruga organske kozmetike koja sadrži badem ili njegove uljne komponente su:

gornji red: L'Occitane, Afrodita, Afrodita, donji red: Cattier, Rosal, Weleda

Za zacjeljivanje ožiljaka (od akni) uvijek vrijedi posegnuti za uljem divlje ruže (Rosa Canina). Bogato je esencijalnim masnim kiselinama i neškodljivim prekursorima vitamina A. Ulje se koristi i za regeneraciju i pomladjivanje kože, zarastanje opekotina, strija, bora, pomaže kod hiperpigmentacije, akni, ekcema i dermatitisa. Ne ostavlja masan trag i brzo se upija u kožu. Može se naći i na policama drogerija, a jedna od marki koja ga ima u redovitoj ponudi je i Alverde (dm drogerije). Koristila sam to ulje jedno kratko vrijeme kao serum ispod dnevne kreme, ali mi je bilo premasno pa sam ga proslijedila teti koja je s njom od prije oduševljena. Iako mnogi tvrde da je komedogeno, meni nisu izbili nikakvi prištići, no opet - nemam baš osjetljivu kožu, pa uzmite i to u obzir.

Nikel tonik ruža za lice i oči, ulje oko očiju i ulje divlje ruže

O boražinom ulju (Borago officinalis) nisam vidila puno u člancima o organskoj kozmetici i uljima, pa vrijedi reći koju riječ i o jednom od najljekovitijih biljnih ulja. Upotrebljava se za lječenje rana i ožiljaka, psorijaze, za lječenje ispucale kože i strija, a njegovi sastojci pomažu i kod raznih upala, te za ublažavanje simptoma PMS-a i kod bolnih menstruacija. U kozmetici je zastupljenu u obliku nerafiniranog ulja ili krema, pri čemu je primjena: utrljavati u kožu dok se ne upije. Treba ga čuvati na hladnom, suhom, mjestu kao i većinu ulja jer je sklono kvarenju ili oksidaciji zbog visokog udjela nezasićenih masnih kiselina. 

Dr. Hauschka regeneracijska linija sa uljem sjemenki boražine (i još 8 biljnih ulja). izvor: femina.hr

I za kraj, valja spomenuti jedno od meni najdražih bilja i ulja u kozmetici - nevenovo ulje (Calendula officinalis L.). Ovo ulje je vrlo ljekovite i djeluje na sve tipove kože, pa mu je primjena, kao i popularost dosta velika. Primjena mu je "opća" za biljna ulja - ublažava upalne procese, regenerira kožu, ubrzava zacjeljivanje rana i opekotina i obnavlja gornji sloj stanica kože. Proizvodi sa nevenom imaju jako blag, ugodan cvijetni miris, a najčešće su u obliku krema ili gustih balzama. Nalaze se doslovno svuda - od Dolca (placa) do skupih parfumerija i ljekarni. Meni se osobno jako sviđa Alverdeova linija (dm) za njegu kože koja se sastoji (među ostalim) od: balzama za usne, kreme za ruke, okoloočne kreme, emulzije za umivanje i pilinga za lice (uz dodatak breskve). Moj favorit je definitivno balzam za usne - najbolji koji sa ikad probala!

Alverde linija za njegu kože sa nevenom

I onda - koristite li vi ulja u kozmetici? Koja su vam favorit? Imate neki proizvod za preporučiti? ;)

5 komentara:

  1. Drago mi je da si promjenila stav u vezi ulja jer su neka ulja stvarno savršena za njegu kožu. Međutim...

    Možda ne bi bilo loše da si napisala da su neka od navedebih ulja komedogena - maslinovo je, recimo, prilično komedogeno. A i frizerka i aromaterapeutkinja su mi rekle i kako nije baš tako jako hranjivo za kožu i kosu - odnosno da spada u skupinu gustih ulja koja se nikada ne absorbiraju do kraja. Bademovo je tu puno bolje, mada i ono zna biti komedogeno. Ipak, ja ga koristim povremeno čak i za skidanje šminke, i ok mi je. ;-)

    ReplyDelete
  2. Alverde wild rose oil - spasilo me zimus od kombinacije vetra i parnog grejanja, ricinus za nokte i trepavice a argan za kosu. Naravno, u kuhinji cuci bocica kantarionovog ulja (za nezgode pri kuvanju :))Voolim ulja :) Divan tekst :)

    ReplyDelete
  3. Divlja ruža je komedogena, provjereno!

    Ja koristim jojobu i badem.

    ReplyDelete
  4. Obožavam ulja! Odlično mi je Alverde ulje divlje ruže, iako u samo sastavu tog ulja ima više jajobinog i bademovog ulja od ružinog, ali ajde služi svrsi. :) Inače teba paziti da ulja budu nerafinirana, hladno prešana jer su kao takva puno kvalitetnija.

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata